Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

když chcete mít doma draka

06. 03. 2016
11
32
2381
Autor
agáta5

Jsem velice dobrá hospodyňka. Vařím každej den. Peču obden a barák smejčím furt,  někdy i v noci. To když mě vzbudí nutkání, kterýmu podlehnu a jdu třeba vycídit koupelnu. Kolíčky na prádlo mám roztříděný podle barvy. Na kaďátka bílý, na tepláky černý. 


Můj zákonnej manžel tvrdí, že jsem magor. Pche, on tak bude něco říkat. Nedávno ho vyhodili z hospody ještě před devátou. Brečel jako želva a šel se věšet na půdu. Provaz se přetrhl, bohužel.  Tak šel a vyžral celou lednici i se žrádlem pro kočky. Pak poblil vypulírovanou podlahu na záchodě, slaboch. Jo, slaboch a magor v jednom. To když soused postavil kůlnu na dřevo kousek od našeho krbu a teď tam každej den seká, štípe a prudí s cirkulárkou. Při každým rodinným posezení (já a můj slaboch) na sebe řveme jako dementi.
Nebo ten uhrovitej pošuk odnaproti. Tůruje tam tu svoji motorku pětkrát do týdne. Nic. Ticho po pěšině.  Ten můj si snad sedí na uších. Pořídila jsem si tedy špunty a kašlu na ně. Sice občas neslyším listonošku, ale co, stejně k nám nosí jen letáky.


Jenže život přináší i dobrý věci. Jednou si tak okopávám ředkvičky, hezky srovnané do řádečků a najednou na mě něco vykoukne z hlíny. Vejce. Opatrně odhrnu trošku tý hlíny a ejhle. Vejce větší než pštrosí. Sakra. Opatrně ho vezmu do ruky. Je teploučký. Sakra,sakra. Tak si ho odnáším domů a strkám pod polštář.


Chodila jsem kolem toho obra další měsíc. Pepík se sice cukal, že má spát v pokoji pro hosty, ale pravidelný doplňování basy desítkou ho přesvědčilo.  
Spala jsem s vejcem,  přikrývala ho dekou a hladila. Náš dům se změnil k nepoznání. Žádný noční vstávání, žádnej úklid. Dokonce jsem se přistihla, že mám kaďata přikolíčkovaná černým. Má úchylka byla pryč. Přestala jsem se mejt a stříhat nehty… čekala jsem na zázrak.


A 3.8. 1997. v půl jedný v noci se stal.

Nejdřív jsem ucítila maličký hejbnutí, jen takový drobný tlak. Pak trošku křupla skořápka. Kousek se odlomil a na mě koukalo oko. Mrklo. Napětím jsem se málem počůrala. Ještě jeden kousek a byl venku. Plivník.

Božínku, já to věděla!


První tejden jsme se oťukávali. Plivníček, jak mu říkám, moc nemluvil, jen tak pozoroval okolí, seznamoval se s mým denním rituálem. Zase jsem začala vyvařovat a uklízet. Plivníček rostl jako z vody. Nejraděj má pečený žebírka. Tak peču žebírka.


„Tak co, jdeme na to, ne?“ řekl jednoho dne.


Celá jsem se roztřásla vzrušením. Konečně!


V jednom dni tolik krásnejch zážitků. Sousedovi vyhořel dřevník i s dřevem a cirkulárkou. Navíc mu při zachranný akci ohořely vlasy. Takovej měsíc ho nejspíš neuvidíme. Sousedovic uhrovitej synek si přerazil hnáty na motorce. Motorka je v čoudu, synek ve špitále. A můj manžel? Přestal chlastat a vyřezává ze dřeva draky. Je už tak dobrej, že se u nás vrata nezavřou. Všichni chtěj draky.  Peněz jako želez.


A plivníček? Přestěhoval se do hostinskýho pokoje, že prej moc chrápu, hehe.  Z Pepíka se stal v noci totiž taky drak. A dál si to jen představujte, protože já musím jít nakoupit žebírka.

 


32 názorů

agáta5
03. 05. 2020
Dát tip

phil, přečti si "kuřátko" je to o plivníčkovi jinak - hezky romanticky... určitě se tam najdeš :) děkuju ti za čtení mých věcí, ráda se k nim vracím - vždycky si říkám, kam na to chodíš, blázne? :))))


Philogyny
03. 05. 2020
Dát tip

...začnu okopávat, opatrně...  :) 


agáta5
09. 08. 2017
Dát tip

jj, to ještě bylo na Písmáku veselo, tak mě bavilo psát blbůstky :))  díky za čtení, ráda jsem si přečetla taky :))


lastgasp
08. 08. 2017
Dát tip

To mě vzalo. Báječná pointa. Skvěle vyfabulováno. 


REDH0T
26. 05. 2017
Dát tip

Pěkný, moc pěkný. To se tak v člověku nashromáždí slzy a smích a musí to ven...


agáta5
11. 05. 2017
Dát tip

blbka je taky docela fajn, moje srdcová :))    a těší mě to, moc...


haha :D to poznám ;) Musím si nájsť čas a prečítať si od teba viac, bavíš ma :)


agáta5
11. 05. 2017
Dát tip

:))) jsem se zase zasmála, díky ... mě tyhle hovadinky strašně baví a nejvíc, když mě někdo naštve, to mi to píše samo potom :)) 


Pobavilo :D Napísané nenásilne a s ľahkosťou :)


:)fajn

agáta5
09. 03. 2016
Dát tip

tak to je moudré kočkodane

hlavně neplivat u snídaně :))))


agáta5
09. 03. 2016
Dát tip

Markel - to ti chválím, pavoučci nosí štěstí, jsou součástí příbytků a nikdy, ale nikdy se nezabíjejí... dlouhým pozorováním jsem zjistila, že většinou lidem nekříží cestu, žijí si svým pavoučím životem a spřádají sítě, žerou mouchy a někdy i vosy...

doporučuji dát jim jména, pak se stanou miláčkem příbytku a člověk ztrácí dilema být či nebýt :))))

 


Kočkodan
09. 03. 2016
Dát tip
Svou skvelou výchovou ve svete slynu, já ani mimo byt nehodím slinu. :-)

Markel
09. 03. 2016
Dát tip

milé, taky bych chtěla nějakou pohádkovou bytost :-)) * doma mám jenom 2 pavoučky na parapetu, jen čekám, až se venku oteplí a šup s nima do světa, teď nemám to srdce :-)), no, co srdce, bojím se, že mi odnesou štěstíčko, jsem prostě zištná


agáta5
09. 03. 2016
Dát tip

:)))) doma se neplive!


Kočkodan
08. 03. 2016
Dát tip
Já nemám doma ani plivátko...:-(

Lnice
07. 03. 2016
Dát tip
Ne, děkuji, stačí mi to, co mám doma

agáta5
07. 03. 2016
Dát tip

taky bys ráda plivníčka? :))


Lnice
07. 03. 2016
Dát tip
Jé to je hezký

agáta5
07. 03. 2016
Dát tip

tak tak, já věděla, že na to přijdeš :))))))) jsi adept na dalšího plivníka, tak si to nepokaž!


MKbaby
07. 03. 2016
Dát tip

Tak já budu řvát jen do bot :-D


agáta5
07. 03. 2016
Dát tip

no právě :))))


MKbaby
07. 03. 2016
Dát tip

Já se zpovídám jen na Písmáku :-)


agáta5
07. 03. 2016
Dát tip

půst ne, ale nesmíš jít ke zpovědi... no nevím, jestli to vydržíš, přece  jen čtyřicet dnů bez zpovědi :)))))


MKbaby
07. 03. 2016
Dát tip

Jestli není podmínkou půst, tak je to v suchu :-P


agáta5
07. 03. 2016
Dát tip

:))))))) já si to myslela


MKbaby
07. 03. 2016
Dát tip

Tak to mám naději :-D


agáta5
07. 03. 2016
Dát tip

to se nesmíš čtyřicet dnů koupat, stříhat nehty a modlit... když to vydržíš, možná ho najdeš :))))


MKbaby
06. 03. 2016
Dát tip

Jééé, líbilo moc, já chci taky plivníka :-)


agáta5
06. 03. 2016
Dát tip

dikes za kuk, lidi :))


gabi
06. 03. 2016
Dát tip

:)*


chacha :o) život na draka...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru