Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Frida a já IV..

11. 01. 2016
11
15
2689
Autor
Gora

 

     Rozruch letních nocí  je i s vodáky minulostí. Já a Frida se brodíme listím v parčíku na Starém Plešivci. Fenka má ráda to šustění, sem tam objeví kaštan  a svoji kořist si nese v tlamě až domů. Mám radost z její radosti. Netuším, že se brouzdáme naposled. Příštího podzimu se Frida nedožila. Opustila nás na Vánoce.

     Vděčnost a náklonnost, kterou zahrnula moji rodinu, by jistě ráda věnovala původním zachránkyním z Chorvatska. Dívky si skutečně našly práci v jedné místní hospůdce a střídaly se na ranní a odpolední směně kvůli péči o nalezence Fridu. Dvě přítelkyně byly nerozlučné do okamžiku, kdy si jedna z nich tajně přečetla deník své kamarádky. Petra napsala o Janě, že je kráva. A bylo vymalováno. Vjely si do svých krásných dlouhých vlasů a Jana ještě v noci vlakem odjela. Petra zůstala. Od druhého dne jsem po domluvě s ní a ujištění, že chce zůstat, převzala kvůli jejímu zaměstnání půldenní péči o Fridu. Za týden mi Petra řekla, že jede na víkend k rodičům, abych Fridu ohlídala. Na topení narafičila staré roztrhané prádlo, že se vrátí. Jistě uhodnete, jak to bylo dál. Den nato si Frida nešťastným skokem zlomila přední tlapku. Po šest neděl jsem ji kvůli sádře  vynášela několikrát denně v náručí venčit před dům. Nevím, co bolelo víc. Asi zrada dívky, k níž jsme obě přilnuly.

     Brouzdáme listím na jedné z posledních vycházek. U řeky Vltavy zase cosi kejhá. Čtvrť oddechuje. Kryšpínovo mňoukání nás navádí k domovu. Děkuji, Frido.

KONEC


15 názorů

Gora
15. 11. 2020
Dát tip

Zeandrichu - díky - četl jsi všechny 4. díly?? Jinak to nedává moc smysl, číst jen poslední, dík.


Je to smutné, ale hezky, mile napsané :)


8hanka
13. 03. 2016
Dát tip

trpezlivost? Citala by som donekonecna, su prikratke...


Gora
13. 03. 2016
Dát tip

Hani, a já tobě za trpělivost ...


8hanka
13. 03. 2016
Dát tip

dakujem...aj za Fridu


Gora
12. 01. 2016
Dát tip

Díky za názor , Pavle, chtěla jsem zkusit něco trošku jinýho...


Kolobajda
12. 01. 2016
Dát tip

Jsem naprosto stejného názoru jako Vigan.  Toto už je jen taková CODA. Slep to!   A vše nemůže končit hapyendem...   /*


Gora
11. 01. 2016
Dát tip

Děkuji moc za přízeň


Je těžké, když nás opuštějí. Mému psíkovi Ádovi bylo 17 let a stále na něj myslím.    /T


Gora
11. 01. 2016
Dát tip

Luboši, díky.


Kočkodan
11. 01. 2016
Dát tip
Děkuji, Goro.

Gora
11. 01. 2016
Dát tip

Je to konec, asi to tam dopíšu. Možná se k Fridě někdy vrátím, Tobě rozhodně díky moc!


Gora
11. 01. 2016
Dát tip

Gabi, děkuju ti za pochopení...


gabi
11. 01. 2016
Dát tip

a je to tu...opatrnosť, či dôverčivosť...ale myslím, že ani táto skúsenosť v tebe dôveru v dobro ľudí nezabila, ty sa radšej viackrát spáliš, akoby si raz nepomohla úprimnému človeku, si teda myslím ja


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru