Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rodová príslušnosť v edukácii materinskej reči

04. 02. 2016
2
1
550
Autor
ejmy...


Previerka vedomostí z učebnej látky o pohlavnej diferenciácii slovnej zásoby


1. Urč rodovú príslušnosť.


a) rovnosť –
b) diskriminácia –
c) Virgínia –
d) zmena –
e) identita –
f) vagína –
g) nadvláda –
h) sexualita –
i) aktivistka –

2. Doplň správne príponu ov / ou.


a) Potešiť ženu chutn__ večer__.
b) Oboznámiť šéfku s otcovsk__ dovolenk__.
c) Stať sa živiteľk__ rodiny.
d) Ísť svoj__ cest__.
e) Nechať sa očariť Vlastn__ izb__.
f) Neuspokojiť sa s rodovo nerovn__ výplat__.
g) Urobiť si profilovku s vŕtačk__.¬
h) Obliecť fotku takmer nahej ženy, ktorá sa znevažuje sexistick__ reklam__.

    BONUSOVÁ ÚLOHA
3. Ak si v písomke našla inú, ako ženskú rodovú príslušnosť, prihlás sa a povedz to pani učiteľke.

 

Pravopisná doplňovačka
Žena? To je veľm¬__ jednoduché, vravia milovn__ci jednoduch__ch formúl: žena je maternica, vaječník, žena je sam__ca – toto slovo stačí na jej def__novanie. V ústach muža znie slovo „samica“ ako urá__ka. On sám sa však nehanb__ za svoju ž__vočíšnosť, naopak, je hrd__, ke__ o ňom hovoria: „To je samec!“ Slovo „samica“ nie je pejorat__vne preto, že zasa__uje ženu do pr__rod__, ale preto, že ju v__kazuje do jej pohlavia. A ak toto pohlavie pr__padá mužov__ hanebn__ a nepriateľsk__, je to zrejme d__sledok nepokojnej nevraž__vosti, ktorú v ňom v__voláva žena.


1. Správne doplň chýbajúce litery.
2. Z doplňovačky vyčiarkni všetky slovné formy mužskej rodovej príslušnosti.

 

Ako si spokojná so svojou prácou na dnešnej hodine? Dokresli emotikone tváričku, ktorá vyjadrí tvoju spokojnosť.

    

    


1 názor

Ostrich
18. 04. 2016
Dát tip

Z toho mrazí. Každá přílišná jednostrannost se lidem vymstí, jenže....jak funguje vývoj? Klikatě, ode zdi ke zdi ? Nebo pomalu, neznatelně?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru