Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Manuál k zbláznění aneb 4 jednoduché kroky, jak zešílet

29. 05. 2016
17
22
1604
Autor
Rimmer

Tady na videu ;)

Manuál k zbláznění


Přelomová studie vědců z helsinského Institutu pro duševní zdraví definitivně prokázala, že aby člověk mohl být šťastný, musí se nejprve zbláznit.

Ze stovek časosběrných pozorování, tisíců testů osobnosti a hloubkových rozhovorů vyplývá, že to zdaleka nejdepresivnější, co se vám může přihodit, je: být normální.

 

Patříte-li k 94 % populace stižených normalitou, nezoufejte. Nejedná se naštěstí o nezvratný stav. „Zdravý rozum nemusí být cejchem na celý život,“ uklidňuje profesor Ian Sane z katedry pozitivní psychopatologie a tvrdí, že zbláznit se nemusí být tak složité, jak to na první pohled vypadá.

„Mnoho lidí se domnívá, že když se chtějí pomátnout, neobejdou se bez predispozice ke schizofrenii, případně bez nákladné investice do halucinogenních drog. Ve skutečnosti však ke kvalitnímu šílenství stačí málo: plně si uvědomit svoji situaci,“ dodává povzbudivě Sane a ve své knize Všichni jsou letadlo, jenom já jsem blázen představuje revoluční sadu čtyř uvědomění, s jejíž pomocí může i zarputile vyrovnaný člověk přijít o rozum bez většího úsilí doslova během pár minut.

I vy se teď můžete prostřednictvím Sanova maniakálního kvarteta prouvědomět k blaženosti.

 

1. Nevíš, kdo jsi

 
Ideálním odrazovým můstkem k zešílení je přiznat si, že nevíte, kdo jste, kde jste se tu vzali, co tu děláte a proč.

Neví to nikdo.

Škola se to snaží zamluvit Zlatou bulou sicilskou, stélkami lišejníků a trojčlenkou.

Média tvrdí, že jsme tu proto, abychom nakupovali.

 

2. Realita neexistuje

 
Pokud už víte, že nevíte, kdo jste, rozhlédněte se kolem sebe. Uvidíte, že to, co vidíte, není skutečnost, ale pouze odraz vás samých.

Předpokládáte-li, že je většina lidí slušných a poctivých, tak jsou. Předpokládáte-li, že jsou to svině, jsou.

Když si myslíte, že je brokolice lahodný křehký zdroj železa, je. Když si myslíte, že je to odporný slizský ministrom, po kterém zvracíte… zvracíte.

Věříte-li, že dokážete vynalézt knihtisk, elektřinu a teleport, vynaleznete je.

Pokud jste uvěřili, že nemáte na víc než lovit před televizí ze spoďár úlomky chipsů…

Realita není.

 

3. Nikdo tě nezná

 
Nevyhnutelným důsledkem předchozího bodu je, že nemůžete nikdy nic a nikoho doopravdy poznat a nikdo nemůže poznat vás.

Nikdo vás nikdy neuvidí takové, jací doopravdy jste. Vždy jen takové, jaké vás vidět chce.

Nikdo nikdy nepochopí, jak se cítíte.

Jste víc sami, než jste si kdy troufli se obávat.

Každý jsme osamělá nakládačka ve své vlastní privátní zavařovačce. Cinkáme o sebe skly, seč nám síly stačí, ale nikdy se nedotkneme okurka okurky.

 

4. Všem jsi šumák

 
Dřív než na vás z bodu 3 stihne padnout splín, profesor Sane jedním dechem chlácholí: i kdyby vás ostatní poznat mohli, beztak byste jim byli ukradení.

Každý je tak zabředlý ve svém vlastním příběhu, v němž jste jen nepodstatnými vedlejšími postavami, že jste všem úplně volní.

Dokonce i pokud vás někdo miluje, miluje vás proto, že to dělá dobře jemu. Nemůže vás milovat kvůli vám, protože vás nezná.

 

 

Že se vám všechny 4 body podařilo naplno procítit, poznáte podle dočasné ztráty periferního vidění a sílícího tlaku na pohrudnici.

Zachovejte klid a dýchejte. Až bude tlak k nesnesení, zlomí se a náhle odezní. Zostří se vám zrak a ucítíte konejšivé sladko na měkkém patře. Někomu připomíná mango.

Blahopřejeme. To je šílenství.

 

 

 

iwrite.cz


22 názorů

Paráda! Šikovnej. ;)

T*


Ellisee
31. 05. 2016
Dát tip
Dala jsem si obojí - čtení i odvyprávění. Prouvědomění k blaženosti si nechám na jindy a radši budu pokračovat ve zdokonalování svého v pořadí již pátého prototypu teleportu. Po nepříjemných zkušenostech s předchozím modelem jsem ten současný pro jistotu vybavila mucholapkou. :)

IQ nick
30. 05. 2016
Dát tip

Já sem blážénááááááá :o) :-))))))   ``~ } {~ ``

 


agáta5
30. 05. 2016
Dát tip

to víš, na čtení musí bejt člověk naladěnej, za celej den honičky mám raději něco odlehčenýho ... ale občas se začtu i jinde... u kočky jsem byla dvakrát, dvakrát začala a nějak jsem se nedostala k druhýmu odstavci, třeba zejtra :))


careful
30. 05. 2016
Dát tip

Agáta5: no, třeba ta Bretaňská kočka, dílko o pár řádků níž na stránce, má v sobě imho větší potenciál než toto... ale to je na místní trochu náročnější, má totiž víc než pět řádků a dva vtipky...


Diana
30. 05. 2016
Dát tip
Tohle se ti tedy povedlo. Geniální!!!**********

jo!!! mám to!!! díky Sane!!! :o)


agáta5
30. 05. 2016
Dát tip

jupíííí, tak nakonec careul přece jen ocenila dílko :)))))


careful
30. 05. 2016
Dát tip

... ale ještě jednu věc musím pochválit... soráč za tolik postů:D

...líbí se mi směs deprese a humoru... respektive ta poměrně slušná snaha


careful
30. 05. 2016
Dát tip

(ale aby to neznělo tak pesimisticky, tak ani nic z toho není jisté-dokázané, což to dělá ještě šílenější)


careful
30. 05. 2016
Dát tip

..jen možná spíš..1. Neexistuje smysl existence

2. realita je subjektivní 

3. mikdo se (tě) nezná

4. na tvé existenci nezáleží


careful
30. 05. 2016
Dát tip

No, tak tohle má aspoň jakous myšlenku a občas to je i trochu vtipný.

Jen si nemyslím, že je to něco převratného, nebo jsou v tom nějaké extra hlášky... jsou to jsou věci, co každý, kdo o věcech přemýšlí a pochybuje, ví. a napsaný to mohlo být i vtipněji... třeba ti vědci, co něco důležitého zjistili, už jsou dost klišé, takže mi příjdou spíš únavní než vtipní...

 


Delahaye
30. 05. 2016
Dát tip

ano, už to pomalu přichází   :-)

 

T.


Lnice
30. 05. 2016
Dát tip

.-))))


myslim že 99 % normální populace by stačilo již splnění bodu 1, případně 2. dál netřeba. pěkné. :-)



agáta5
30. 05. 2016
Dát tip

muhehehe (ďábelskej smích)

skvělý dílko, skvělý!!

 


Zbora
30. 05. 2016
Dát tip

Ano. Normalita je dnes tak všední, fádní a nudná, že je takřka tragédií, pokud se například rodičům narodí například dítě, u nějž je již od útlého věku diagnostikována jako syndrom. Začlení se do kolektivu? Najde si partnera? Vezmou ho vůbec na nějaký letní tábor? Pustí ho do musea bez doprovodu asistenta? K profesoru Ianu Sanemu z katedry pozitivní psychopatologie jistě odnynějška bude vzhlížet nemalá část takto deprivovaných rodičů.


Kyna
29. 05. 2016
Dát tip

Doufám, že si měl nutkání zařadit to pod téma "každodenní" :D


Kyna
29. 05. 2016
Dát tip

"ucítíte konejšivé sladko na měkkém patře. Někomu připomíná mango! Blahopřejeme. To je šílenství." ​A taky kousíček transcendence. A učebnice nihilismu.

Tip! Pro všechny... Všechny.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru