Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odsouzencův sen

21. 03. 2002
3
0
2904
Autor
Seregil

Co se asi honí nevinným na smrt odsouzeným ... ?

 

Zpíval v transdecentních výškách. Pak přecházel do komplikovaných obscénních hloubek. Text už dávno posluchači nevnímali. Jen tóny hlasu. Zpěvák čaroval. Za doprovodu loutny, bubínku a flétny. Hlasy nástrojů se chvilku ztrácely v hlase zpěváka a jindy zase naopak.

Návštěvníci hostince U svobodné ruky si na přítomnost této skupiny zvykli a hostinskému Lekarirovi se tímto způsobem vracely peníze, které předtím ztratil, když byl ve vězení za nelegální výrobu piva. Teď si vydělal na certifikát od Thierrského cechu pivovarníků a pivo, které mělo lehce nasládlou kořeněnou příchuť, šlo dobře na odbyt. K pivu podával svou specialitu – flambované kousky skopového se smetanovou zálivkou.

Sem chodím i já Naizar šermíř ze svobodného království Hermarosu. Vždy když tu sedím u výtečného piva s kousky skopového, vzpomenu si na tu osudnou rvačku se zabijákem Pervishem. Zabil jsem ho v sebeobraně. A byl jsem odsouzen za údajné napadení, jak vypověděli jeho povedení kamarádi. Všichni ostatní, kdo to celé viděli, měli nůž na krku, kromě Lekarira. Ten mohl svědčit v můj prospěch, ale v té době už seděl ve vězení. Nakonec vše dobře dopadlo. Případ byl znovu prošetřen a bylo totiž bráno na potaz i Lekarirovo svědectví, po něm se totiž ozvali i další, kteří svědčili v můj prospěch. Já i Lekarir jsme na svobodě. On pracuje ve svém hostinci a já jako vyslanec Hermarosu v Thierru. Čas od času se účastním rytířských turnajů v hlavním městě. Někdy vyhledám společnost dobrodruhů a vydám se s nimi napříč Thierrem. Stejně ale všichni skončíme tady v hostinci U svobodné ruky.

Ten zpěvák je dost dobrej. Ale proč jsem tak unavenej?

 

Zase jen sen. Sedím na chatrném kavalci s potrhaným slamníkem celý zbídačelý ve vězeňské cele. Lekarir vlastně nežije. Někdo ho zabil v cele než ho propustili. A já? Já jdu zítra – nebo už dnes? – na popraviště za napadení s následkem smrti. A ten pěvec? Toho jsem viděl naposledy v Hermarosu U zkřížené tlapky.

Moc jsem si přál, aby to bylo jako v tom snu. Moc.


Domeček
01. 11. 2003
Dát tip
Z jaké to bylo země? Nevím o tom, že by za neúmyslné zabití byl trest smrti. Jinak dobrý! Piš dál.

Mair
18. 06. 2003
Dát tip
Ten závěr každopádně překvapí. No, tak napůl. Celou dobu jsem při čtení dumala, proč se to jmennuje Odsouzencův sen. A na konci už jen: Aha...

Toxman
17. 02. 2003
Dát tip
Není to špatné, jen mi to připadá jako malý fragment vytržený z velkého celku... :)

Seregil
17. 02. 2003
Dát tip
Ale není to vytržené z velkého celku Toxmane... jen jsem něco narychlo vymyslel

Toxman
17. 02. 2003
Dát tip
V tom případě budeš muset ten zanedbatelný zbytek ještě dopsat. :o))

Seregil
17. 02. 2003
Dát tip
Časem určitě...

hurvinek
29. 10. 2002
Dát tip
prestoze souhlasim s vetsinou kritiky, zajimalo by me jak se da prejit do obscenich hloubek pri zpevu..... jinak ta povidka ma neco do sebe a jeste trochu ji vypilovat a bude na tip

Marwin
05. 09. 2002
Dát tip
Něco tomu chybí. Takové to okořenění těmi správnými slovíčky... Zbytečně rozvedlý první odstavec... Málo z toho na mne dýchá atmosféra středověku, fantasty... Něco by to zkrátka ještě chtělo...

Seregil
05. 09. 2002
Dát tip
Díky... zamyslím se nad tím.. je to psaný na koleni a je to znát..

Narvah
22. 07. 2002
Dát tip
Me to moc neoslovilo. Je to pro me ponekud zmatene a neni to moc o tom, co se honi odsouzenemu na smrt hlavou. O tom napsal nadherne J.P.Sartre ve Zdi, nebo Hugo. A to "totiz mi tam pripada zbytecne...

Norek
21. 05. 2002
Dát tip
než jsem to dočet k tomu závěru, připadalo mi to průměrný, ale ten závěr tomu dává navrch SimontheScimitar,Prokletí : je pravda že by se to dalo trochu rozvést, ale bylo by to pak asi moc dlouhý. A na písmáku čte dlouhý věci málokdo. *

Prokletí
21. 05. 2002
Dát tip
Norku: já ano ;o))))))))))) Víš? ;o) m.

Norek
21. 05. 2002
Dát tip
Prokletí: Nikdy jsem se neopovážil tvrdit, že ne. :-))

Prokletí
21. 05. 2002
Dát tip
Xixi, no ještě aby ses opovážil, basama s fousama!!! Trochu úcty před písmáckým starcem!!! Chechééé ;o) m.

Norek
21. 05. 2002
Dát tip
dobrá starče :-)

Prokletí
21. 05. 2002
Dát tip
Xixi ;o) m.

StvN
03. 05. 2002
Dát tip
JEN TAK DÁL. CHCE TO TROCHU VÍC PRÁCE, ALE NENI TO ŠPATNÝ.

Android
20. 04. 2002
Dát tip
Dík za hezké počtení:-)

Radost
08. 04. 2002
Dát tip
dobrá atmosféra

Prokleti ma recht... zajimave to je, ale chce to vice rozpracovat, je to moc hrrr utnute, cimz to ztraci vetsinu potencialu...kdyz to vezmes a pekne si nad to sednes, dopadne to nepochybne velmi zdarile

Amanda
23. 03. 2002
Dát tip
Uplne mi to vyrazilo dech, vtahlo a sedl na me divny pocit... radeji uz bez dalsich slov jen...!*

Gorgona
21. 03. 2002
Dát tip
Vzalo mi to slova - fakt.

Jeanette
21. 03. 2002
Dát tip
***

Prokletí
21. 03. 2002
Dát tip
zajímavý... ale trochu moc užíváš ta jména... nevím... ta pointa je zajímavá, ale jdeš na to moc hrrrr víš? ;o) m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru