Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zrcadlení

Výběr: Monty_Python, , Lyryk, dablik008, Pája
25. 03. 2002
29
0
4474
Autor
hermit

 

Zrcadlení

 


Jak nenávidím filmy, které mi nebezpečně

ukazují vlastní život,
jako koňský hřeb piju barvy jiných,

 

jež mi jej připomínají příliš bezpečně.
Miloval jsem tu dívku, co se ve smíchu
kývala jako svět ze strany na stranu,

 

taky sedmnáct dalších, a teď mám pocit,
že stojím na plechovém prámu,

kterému pod břichem utíkají pěny.

 

Kdysi jsme s přítelerm spřádali plány

na romány plné aut a prostřílených zdí.

Pod námi hrázděnou ulicí

 

tekly trolejbusy a spěchající lidé.

Někteří na sobě možná měli

klidné černé peleríny, ale nevím jistě.

 

Určitě jsem tu ulici tak chtěl vidět,

jako vystupující z Doylových mlh.
Sešívali jsme tlumené barvy - a o čem teď

 

budeme psát básně svých životů?

 

 

 


Nuitík
27. 05. 2002
Dát tip
Kino Svět Film už začíná a jak se zdá jsem v kině sám Bůh ví proč film je zrychlený a odkud ho znám Kino Svět už zase hraje V Kině Svět se promítá Kinem Svět pomalu běží zrychlený film života Chci odejít z kina hlavní hrdina už umírá ale vím, že dojdu sotva k šatně vždyť na tom plátně umírám já A tak, zničeho nic svět není víc než bílý stín no a já na nějaký čas vracím se zas tam, kde stoupá bílý dým (Jablkoň)

Vaca
15. 04. 2002
Dát tip

Petula
04. 04. 2002
Dát tip
akorát péra měl od sazí JÁ TĚ ŽERU!!! :o)))))))))))))))))))))))) ░▒▓-_-▓▒░

Gastarbajtr
29. 03. 2002
Dát tip
*!

hermit
29. 03. 2002
Dát tip
Ale ono to nemá mít žádnou pointu, je to jen něco jako zastavení a pohled od zrcadla. Většinou z něj taky nic zásadního neodvodím. ;-))) Všem moc děkuju za kritiky, zvláště těm, co kritizují. :-) (P.S. Mám už 4., snad už finální verzi, ale radši si ji nechám pro sebe. ;-))

Pája
29. 03. 2002
Dát tip
možná by bylo zajímavý vydat takovou knížečku verzí... ..to jako že tak furt chodíš kolem zrcadla a vždycky něco poopravíš... uhladíš látku košile na rameni a pak ji zase nadýcháš...a tak...:-)))

Pája
29. 03. 2002
Dát tip
tak teď's to ještě zhustil :-))))***grrrrrrrr

Pája
29. 03. 2002
Dát tip
:o))))))) já ti dám žlutou to teda :-))))))))...tady někdo psal myslím že pegasík že žlutá je barva hříchu :-))))

Pája
29. 03. 2002
Dát tip
čert nekvete.

hermit
29. 03. 2002
Dát tip
kvete! sem ho jednou viděl a vypadal jako že kvete a kymácí se přitom.

Pája
29. 03. 2002
Dát tip
a byl hříšný?

hermit
29. 03. 2002
Dát tip
ne, byl jak anděl! :o)) akorát péra měl od sazí...

hermit
28. 03. 2002
Dát tip
do třetice všeho bad: Zrcadlení Jak nenávidím ty filmy, které nebezpečně ukazují můj život, jako koňský hřeb piju barvy jiných, jež mi jej připomínají příliš bezpečně. Miloval jsem tu dívku, její smích, kdy se kývala jako svět ze strany na stranu, taky sedmnáct dalších, a teď se cítím podobný prámu, kterému pod břichem utíkají pěny. S přítelem jsme za nocí spřádali plány na romány plné aut a prostřílených zdí. Dole pod námi hrázděnou ulicí tekly trolejbusy a spěchající lidé; někteří měli klidné černé peleríny, nevím jistě. Určitě jsem tu ulici tak chtěl vidět, jako vystupující z Doylových mlh. Sešívali jsme tlumené látky - a o čem teď budeme psát básně svých životů? ;-))

Miroslawek
28. 03. 2002
Dát tip
hmmm... velmi, velmi... možná jen ta otázka na konci odpovídá a napovídá čtenáři až příliš... a možná jsem jen příliš náročný ;o))) Určitě TIP.

Climaster
28. 03. 2002
Dát tip
..uff...to abych nechodil do kina...********

Petula
28. 03. 2002
Dát tip
hermite, znáš mne, že Tě tak často nechápu a přesto tak ráda čtu... Jsi mi magickým. Nechápu mnohé významy, solovní spojení, ale, a to je pro mne velmi důležité!, vnímám pocit, atmosféru. Jakési skoro "nonverbální" přijetí básně – byť ta ke mně přichází právě jen slovy... To je pro mne jeden z Tvých mnoha zázraků! Ta originální verze se mi zdá jasně nejlepší. Jen ta mne dostává do tohoto nádherného nevýslovného stavu vnímání... Ostatní, níže uvedené, se mi již zdají být popisnější a spoutané (tedy v Tvém rozměru, že...) Neumím to popsat, jen to cítím.

░▒▓-_-▓▒░
«*»


hermit
27. 03. 2002
Dát tip
co tahle verze ? Zrcadlení Nenávidím ty filmy, které nebezpečně ukazují můj život, jako koňský hřeb piju jiné, jež mi jej připomínají bezpečně. Miloval jsem dívku, co se ve smíchu kývala jako svět tam a tam, i sedmnáct dalších a teď si připadám jako člun, kterému pod břichem utíkají pěny. Kdysi jsme s přítelerm za nocí spřádali romány plné aut a prostřílených zdí. Dole pod námi hrázděnou ulicí protékaly trolejbusy a spěchající stíny. Některé na sobě měly klidné černé peleríny, nevím jistě. Určitě jsem tu ulici chtěl tak vidět, jako vystupující z Doylových mlh. Sešívali jsme tlumené barvy - a o čem teď budeme psát básně svých životů?

vyo
27. 03. 2002
Dát tip
***

Pája
27. 03. 2002
Dát tip
opravdu nevážný čistě ryze osobní na kritiku si nehrající názor: tak sem si mítku obojí vytiskla a musím říct že stojím za první verzí....a to proto: za prvé) to zkracování vzalo plynulost té původní řeči pak konkrétně: za druhé) piju barvy jiných (a vlastních) (životů) se mi zdá lepší než piju jiné (životy) nevlastní ........barvy se prostě pijou líp :-) za třetí) příliš bezpečně...!....znamená že trošku bezpečně ti jej připomínat můžou a to je dobře :-) za čtvrté) ..kývala jako svět tam a tam...místo ze strany na stranu... se mi nelíbí nejspíš proto že bych o tom "tam a tam" musela přemýšlet a domyslet si ze strany na stranu a na to jsem líná ;-) za páté) taky sedmnáct dalších ....proti ..i sedmnáct dalších...má nespornou výhodu v tom že se to snáze vyslovuje ...a tak...nic jiného mě nenapadá...mám ráda slovo taky....(hrozně neobjektivní :-) ) ....i když v této sloce se proti svému původnímu plánu přikláním k druhé verzi...co se týče: mám pocit...X připadám si... jako člun :-) ...a vlastně tomu tak je i u: spřádání plánů (spřádat plány je takový vošoupaný) X spřádat romány....:-))))))) tak to vidíš....**** za šesté) tekly trolejbusy je se mi líbí víc než ...protékaly trolejbusy.... taky nevím proč...nejspíš asi že je poslední dobou taková mnou i na mě všeobecně vypozorovaná tendence všude cpát předpony :-) za sedmé) ...spěchající lidé...někteří na sobě možná měli klidné černé peleríny X ...spěchající stíny...některé na sobě měly klidné černé peleríny: připadá mi že sama ta klidná černá pelerína je stínem...takže mi ta druhá verze v tomto připadá nesmyslná :-)) za osmé) jsem si navíc k té prví verzi už vytvořila vřelý vztah a někdo mi ji bere....a já ji nedám ....:o)))))**************** :-))))))))))))))))))))

Nuitík
27. 03. 2002
Dát tip
mně se stejnak líbí ta první...

hermit
27. 03. 2002
Dát tip
Pájo, děkuju, podumám a máš to u mě to máš! :-) *****:-)

Open
27. 03. 2002
Dát tip
Začátek a prostředek super*, čekala jsem silnější pointu - váhání mě nijak neoslovuje.

hermit
26. 03. 2002
Dát tip
BG: jé sorry, tohle neměla být blbůstka....;-)))) přehmátl jsem se.... ;-)) Mythus: ale já toužím po kritice, po nesouhlasu, po tom, že mi někdo řekne: zmlkni, aspoň tady.... takže směle do toho, prosím.... stejně ho třeba neposlechnu, ale chci ten názor znát... díky všem

Kněz
26. 03. 2002
Dát tip
..že stojím na plechovém prámu, kterému pod břichem utíkají pěny. moc***

Nuitík
26. 03. 2002
Dát tip
ju, dablik to vyjádřil úplně přesně....

čtyřicet
26. 03. 2002
Dát tip
Taky tě napadá tolik básní, které začínají "Miluji...", "Jak nenávidím...", "Ó, Bože"? :)))Já se teď už většinou snažím podobné výrony zastrčit zpět do sebe jak košili do kalhot a počkám až přijde něco míň okázalé. Ta báseň sama o sobě není špatná, ale cosi jako by v ní znělo prázdnotou. Za nepříliš obratné taky považuji ty vedlejší přívlastkové věty v prvních třech slokách- takové moc rozvleklé, nepoetické. A vůbec trošku moc slov - vezmi na to zahradnické nůžky...

hermit
26. 03. 2002
Dát tip
40: OK, nevylučuji ty nůžky... ;-) Zkouším jet zhruba po třech kolejích: I. realistická popisná epika II. úspornost, zhuštěnost několik rovin významů, rozmlženost významů III. básně á la próza - žádné šetření se slovy, jen s mírou... a to je tenhle případ... Nicméně díky za kritiku, budu ji určitě zvažovat.

Armand
26. 03. 2002
Dát tip
ze srdce... a smutné - dobrá kombinace :)

Ziggy
26. 03. 2002
Dát tip
***sakra pocitové***

Mythus
26. 03. 2002
Dát tip
tak dobre...hermi...budúca sa podrobí mojej kritike...:))) MÁM VÁS VŠETKÝCH TAK RÁD! deni

Tynic
26. 03. 2002
Dát tip
DOPRDELE !!! to je teda Báseň !

Pája
25. 03. 2002
Dát tip
................*********************************....... to je to je výborný!!!! a tvoje a******* ...konec prostě...

Pája
25. 03. 2002
Dát tip
a dám si tě do božské barvy

Olina
25. 03. 2002
Dát tip
jo, tak tohle bych klidně mohla napsat já ... - :))) teda myslím tím, že je mi to HODNĚ blízké no a co potvrzuje naše vidění, to je nám příjemné, že? :) TIP

Olina
25. 03. 2002
Dát tip
.. i když nebezpečné... :)

Olina
25. 03. 2002
Dát tip
příjemné, nebezpečné, nenávidět, připomínat :))))) protiřečí si to - a přitom potvrzuje :)))) no, už to nechám plavat prostě mě to OSLOVILO:) Měj se!

Gorgona
25. 03. 2002
Dát tip
*

Gorgona
25. 03. 2002
Dát tip
tak teď nevím, jestli tam nebudu dvakrát*

Gorgona je dvakrát, ale já ani jednou, byť jsem se zde vyjádřila. Už by si to měl Olda opravit, sakryš, to mizení při úpravách děl. Ne děl, co se z nich střílí, selbstverstándliš.

lidka
25. 03. 2002
Dát tip
dobre napsane, smutek stredniho veku, rekla bych.... :)*

Gabriel
25. 03. 2002
Dát tip
Já mám rád filmy ve kterých se vidím a tak sním abych měl o čem psát

boto
25. 03. 2002
Dát tip
hmmm...ťažké otázky... ...a ....aj ja nenávidím tie filmy...stále kotrolujem, či nežijem podľa nich...to by som nerád a ....aj iné ma oslovilo...páči sa mi to t

Nuitík
25. 03. 2002
Dát tip
KRÁSNĚ NAPSANÉ....NO, POŘÁD O ŽIVOTĚ, NE? jujda, capslock. **

Lyryk
25. 03. 2002
Dát tip
:-))))

Bix
25. 03. 2002
Dát tip
kyvala jako svet ze strany na stranu som precitala ako kvet a bolo to nadherne :o) Aka je to "hrazdena" ulica ? 1., 2., 3., 5....mmm...

hermit
25. 03. 2002
Dát tip
Bix: pro Slovenku je to asi méně srozumitelné, ale to je metafora, trochu znásilnění slova - je hrázděná architektura - s trámovím vystupujícím ze venkovních stěn - takže hrázděná ulice je něco, co z toho vyrůstá... ;-)

Sala
25. 03. 2002
Dát tip
o všedním, a přesto nezapomenutelném.. ví bůh.. jenom kousek poposedneme hladinám řek tekoucí pěny matného rámu vlastního zrcadla.. snad ani detail.. jak plyne čas dotekem zrezivět.. pramici mládí (world by world) prstem zas do kruhu..:)

Bix
25. 03. 2002
Dát tip
Dakujem :o)

Bacil
25. 03. 2002
Dát tip
*

Mythus
25. 03. 2002
Dát tip
vidím v tom viac, než strach pred 30- kou... :): ale nikdy nevieš čo ťa čaká...možno sa ti ešte podarí spraviť zo seba Schwarzenegera...ale to by bola (aspoň pre mňa) škoda...tak citlivých osôb (aspoň cez básne) je menej než sa zdá...mám rád denis p.s.: prepáč za to, že som ti nedal kritiky k iným dielam...niektoré ma akosi pobúrili a nechcel som ti kaziť radosť (...tak aspoň tu :) iné ma nadchli...ale nejako som cítil, že tej chvály je priveľa...nechcem byť strojcom tvojho pádu, že... :) (nič neber prosím ako niečo zlé...ja mám rád tvoje básne...ale nie všetky v poslednom Čase ma oslovili- zato sa radšej riaď inými (Monty...) alebo najlepšie sám sebou, ja nemám právo meniť :)

dablik008
25. 03. 2002
Dát tip
hele, nemyslim si to sam (viz. Monty u nejakyho drivejsiho z tvych del posledni doby - genialne vyjadreno :o))) ), ale proste pises cim dal tim lip :o) coz lze castecne prikladat vypsanosti (po ty davce del co tu od tebe mame ;o) ) a taky jistymu druhu geniality, takova nejaka hermialita ;o)) zas uz kecam :o))) *V* asi tak...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru