Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vek nie je iba číslo

19. 02. 2016
9
17
1504
Autor
black8

Zuzana
známa aj tým
že robí zážitkové tábory
pre psov
a pozná dogu
z ulice
kde bývam
tá Zuzana
s krátkym účesom
mohla by mi byť sestrou
zvolá
príďte
rada vás opäť ostrihám
cítim sa ľahšia
a rozumiem
nachvíľu tomu
aké to je
keď starí ľudia vravia
že vek je iba číslo
a iné sprostosti
prechádzam si rukou
po zátylku
a myslím na Aninu
ako ma rada hladila
v lete roku 2002
presne tam
a mne naskakovali
zimomriavky
Anina sa vydala
za tučného Američana
je šťastná?
kto je šťastný?
toľko ľudí
odstrihnutých
ako vlasy
a moje otázky
(Rebeka, kde si?)
padajú ako prach
na nábytok v obývačke
nerada ho utieram
ale raz musím


17 názorů

black8
08. 06. 2016
Dát tip

hovoríš mi zo srdca, fakt. :-)


okoloidúci
08. 06. 2016
Dát tip

... je fajn, keď človek dokáže prijať (vlastné) starnutie. svojím spôsobom je to veľká výhra :)


black8
08. 06. 2016
Dát tip

Presne. Uplne si to vystihol. Je to silny tlak, takze to nechcem prilis nikomu vycitat, pretoze sa tomu tlaku ubranit da len tazko. Ja osobne vsade prezradzam svoj vek bez nejakych okolkov a dokonca mam taku osobnu formulku, s ktorou rada zacinam niektore moje konstatovania, ktora zacina, ze "v mojom veku....". Bolo prijemne s tebou o tomto pokecat. :-)


okoloidúci
08. 06. 2016
Dát tip

veď hej, zatajovanie veku, zakrývanie vrások, šedín a iných nedokonalostí... podľa toho, čo pozorujem okolo seba, tieto „neresti“ nevyvierajú ani tak z osobnej márnivosti, ako z tlaku šoubizu a zvlášť life-style časopisov. vytvárajú obraz sveta, v ktorom majú miesto len mladí, dokonalí a bezstarostní ľudia. tomuto tlaku je ťažké vzdorovať, osobitne vo veku 40 - 50, kedy začína klopať na dvere starnutie.


black8
08. 06. 2016
Dát tip

tiež nie som najmladšia, takže veľmi dobre o tých javoch viem. :-)) ja to vnímam u ľudí, ktorí majú napr. štyridsať a aj čosi viac a majú potrebu zdôrazňovať ako mlado sa cítia. a samozrejme, v určitom veku a teda najmä u žien je tam snaha o zakrytie vrások, šedín, prípadne zatajovanie veku a tak. :-)


okoloidúci
08. 06. 2016
Dát tip

hm, sa mi zdá, že kultu mladosti viac holdujú mladí než starí - viď zatraktívňovanie sa žien kozmetikou, módnym oblečením, implantátmi, tetovaním... a starnutie niežeby bolo apriori zlé, no s negatívnymi javmi sa spája, to Ti môžem prezradiť z prvej ruky :)


black8
08. 06. 2016
Dát tip

narážala som na kult mladosti, na to, ako mnohí a mnohé majú potrebu zdôrazňovať, že sme stále mladí, aj keď mladí nie sme, ako keby stárnutie bolo apriori zlé, alebo sa automaticky spájalo len s negatívnymi javmi v našom živote.


okoloidúci
07. 06. 2016
Dát tip

prečo "... starí ľudia vravia / že vek je iba číslo / a iné sprostosti"?


black8
20. 02. 2016
Dát tip

ano, aj mne sa paci. :-)


:-) tento naratívny štýl má svoj šarm


black8
20. 02. 2016
Dát tip

tak aspon ze je co tahat dole. ;-) dakujem za nazor.


otázky padajúce ako prach, ľudia odstrihnutí ako vlasy - to sú také polopatistické prirovnania ktoré to ťahajú dole.


jH
19. 02. 2016
Dát tip
dobrej text *

black8
19. 02. 2016
Dát tip

Dakujem, Aššurballit.


black8
19. 02. 2016
Dát tip

joj, ano, gabi, dakujem za upozornenie. uz som opravila. a som vdacna, ze aj napriek tym zlym useknutiam, prislo tvoje aj tak*. :-)


stastne su zeny ktore si zoberu tucneho americana

 

a inak relativne slusne. aj ked ku koncu to na mna posobilo kus roztriestene. budiz.


gabi
19. 02. 2016
Dát tip

prah - prach? trošku zle sa mi to číta, akoby na zlých miestach useknuté, ale možno zámer...aj tak *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru