Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NA ZASTÁVCE

26. 03. 2016
15
15
920
Autor
srozumeni

Jen taková momentka z autobusu. Hezké Velikonoce všem čtenářům.

Znáte to, nepořádek všude kolem nás. I přes různé zákazy,lidé stále pohazují po zemi vše, co jim právě v rukou překáží. Nedopalky cigaret, žvýkačky, papírky od různých müsli tyčinek a podobně. To vše se běžně povaluje na našich ulicích. Možná si každý takový ,,vyhazovač" nebo ,,odhazovač" řekne: ,,Platím daně, tak nechť to někdo uklidí, stát na to má." Nejsem žádný mravokárce, ale asi jsem přeci jen ze staré školy. A nebo prostě a jednoduše slušně vychovaná. ,,Díky mami." Vždy se snažím najít na ulici odpadkový koš, do kterého své přebytky prostě vyhodím. A když se stane, že široko daleko žádný není, schovám ožvýkanou a překážející žvýkačku do papírového kapesníčku a vyhodím později. A proto dnes hned po ránu, na zastávce Žlutého autobusu, mé pořádkumilovné srdce zaplesalo při pohledu na dvojici stojící a čekající přede mnou. Maminka své, asi čtyřleté holčičce, nastavila dlaň pro překážející žvýkačku. Holčička ji poslušně vyplivla. Maminka asi půl vteřiny přemýšlela, jak s tímto ,,pokladem" naloží. Při pohledu na rozdupané žvýkačky kolem zastávky došla k rychlému rozhodnutí. Nepřidá se k těm bordelářům a bude dobrým vzorem pro svou holčičku. Vyndala již zmíněný papírový kapesníček a žvýkačku do něj uschovala. Vím, banální příhoda. Ale příkladné jednání mladé maminky mi tak banální nepřipadá. Bohužel.

15 názorů

vesuvanka
01. 05. 2017
Dát tip

Četla jsem až teď, a tak pozdě, ale přece přidávám Tobě i té mamince TIP :-)))

Zúčastňovala jsem se s ochránci přírody jarního a podzimního úklidu naučných stezek Lovoš a Boreč v Českém středohoří. I když odpadků tam nebylo na první pohled moc, nasbírali jsme jich tolik, že jsme naplnili dva velké pytle.


srozumeni
03. 05. 2016
Dát tip
Lakrove, děkuji za zastavení na mé zastávce a přeji hezký den. J

Lakrov
03. 05. 2016
Dát tip

Ubývá nás, nás ohleduplných k okolí. A netýká se to jen čistoty ulic...  Tip.


srozumeni
29. 03. 2016
Dát tip
Díky

Jo, tip


srozumeni
26. 03. 2016
Dát tip
Milí ,,mí" čtenáři. Moc vám všem děkuji za zastavení u mého autobusového dílka a za různá souhlasná souznění vyjádřená slovem, či hvězdičkou, či tipem. Pěkný večer.

Už, už jsem čekala, že ji odhodí i s kapesníkem, ale stejně jako ty jsem mile překvapena.  /T

Ani já a moje dcery nejsme rozharovači odpadků. To je máme raději schované v kapsw dokud se nenajde koš.


8hanka
26. 03. 2016
Dát tip

takych divnych je nas viac, nastastie:)  krasnu Velku noc Ti pajem, aj celej rodinke:)


Kočkodan
26. 03. 2016
Dát tip
Neznámé mamině i tobě nepřeji vypráskané Velikonoce.

over
26. 03. 2016
Dát tip

krásné Velikonoce :)


gabi
26. 03. 2016
Dát tip

aj tebe hezké, Jéčko! :)


Petr333
26. 03. 2016
Dát tip

Hezké velikonoce a :-)


Čudla
26. 03. 2016
Dát tip

Souhlasím /*


Diana
26. 03. 2016
Dát tip

Musím naprosto souhlasit. A je správné psát o lidech, kteří se zachovali dobře - ať je vidět, jak je to hezké! ***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru