Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proprchávání nedělí

07. 03. 2016
13
13
1841
Autor
Movsar

Myslet konce

Tázání je zbožnost myšlení, napsal Martin H. Za okny končí neděle, v nás končí neděle. Čím nám byl její čas? Ještě jí tu kus zbývá, ještě s ní lze zapříst rozhovor. Anebo ji jen tak tiše pozorovat, jak odchází, a myslet – díky ní – konce.


Proprchávání nedělí

Stesk proprchává nedělí, chodníky se lesknou kalužemi a někde pod nimi temná jezera prapočátků. Když se setkají déšť s nedělí, je to příležitost k ponorům do psýché. Měj ovšem na paměti slova německého filosofa: Hledíš-li do propasti, propast pohlédne do tebe.


Malá noční hudba

Televize uzamyká neděli houslovým klíčem. Obvyklý koncert vážné hudby má člověka povznést, snad alespoň podepřít v jeho existenciálním určení, totiž upadání. A tak za tisícerými okny, rozsvícenými vlněním obrazovek, kulhaví poutníci našlapují, usínají.


Týdeník

Závěs do noci, lehký na vánek a hvězdy. Podobný mívali v kině, ještě než se začal film, prosvítal jím obraz týdeníku. Když se zadíváš do modrav oblohy, třeba ještě něco z týdne zahlédneš.


Možnost smyšleného klína

Noci tady nejsou rozvonělé květy a bílé do křídy, lehce se tu neusíná. Člověk je na to nerad sám, snad i trochu slabý. Když není koho brát do dlaní, zbývá vzít ho do věty. Taková drobná svoboda: možnost smyšleného klína.


13 názorů

Movsar
07. 03. 2016
Dát tip

díky, pampeline.


pampelin
07. 03. 2016
Dát tip

Smekám.

Řekls to.


Movsar
07. 03. 2016
Dát tip

díky, lilie i motýle. nepřestávej, motýle, je to takové správně švejkovské, legrační.  


Lilie
07. 03. 2016
Dát tip

Týdeník a Klín super (ty neděle na mě byly asi už moc přenedělované :o) ... Tipipit


Čudla
07. 03. 2016
Dát tip

/*


Movsar
07. 03. 2016
Dát tip

díky přátelé, neděle má zvláštní šmak a snad by si i zasloužila mít svou kategorii ú žánr.

j: to o něm šířil adorno, nedávno v češtině vyšel pamflet žargon autenticity


Josephina
07. 03. 2016
Dát tip

Nedávno jsem zaslechla větu - Martinu H. nikdo nerozuměl, ani on sám.

Byl nejmíň tak náročný, jaks ty!


Gora
07. 03. 2016
Dát tip

Posmutnělá romantika...aspoň , že máme tu možnost s větou místo dlaní....                                                                                                         /T.


Lnice
07. 03. 2016
Dát tip
Možnost smyšleneho klína je dojemná...zbývá vzít ho do věty... *

Kočkodan
07. 03. 2016
Dát tip
Kdyz on holt smyslný klín je pro mne nesrovnatelne pritazlivejsí nez ten smyslený...

Never More
07. 03. 2016
Dát tip

Taky mám problém se rozcházet s nedělí. :-)  t*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru