Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

divnej svět

26. 05. 2016
13
28
1927
Autor
agáta5

Paní Divná
Šla pomalu a dívala se na zem. Jednu nohu na chodníku, druhou na silnici. Kdyby jí bylo třináct, nikdo by si jí nevšiml, ale sedmdesátiletá babka byla okamžitě středem pozornosti i toho mladýho podnikatele, co takřka běžel. Zpomalil, podíval se jejím směrem, pak někam do vzduchoprázdna a zase na ni. Zakroutil hlavou a znovu se rozeběhl. Nejspíš mu zůstane viset v hlavě celej den.
Babka zatím vážně nevážně dohopsala k pekařství,  zastavila se, urovnala neforemný drdol na hlavě a vykročila k obchodu.  Těsně před vchodem narazila na rozbitou dlažbu. Zastavila se, trochu předklonila a skočila těsně za ní až k prahu. Nahlas se zasmála a bokem otevřela dveře. Koupila pět rohlíků a úplně stejným způsobem se vrátila domů. Šedivý šaty za ní povlávaly a drdol vypouštěl šedivý vlasy pramen po prameni ze sponek, dokud nezešedivěla úplně celá. Nakonec zmizela v oprýskaných vratech.  Došla až do druhého patra, odemkla a vešla do kuchyně. Na tácek položila dva rohlíky a nalila do hrnku meltu.
„Božkáá, ruce sis umyla?“ ozvalo se.
Rychle se podívala na ruce, nesouhlasně pohodila hlavou a vzala tác.
„To víš, že jo, přece nejsem blbá,“ řekla dece v druhém pokoji.
„Já neslyšela vodu!“ hlas se vyčítavě zvýšil.
„Jsi hluchá, no,“  odsekla.
Položila jídlo na stolek a rychle vyklouzla z pokoje.
Zapadla do svýho a zamkla. Pustila zbytek vlasů ze sponek. Zpod postele vytáhla baskytaru,  nasadila sluchátka a začala vybrnkávat. Přihmouřila oči. Paráda. Revmatický prsty zrychlily a pokojem se neslyšně rozezněl koncert.

Pan Divnej
Blbci, blbý, ignorantský, šeptal si pod vousy a dál mazal řídítka slepičincem. Já vám dám srandičky!
V hospodě u Pažouta to vřelo. Chlapi chlastali jako naposled v životě, skvěle se bavili a vymýšleli lumpárny. Včera tomu podivínovi vynesli kozu na střechu kulturáku. To byla prdel, jak kolem pak pobíhal a křičel. A koza se pásla na zarostlý ipě a všichni jí byli u zadku. Dneska by mu mohli vypustit králíky.
Pan Divnej dokončil práci a zamířil k domovu. U vrat ještě zapojil elektrickej kabel, co kdysi používal na ohradníky, aby mu neutekly krávy. Na něj si nepřijdou, hajzlíci.
A pak si pustil konečně to nový porno, co mu přišlo na dobírku. Sakra, to jsou ale kočky, takový jsem ještě neviděl, pomyslel si a valil svý sedmdesátiletý vočiska na obrazovku.
V noci se rozlejhal po vsi řev, ale to pan Divnej už dávno spal spánkem spravedlivých a uspokojených.

Paní Divná
vkročila do kulturáku. Všichni se otočili a zmlkli.
„Jdu na konkurz,“ šeptla a vybalila svoji lásku.
„Babí, ste se spletla, néé, tady není kremace.“
„Kušuj nebo tě uspím.“
Jo, na tenhle konkurz nikdo jakživ nezapomene. Divoký psi vzali do party Božku i s její jednadevadesátiletou matkou. Ta dostala novýho asistenta.  I na něj uspořádali psi konkurz. Docela prča, protože ho vyhrál pan Divnej.  

U Pažouta je od tý doby smutno. Pan Divnej jezdí po šňůrách a na rodnou hroudu zvysoka. No není ten svět divnej?


28 názorů

Marcela.K.
07. 08. 2018
Dát tip

nečetli by tě, kdyby je to nebavilo :-)


agáta5
07. 08. 2018
Dát tip

:)) na kravinky mě užije :)  vždycky si říkám, jestli se lidi baví tak jako se u psaní bavím já :)


Marcela.K.
07. 08. 2018
Dát tip

Jsem měla žízeň....tak jsem se musela napít ;-)

Jsi dobrá studna:-)


agáta5
06. 08. 2018
Dát tip

:))) sis dneska dala agátu koukám k večeři :)  díky


Marcela.K.
06. 08. 2018
Dát tip

Je! :-)))


agáta5
06. 06. 2016
Dát tip

ne, děkuju za zájem :)


StvN
06. 06. 2016
Dát tip

Můžu zařadit do PM?


agáta5
04. 06. 2016
Dát tip

Fruhling, nene, to jen vypouštím páru občas, ale díky :)


Fruhling
04. 06. 2016
Dát tip

Co nominace do povídky měsíce?


Fruhling
28. 05. 2016
Dát tip
Porno na dobírku? To je jako povidka z 90. let? Ale jinak jsem se bavil. Dost.

baaba
28. 05. 2016
Dát tip

...tažený ad absurdum, ale nepřehnaný. V něčem mi to připomělo místní autorku "brackenridge" , jen se musím hluboce zamyslet v čem :)

 

Lakrov
27. 05. 2016
Dát tip

Očekávám a těším se :-)


agáta5
27. 05. 2016
Dát tip

:) no jo no :)))

jsi mě inspiroval  tvoje "kdo to čte je vůl" nemá chybu, mám několik desítek takových povídání s vnukem... vložím ochutnávku nejspíš :)  jsi mě nadchl fakt!


Lakrov
27. 05. 2016
Dát tip

To teda musel bejt dobrej model :-)


agáta5
27. 05. 2016
Dát tip

lakrove, já ti snad ani nemůžu odpovědět... jsi to napsal za mě... ani já občas nechápu, co ze mě vypadne :)) dikes, že ses pobavil :))


Lakrov
27. 05. 2016
Dát tip

Události toho "nepříběhu" jsou tak zvláštně dávkované. Místy se bavím,  místy nechápu, ale celkově vítězí ta zábavnost. Takže  tip.  


agáta5
27. 05. 2016
Dát tip

careful, prima :)))

díky vám všem za zastavení :))

Petře, no u nás je všechno oký, jen v hlavě to mám divný :)))

 


MKbaby
26. 05. 2016
Dát tip

Svět je divnej. Ale i tak je na světě hezky :-)


Gogin
26. 05. 2016
Dát tip

mě to přijde vtipný, lehce absurdní...to se mi líbí

dávám TIP


K3
26. 05. 2016
Dát tip

Je to divný. Ale jaký jiný by to mělo bejt, než divný, když je to o divnejch lidech? Pointa není nijak výrazná, ale jinak je to bezva správňácký. Tip.


Petr333
26. 05. 2016
Dát tip

sakra kde to bydlíš takovádle sešlost není ani ve starý Hrabalovský Libni pod Palmovkou...:-)


careful
26. 05. 2016
Dát tip

...pak se ti důchodci věčně divěj, že nestačej z penězma..bych se nedivila, kdy si koupil i sbírku Evy a Vaška za super cenu jen 1299,-


careful
26. 05. 2016
Dát tip

Už asi chápu v čom byl divnej: objednával si porno a platil za něj, když je ho plnej internet...


agáta5
26. 05. 2016
Dát tip

:)))) careful, jj, nic divnýho, co?

qíčalko, přesně takhle nějak :)

aleši, jo, ventil je strašně důležitej :))) 

dikes za kuk


careful
26. 05. 2016
Dát tip

Spíš by to mělo jít asi někam někam do pohádek a tyhle rozthaný věci nejsou úplně pro mě, ač z tohohle jde nějaký komplexní příběh vyčíst... ale jinak zajímavé.

Jen teda nevím, co bylo divnýho na panu divném...takových dědků imho je...


je to tak...pro divnost se musí najít správnej ventil :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru