Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

x111x

Výběr: a2a2a, Zbora
26. 05. 2016
28
27
2901
Autor
Můra73

 

 

 

Padli za svou vlast –

řady nečitelných jmen

vrytých v kameni.

 

 

    

 

     

 

 

    

 

   


27 názorů

Umbratica
21. 06. 2016
Dát tip

Moc jsem o tomhle velmi těžko zpracovatelném námětu přemýšlela.Napadlo mne haiku s názvem. Vím,že haiku s názvem se psát nemají. Zveřejňovat ho nebudu,jen ti ho posílám pro zajímavost.

 

Sedmnáct slabik Iliady :

 

Jen šelest stébel

zapomenuté hroby

mlčenlivá zem

 


Můra73
16. 06. 2016
Dát tip

Um, díky


Umbratica
16. 06. 2016
Dát tip

Tohle vážné haiku mě zaujalo opravdu hodně. - Tip.

Asi měsíc jsem žádné haiku nenapsala,ale dnes jsem se zmohla na variaci .

 

Vlnění trávy -

Zapomenuté hroby

mlčenlivá zem

 

 


CHT
02. 06. 2016
Dát tip

tak až k nám nastoupíš do balónu, nezapomeň odhazovat, odhazovat!! (zátěž)


Můra73
02. 06. 2016
Dát tip

Možná, jsem rozený zatěžovač :)


CHT
02. 06. 2016
Dát tip

jestli tím myslíš, že to není ortodoxní, tak to podle mne zatěžuješ zavádějícím kontextem. ta slova jsou vybraná přesně a s pietou. Nálada je téměř přírodní. Vlast a nečitelná jména. Přirozené a pravdivé.


Můra73
02. 06. 2016
Dát tip

díky všem za zastavení a za zanechání názoru, trochu se ve vlastním vnímání  tohohle textu plácám, tak raději honem k dalším. :)


4U
29. 05. 2016
Dát tip

líbí *


Petr.II
29. 05. 2016
Dát tip

jo! ... *


CHT
28. 05. 2016
Dát tip

Nevnímám to jako "obsahově příliš burcující", text je daleko lepší!! Neburcuje, nemá to zapotřebí. Co si homo SS udělá, to má.

Skvělé.


smrtihlávku to je jen poukaz (kupón) že lidi si vybítaj taková čísla data aby předpovídali konec světa aj.


Můra73
27. 05. 2016
Dát tip

egil, vlastně mám ještě jedno skoro trilobití :)

Na Velké skále - / pod hranicí příboje / se vlní tráva.


Můra73
27. 05. 2016
Dát tip

Ušáku, já se snad ještěpůjdu podívat do numerologické příručky :)

 


Můra73
27. 05. 2016
Dát tip

Zbora, dnes jsem četla, že se nepodařilo ve sbírce vybrat na Krylův pomník, který si sám přál. V souvislosti s touhle písní bylo jeho přání pozoruhodné.O sbírce jsem nevěděla, výsledek bych sice nezvrátila, ale aspoń bych neměla špatné svědomí.


over
27. 05. 2016
Dát tip

a2a2a - skvělý výběr (chápu...pochvala od nedouka)...od zdejší autorky se mohu učit...díky vám...


Můra73
27. 05. 2016
Dát tip

a2a2a, původně to byla báseň ve volném verši, ale pořád jsem s ní nebyla spokojená. S komprimací do formátu haiku se zhutnila i nálada původního obsahu. Na takto malém prostoru se vyznění vyvažuje složitě, můj prvotní záměr vždy je, aby text nezůstal plochý, aby měl co říci, vykreslil se čtenáři. Snažím se vnímat odlehčenější motivy, ale někdy není možné vyhnout se vážnějšímu tématu.

Moc Ti děkuji za poctivý komentář, vážím si ho.


a2a2a
27. 05. 2016
Dát tip

technicky bez poskvrny, jako obvykle, obsahově však až příliš burcující, protože ten kontrast, který je jedinečný, je zároveň i hlasitě žalující, ale současně právě tvé tehnické zvládnutí je školou jiným.


*


egil
27. 05. 2016
Dát tip

Úplně ten kámen plný trilobitů vidím! ;-)


Zbora
27. 05. 2016
Dát tip

Mně se u pompézních pomníků z druhé sv války s těmito nekonečnými řadami zapomenutých jmen často vybaví úryvek z jedné Krylovy písničky od hrobu neznáho vojína:

Co mi to říkáte, že šel bych zas?odpověď čekátenasrat, jo nasrat


Tak tohle je super. ***


a ke všemu tři jedničky! to musí značit minimálně konec světa na písmáku :D

 


Gora
26. 05. 2016
Dát tip

Moc dobré../T.


paráda *



over
25. 05. 2016
Dát tip

skvělé*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru