Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sládla svou vůni

26. 04. 2016
9
10
1418
Autor
Movsar

Sládla svou vůni

Sládla svou vůni do okolí, sládla ji do ulic i polí. A kolem poletovaly lístky třešní jako španělské mušky jara. Nadechni se a leť.


Dvě slunce

Pod kabátkem nabízí potěšení, dvě planetky ve výstřihu, pevně stojící ve vesmíru těla. A kolem nich krouží muži, ti posedlí hvězdáři. A až dorazí do kancláří, budou vyprávět kolegům, že toho rána spatřili dvě slunce. A snad by se pro tu pravdu nechali i upálit.


Cesta do pravěku

Nedaleko za posledním místním panelákem je krajina zjizvená do pravěku. Sype se tam kamení s kusy divných zvířat, přesličky dávají stín a strouha klikaté znamení. A k té vodě všechna ta zvířata chodívala pít a pod ty přesličky pak lehala. Dnes tamtudy chodila dívenka, po jizvách v krajině, stopami času, a něco hledala. Ztracená hledala ztracené. A zpod jednoho listu ji možná sledoval pár kamenných očí.


Jak se usíná v Cordobě

Jak se asi usíná v Cordobě? Měsíc je drobnou útěchou uličkám zúženým škrtidlem středověku. Od hostinců stoupá pach hovězí krve, ještě tluče spánky v smrtiplném děsu, aby se vzápětí změnil v cinkání sklenky a kastanět úlevný klapot. Mezerou okenice ji pozoruješ, jak zvedá sukni, ruce, jak ji v těch slabých místech perlí pot. A ničím pak už nezmírníš ten nespavý hřích, rozdrážděný rudým hadrem vína.
 


10 názorů

Čudla
26. 04. 2016
Dát tip

Líbí /*


Movsar
26. 04. 2016
Dát tip

myslíš pro tu pokroucenou gramatiku, agáto? tak snad nevzali hlavou monitor.

díky za zastavení, přátelé.


Josephina
26. 04. 2016
Dát tip

do Cordoby se chodí i pěšky, meditativně, jen to chce dobré walking hole


Diana
26. 04. 2016
Dát tip

Zace moc pěkné, poetické *


agáta5
26. 04. 2016
Dát tip

v Cordobě bych usínat nechtěla...

první odstavec je pro dislektiky jako červenej hadr :))) sládla.. do kolen .)))

moc pěkně jsi to .. poezie spíš bych řekla ... nějak se k ní blížíš nenápadně


Kočkodan
26. 04. 2016
Dát tip
No jo, rudý „hadr“ dokáze rozdrázdit... obzvlást kdyz visí kde nemá..

Gora
26. 04. 2016
Dát tip

Docházejí slova...vše nádhera...tvé oči nejsou kamenné.../T.


Movsar
26. 04. 2016
Dát tip

:-)


propána...při prvním čtení jsem viděl "sládla vůní sádla..." :o)

pardon...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru