Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Som pojašená Muška zlatá v tvojich ústach

03. 02. 2000
5
0
1941
Autor
Lyrček

keby som to vedel tak by som tam nevlietol :-))

Veď ľahký odmäk tvojej prísnosti Obnažil úsmevom kútikov úst Medzierku medzi výstražnými špičiakmi Pretiahol som sa medzi podnebia Pohrávam si tam s tvojim jazykom Maznám sa s jeho tieni Kúpem sa v slinách hlbočín Lapám po tvojom dychu Keď tvoje zvuky odrazu Napomínajú moje miniatúrne pery Nebozkám ligot odrazu Vypľuvneš mňa vždy tak zľahka Tak príkro takmer bez dôvery Na pevnú zem ktorá mi dobre ľahká
Mythus
25. 08. 2001
Dát tip
také rozporuplné (neviem ani čo...), ale ok.

nebraska
23. 07. 2001
Dát tip
Poslednemu riadku som akosi nepochopila...ktora mi dobre lahka? co to je ;) ale inaq, pekne to je

Naso
13. 07. 2001
Dát tip
Tip za dobrý pocit, za dobrý titulok, za dobrú tému a za dobre zvládnutú báseň! T.

Bibša
13. 02. 2000
Dát tip
Tak nevím, kdo je tady lapený :-))))) ale na mušku bych nevsadila ani groš:-))))). No tak přidej další slovenkou, klasiku!

NB
09. 02. 2000
Dát tip
Anononym z 4.2. jsem byla já. Aloho, děkuji za odpověď. A proč takový zákon vlastně oklešťuje? -ve většině jazyků je ve slově přece jen jeden přízvuk, nebo ne???

Merle
07. 02. 2000
Dát tip
Tu je někdo velký komik :-)))))))))))))))

Kovi
06. 02. 2000
Dát tip
Báseň za "26 korun" nedokáže složit každý... :-)Klobouk dolů.

Lyryk
04. 02. 2000
Dát tip
Kolego jeden slovenskej!!! Ty ses mi prišiel vysmievať :-)))))

Astrálka
04. 02. 2000
Dát tip
*** Lyrček, to je podarený kúsok, čo len dokáže narobiť vo víne poézie taká malá drosofilka :-)))

ALOHA
04. 02. 2000
Dát tip
zvukomalebnejšia je čeština, naviac v nej neplatí rytmický zákon, ktorý slovenčinu veľmi okliešťuje ALOHA

Anonym
04. 02. 2000
Dát tip
Niesom si istá, ale súdim, že tam máš dajaké chyby, predovšetkým to odpľúvanie si trocha moc počeštil, dobre si pamätám, že som ako mladé dievča v "Na západe nič nového" čítala, ako si tam tý chalani "odpľuli". Tiež by som povedala, že kútiky niesu životné, aj keď by si to istotne tvoja fantázia želala. Atd. Na druhej strane cením tvoj zmysel pre výber an sich vzrušujúcich slov - odmäk, maznanie, hlbočiny... Píšem zámerne po slovensky, lebo je mi jasné, že urobím minimálne toľko chýb, ako som ich kritizovala a dobre mi tak.
PS Aloha, prosím, o aký zákon presne ide?

ALOHA
04. 02. 2000
Dát tip
Anonym, ako keby som ťa poznala :-)
Rytmický zákon: za sebou nesmú nasledovať dve dlhé slabiky !( sú výnimky napr. páví )
ALOHA

Yorick
03. 02. 2000
Dát tip
Já, já neviem... Myslím, že je to dokonalé! To je nadhled a lehkost básníkova sama! TIP a klobouk dolů. (A zpytovat svědomí které slepě prahne po "velkém" básnictví...)
(A taky mě potěšila ta slovenčina, ne že bych jí tak vládl, ale přeci jen myslím, že je to jazyk o típec zvukomalebnější než ten náš!)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru