Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevím, jaký použít název, aby náhodou nebyl někoho jiného, takže protentokrát bez názvu..

10. 03. 2016
8
28
1503

Diskutujte, prosím. JInak to nebude diskuse. A buďte k sobě slušní. Jinak nebudete diskutující diskutéři, ale staří hulváti!

Narazila jsem tu, noha já bosá jednonohá, na obvinění, že někdo někomu krade názvy.

Pokud by to byla pravda, bylo by to smutné, protože krást se nemá, 'kromě svačin, polibků a kradmých pohledů - to by se snad s oběma očima zavřenýma dalo prominout..)

Ale jde to vůbec? Jakože když vám někdo ukradne název díla, zůstane chudinka bez názvu a místo něj bude mít co - tři tečky? Mezeru:? Vakuum?

Je krádež inspirovat se něčím názvem? Námětem? Dílem? Kdy jo a kdy ne? (Kdysi někdo použil rým z mé básně ve svém díle a jinak a mě to spíše potěšilo tedy...)

Některá jména jsou patentovaná, ta pak použít nemůžete. Nemůžete vyrábět boty se jménem Adidas a třemi pruhy, kolečka s názvem Ford a Havlovy lavičky - zadarmo.

Pokud zaplatíte a majitel názvu vám ho půjčí, tak můžete.

Myslíte si, že by na Písmáku mělo být zakázáno používat názvy, které už někdo použil  - ten den, ten měsíc, navždy?

Měla by vzniknout databáze už použitých názvů?

Uvítali byste  generátor, který by tvořil názvy ještě nepoužité  třeba za sms? A bazar názvů? Něco jako: jsem báseň nazval "Jedu vlakem" ale u ž se mi to nelíbí, tak název prodám a dám ji jiný, třeba "Padám ze vzducholodi"?

Jaký na tohle máte názor, pokud nějaký máte. A pokud nemáte, proč?

Diskutujme. A nenazývejme zralé ženy obyvatelkami urnových hájů. Ani vyzobanými sluečnicemi. A vlastně ani zralé muže tak nenazývejte. Nebylo by to hezké.

Těším se na vaše názory. Hop!

Vaše noha :-)

 

 

 

 

 

 

 


28 názorů

Delfín
22. 04. 2022
Dát tip Kristova_noha

Krisova_noho! Já tedy většinou název odvodím z 1.verše, někdy použiji i jiný nebo něco, co symbolizuje obsah. (Což platí hlavně pro drabble povídky, kdy vzácně dávám i prózu!)

Jinak jinde spíš hledám, zda už jsem něco nepublikoval, třeba pod jiným názvem...

Stalo se mi ovšem, že jsem třeba použil 1.verš či část z nějaké písně. Dál už to byla parafráze. Nebo jsem jinde hledal, zda už tam nemám báseň se stručným názvem "Chci!" Zjistil jsem, že ano a kromě mne asi 7 dalších autorů! Takže v podobných případech bys asi s nějakým coppyrightem na název neuspěla! Jak bys chtěla donutit autory ke změně?! Podle data vložení?! A co kdyby, záznamem odjinud, dokazoval, že on tu báseň takto nazvsl třeba 2 roky zpět?! Básní se stejnými názvy objevuji často. Takže by mělo postačit rozlišení ve jménu autora, pokud dílko nepřipomíná něčí plagiát, třeba shodný veršem...

Kdesi jinde mi kritik kulkul vyčetl, že má báseň či spíše píseň "Chtěl bych být nedělním ránem" připomíná Nedělní ráno od Mirka Hoffmana (Chtěl bych být v nedělní ráno...) Jenže dál už se to trhne a jde to svojí cestou! Bránil jsem se, že některá rčení a fráze zlidověly a zěžko na ně mít coppyright! On mi však vyčetl, že jsem ukradl i nedělní pohodovou atmosféru... Tak jsem nakoukl k němu a připomněl mu, že jedno své dílko nazval "Audience", což před ním použil i V. Havel. Není tedy i on plagiátorem, byť netuším, zda Havel ten název použil jako první a jestli si jo dal patentovat, když je to obecně známý pojem...A byl klid! ;-)

 

 

 

 


Kyna
31. 05. 2016
Dát tip Kristova_noha

jahahá! :D pokud je to jen parodie na šušňoně, kteří se zlobí, že jim někdo ukradl název (kterej je absolutně pomíjivej když se nespojí s konkr dílem takže nikomu nepomůže a nikdo nikoho neokradl...), nebo na jiný šušňoně, kteří kradou názvy (čímž dávají najevo že sou jejich díla naprosto pomíjivý když nedokážou vytvořit název), a chceš tím říct, že se lidi se znemožňují sami, názvy nenázvy, gj, dávám tip!

A pokud je to myšleno vážně jako diskuze, moje odpověď do ní je "ne" a úvaha k tomu je v první části. V tomto případě dávám tip za rozpoutání metadiskuze:D


Zuzulinka
07. 04. 2016
Dát tip

mně by se ten generátor docela líbil, někdy mi ty názvy dělají problém, ale musel by mít algoritmus nastavený tak, aby byl schopen vyplivnout název tzv. k věci....což by zamezilo, aby se báseň třeba o lásce jmenovala Hovnivál atp.

docela výzva pro programátory, si myslím:)

jinak, co se týče plagiátorství, v čemkoliv... já se toho tuším také dopustila, tedy psali mi to a nechtěli věřit, že netuším o čem mluví... jak toho člověk spoustu načte, občas asi trochu použije něco nevědomky... vědomé kopírování, to je jiná... v případě názvů bych to neřešila...jistě je více básní zvoucích se Katice, Splav či Poštovní schránka...

a nikomu to nevadí:)

 


s nazvama toho co udelam se potykam porad - udelat neco je jedna vec ale dat tomu jmeno - no mrkni do me tvorby - veci bez nazvu mam jak buchet 


smysluplnost diskuzí ... to je relativní :) co jednoho pobaví, druhého nasere. Takže bych nezatracovala určitě žádný projev, pokud už tedy nehraničí s nějakou společensky nepřijatelnou formou... a i to je dost relativní, co jeden považuje za pubuřující, druhej si pochvaluje...

nejlepší je si pořád opakovat - neber se příliš vážně, člověče!

k dílu:

někdy vykrádám samu sebe, jsou to jen slova a někdy se prostě v člověku melou pořád stejný věci, podle toho ta tvorba vypadá :)))

 

namasté!

 


Kristova noho! To musel být matroš...!


Lakrov
15. 03. 2016
Dát tip

Pár zajímavých nápadů, umožnujících diskusi, v té výzvě je.  Navrhuji však autorovi uvést text do čitelnější podoby  (alespoň co se týká překlepů), jinak začnu litovat (a možná nejen já),  že písmáčtí "admini", posuzující smysluplnost diskusí,  mají zřejmě všichni dovolenou :-)


careful
12. 03. 2016
Dát tip

cukr: ..jo, přesně takový je i celý život...


MKbaby
12. 03. 2016
Dát tip

Prolog k dílu V tramvaji je reakcí na nařčení R.L., že mu kradu názvy a že jsem zloděj. Pak to slízli i další...


MKbaby
12. 03. 2016
Dát tip

Oldjerry, careful:

V TRAMVAJI (R.L.): http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=465201

V tramvaji (MKbaby): http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=465476

 

HOLÍ! (R.L.): http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=465287

Holí! (MKbaby): http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=465582


careful
11. 03. 2016
Dát tip

..já bych to viděla tak, že to R.L. vnímal jako nějakou provokaci... a proto mu to začalo vadit a o ty názvy vlastně ani moc nešlo... to, jestli ho tím někdo nějak provokovat chtěl, to ať si každý srovná se svým svědomím... ...že on vyletí kvůli každý ptákovině, už je druhá věc.... ale zas by bylo trapné předstírat, že se tu lidé vzájemně neprovokují. Někdo to dělá vědomě, někdo je prostě pasivně agresivní, ani za to částečně nemůže a neví o tom, a někdy je to prostě náhoda, kterou někdo jiný jako provokaci vyhodnotí, zvlášť pokud bývá někdy podobně napadán.


careful
11. 03. 2016
Dát tip

..posuzování plagiátorství je dost složitá disciplína...je to jako určovat dobro a zlo...někdy to je poměrně snadné, jindy nejasné...ale dá se to vnímat i dost individuálně... někdo zvažuje ukradená slova, ale já osobně spíš přemýšlím o obsahu... každopádně mi "kradení mentálního vlastnicví" nevadí a tak ho vůbec neřeším... okopčit mi to někdo celý a podepsat se pod to, tak spíš začnu uvažovat o tom, proč to dotyčný udělal...pokud na tom, co mi ukradne, vydělá prachy, udělá kariéru a díru do světa, pak mu to budu závidět, protože já to teda nedokážu:DD


Oldjerry
10. 03. 2016
Dát tip

Kradení názvu je nesmysl. Zdánlivě to nesouvisí, ale kdo přemýšlí najde zrno: Já sám mám např. třikrát stejný název podzim, asi desetkrát Depka, Já si ani svoje názvy všechny nepamatuji... krást názvy?  to mohl říci či napsat jen »divňák«... pokud ovšem není stejný, nebo skoro stejný i obsah. Pak je to plagiát se všemi znaky...


careful
10. 03. 2016
Dát tip

...jo a hulvát jsem já ještě realativně mladý..tedy na urnový háj asi jo, i když minimálně podle jednoho tady prej jsem už za zenitem :D(což mu nezazlívám... a možná má pravdu)...

..navíc jsou daleko horší věci než takzvané hulvátsví... ono totiž kde je  hranice, kde končí upřímnost a začíná hulvátství (on to navíc každý vnímá jinak) pro někoho je hulvátsvím  i "vaše dílo se mi nelíbilo, protože nemá hlavu ani patu", někoho urazí "vaše dílo je blbost," a někoho "podle toho co jste svořil, moc chytrej nebudete" a někoho "podle toho, co jste napsal, jste debil".....a sranda je, že to obsahem je vlastně stejné

... já radši otevřený projev než nějaké narážky a popichování, nebo "ultraslušné" jedince, co mají nakonec ještě větší pihy na kráse...

 


careful
10. 03. 2016
Dát tip

Názvy vymýšlím strašně nerada a moc mi to nejde, takže by tu možná mohl být někdo, kdo by je třeba vymýšlel za mě a já bych mu pak ke svému velkodílu za odměnu připsala do anotace věnování:)


oran
10. 03. 2016
Dát tip

ze se clovek vykrada, objasnil uz remargue. :)


Danny
10. 03. 2016
Dát tip
aleš-novák: to se mi taky párkrát stalo

8hanka
10. 03. 2016
Dát tip

možno iba novotvary nemali ešte tú česť byť použité v názvoch diel...

včera som počúvala reláciu, kde hovorili o kapele The Cure a ich piesni Friday I´m in Love,  autor "otravoval" viac ako 20 známych a púšťal im demo nahrávku, či im nie je časť melódie známa, vraj mal  nepríjemný pocit, že už tu niečo podobné niekedy  zaznelo, obával sa, aby niekomu neukradol pesničku...

aj keď je slovná zásoba našich národov  bohatá, nevyhneme sa používaniu rovnakých slov, či slovných spojení, niekedy to niekto robí z recesie, drvivá väčšina však ani netuší, že niekde je dielo s rovnakým, či podobným názvom...keď už som začala s tými pesničkami, tak s nimi aj skončím - koľko piesní má v názve lásku, srdce, milovanie, smútok...patria k životu, buďme za ne vďační...

 


Gora
10. 03. 2016
Dát tip

Noho, ať jsi číkoliv, díky...   zdravím z urnového hájku.../T.


přistihl jsem se, že kradu názvy i sám sobě...to je obzvlášť opovrženíhodné :o) hned se nahlásím adminovi, o výši trestu budu obratem informovat.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru