Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Růže pro Janu (2016)

29. 02. 2016
0
5
355
Autor
zákeš

Zasílám své další dílo. Očekávám od Vás samé kladné hodnocení.

Zákeš

 

Růže pro Janu (2016)

I. 
Na jednom dalekém předalekém zámku
sázel zahradník květy růží
podařilo se mu získat srdce princezny
která se jmenovala Krasomila
a navíc byla ohromně pyšná

Její ledem přikryté srdce postupně roztávalo
tím jak jí princ dával životní lekce
princeznina květina přes noc neuvadla
zahradník učil princeznu hrát na loutnu

II. 
Svou lásku slavík růži pěl
z nebe se díval Archanděl
náhle Bůh osaměl tam
kde borový zaváněl háj

III. 
Malý princ se zamiloval do růže
v naději že mu láska pomůže
vyletět k výšinám
skončil však v nekonečné saharské poušti

Slavík měl svoji růži tak rád že pro ni obětoval i svůj život -

IV. 
Dotknu se tvých skrání
přivoním k rozkvetlé růži
budu ji zalévat pěstit a okopávat
ne nepodoben zahradníkovi z onoho zámku

Necháš si ode mne zavázat střevíček
Jasná princezno?

V. 
Tvé vlasy vlají divoce ve větru
jsi moje a tvé srdce to pociťuje
ten nefalšovaný magnetismus
přitažlivosti naší lásky

To jenom zvoní zvoneček
naší vyrovnanosti a pokory

Vyrostlo nádherné poupátko
a usmálo se jako děvčátko
jako panenka Janička

S nepřekonatelnou jiskrou v očích
se s tebou a se mnou celý svět zatočí…………

 

 


5 názorů

zákeš
02. 03. 2016
Dát tip

Be careful with that axe..!!!

Já jsem ve své básni nepsal o růži, kterou měla Pyšná princezna, to jen zahradník na zámku růže sázel. Tak s tím Vodníkem jsi to ale opravdu přehnala. Já jsem pomocí těch ukázek chtěl naznačit, že lidi by se měli více zajímat o literaturu. Také mne potěšilo, že ty ukázky znáš a dobře se v nich orientuješ. To ta literární negramotnost mladých lidí (15 - 22 let) mě zaráží. Znají kdejakou písničku z diskotéky nebo hru z pc, ale vzít do ruky knihu se jim nechce.

Zatím ahoj a buď si vědoma toho, že mne žádný komentář neodradí v tom se zlepšit v básn. tvorbě.

 

 


careful
01. 03. 2016
Dát tip

..jo a Pyšná princezna ve filmu neměla růži, ale brambořík!


careful
01. 03. 2016
Dát tip

Sluvutný autore, buď rád, že ti okomentoval a snažil se napsat koment tak nějak odborně, či co.:D

On je asi trochu střelenej, ale snažil se. Já bych k tomu napsala asi jen to, že mi to příjde takové nějaké pitomé a poslepované z Máje, Malého prince, pyšné princezny... chybí už jen: Na topole nad jezerem zhulil se vodník s buldozem a  v rytmu diska podél skal nad růží si ho vymrskal." ...asi takhle umělecky to na mě působí, jestli to je posmodernismus netuším.

Příště buď vděčný za pseudovědfecké komenty...lepší než ty drzé.:D


zákeš
29. 02. 2016
Dát tip

Slovutný Mistře,

Děkuji blahosklonně za Tvoje komentáře k mé básni. Vezmu je na vědomí. Já jsem tu básničku psal tak, jak mě napadla a jak mě vedla pomyslná ruka inspirace. Přece se nikým a ničím nenechám formálně a pokrytecky svazovat, když si razím svůj styl. Přiznávám se, že jsem to dílo stvořil podle tlukotu svého srdce a tak, jak mi radila moje duše.

Psát bez inspirace by mi nevyhovovalo. Pak by muselo jít o nejméně celoroční příval inspirace, aby člověk obrok chrlil básn. sbírky nebo romány.

Tvoje přirovnání ke stylu postmodernismu mě přinejmenším překvapilo. Je to váně ten případ? Proč si myslíš, že jde o postmodernismus? Není to jeden z těch - ismů, které se ve 20. stol. vynořily?

Ten fakt, že recituji úryvky z klasiků, pramení z toho, že lidi přestávají číst knihy. Nemyslím tím kuchařky..... Chci jim připomenout, že moderní doba je uspěchaná a že mobily a tablety nejsou terno světa. Je na každém, co si v básni najde, mě jde jen o ty indicie, podle kterých se staví příběh.

Pokud se mé osoby týče, já bych si pro pravdu a romantiku nechat vrtat koleno. Jsou to pro mě zásadní věci v životě.

Přeji hodně uměleckých i osobních úspěchů

Zákeš

 

 

 

 


Festinatus
29. 02. 2016
Dát tip

Typicky postmodernistické rysy této Básně (odkazy na literaturu a kulturní přesahy intelektuálských her představ, zapojující obrazutvornost i znalosti čtenářstva), se mi principielně nezamlouvají (nikoli v této populisticky postmoderní rovině).

Přesto vytváří velmi zajímavou koláž pohádkovosti soužití a touhy dvou osob, přes nutné negativní aspekty jakéhokoli soužití.

Jako celek značně nevyrovnané, pokud se to jako celek má interpretovat.

Mnohé jednotlivosti jsou nesmírně poutavé, ale mně osobně je kazí ona neuhlazená roztřepenost, která lásce, narozdíl od plané vášně, nesluší.

V lásce i v umění je nespírně důležitý řád.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru