Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Správný výsledek

06. 05. 2016
11
5
1008
Autor
Marcela.K.

 

 

Neztrácej svůj čas tím, že myslíš na někoho, kdo si na tebe za celý den ani nevzpomene.

Neztrácej svůj čas tím, že ti chybí někdo, komu ty ne….

 

 

 

Špatně chodím.

 

 

„Co to děláš?“

Stojím před tabulí, v ruce bílou křídu a prolamuji kolena. Matikář sedí za katedrou, kouká na mne z boku.

„…s těmi koleny,“ dodá, když se na něho tázavě podívám. Usměju se. Světlé, fialkové manžestráky obepínají moje nohy. Přešlápnu a podtrhnu správný výsledek.

„Dobře, ale ty kolena…jednou si na mě vzpomeneš. Nedělej to.“

 

Je to už tolik let.

 

„Člověk není břemeno…“

Ničím si záda, přetěžuji klouby.

Zvedat ve dvou bezvládné tělo, otáčet pacienty na lůžku, posazovat, podpírat při chůzi…

 

Co to dělám?

 

Dívám se na fotku ze svatby svého prvorozeného syna…já s mojí maminkou…a opět nohy.

Ani na fotce si je nedokážu srovnat. Děsím neznalé. Myslí si, že jsem postižená...

 

Stojím na chodbě nemocnice.

Mám noční službu.

Musím se přidržet zábradlí, bolest mi brání v chůzi.

Je prosinec, nemohu zůstat doma.

Jít do pracovní neschopnosti?

Kolegyně by mě sežraly …

 

Je po Vánocích.

Stojím před rozhodnutím, jak dál s bolestí, která mi podlamuje kolena.

 

Už si nemohu dovolit chodit oklikami.

 

Nemohu ztrácet čas s lidmi, kterým nechybím.


5 názorů

Marcela.K.
27. 05. 2016
Dát tip

Nenávist, beznaděj...naštvanost ? To snad ne. Spíš rezignace a uvědomnění si  toho, co je podstatné.

Dělat to, co má smysl i pro mne, nedávat svůj čas lidem, kteří projdou mým životem a zmizí... a vlastně pro ně nejsem vůbec důležitá...bylo by to na delší výklad.

 


Lakrov
26. 05. 2016
Dát tip

Napsané je to dobře, dobře se to čte, ale vyplývá z toho taková naštvanost,  beznaděj a skoro se mi chce říct nenávist. Je to tak myšleno?  Tip.  


Markel
08. 05. 2016
Dát tip

ano, je to tak *


Gora
06. 05. 2016
Dát tip

Poslední větu bych podepsala. Ráda jsem početla.                        /T.


Diana
06. 05. 2016
Dát tip

Lze se na podívat i tak, že "bližní" jsou ti, kdo jsou nejblíže - rodina....****


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru