Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o modré mašli

26. 04. 2016
10
5
557
Autor
slunceblunce

Slušelo jí objímání. Třepotala se na špičkách, paty ve vzduchu, ruce pevně zaklíněné kolem  pasu, bradu zabořenou pod jeho krkem v řetízku, který mu dala k svátku. 

 
Zatlačil do modrých mašlí nos a zadržel dech, jakoby chtěl zastavit čas. Když se znovu nadechl, byla pryč. Ještě zahlédl vlnění květovaných šatů. Byla vůní, kterou nezastavíš. Zvedl tašku a vydal se ulicí nahoru ke kolejím. Plakal a doufal.


Běžela podél domů, minula je a běžela dál do strání. Ve chvíli, kdy jí došel dech, padla do trávy. Zavřela oči, plakala a doufala.


A den se vysrážel na malé kousky beznaděje. Vítr nabral do studených rukou ztracenou mašli a zavěsil ji na lampu. Zběsile se zatřepotala, vytrhla své konce ze sevření a vylétla k návsi. Z domu vyšla žena. Mašle slétla k jejím nohám a znehybněla. Žena se ohnula, zvedla mašli a vrátila se do domu. 
Od nádraží pomalu přicházel poslední chodec.  Prošel tmavou ulicí těžkým krokem.

Otevřel vrata a vešel do průjezdu. Vítr mu sundal klobouk a roztočil ho na dlažebních kostkách. „Pojď si hrát, pojď si hrát“, volal na něho. Muž mávl rukou a vešel do modrých dveří.
Kočičí hlavy chvíli vracely ozvěnu, vítr ještě párkrát nadzvedl klobouk… a pak už bylo konečně ticho.

 

Byla jsem modrý nadělení
naivní že cosi změním
jako když chytíš mezi prsty mašli
a nikdo se tě neptá      máš-li
tam někde uvnitř mezeru


jak si tak letím drobný sbírám
v dotecích jiných samá díra
vítr mnou třese  cáry lítaj
nakonec letí naivita

a z rozedřených nití svítá
na louce kdesi v bájný zemi

 

to už jsem jinde     tady není

.


5 názorů

Lnice
28. 04. 2016
Dát tip
Nádherné ** nechám se unášet :))

děkuju za čtení :D


lawenderr
27. 04. 2016
Dát tip

Modřím si své mezery, jakoby tam někde svítá:)


Gora
26. 04. 2016
Dát tip

Moc pěkně napsané, i s básničkou.../T.


Kočkodan
26. 04. 2016
Dát tip
Sluníčko bluničetné, mohu tě uklidnit – po dočtení jsem neměl chuť hodit si mašli... spíš si nasadit ten cizí klobouček a potom ho před tebou smeknout... :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru