Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

3x sci-fi, na poctu velikánom

01. 06. 2016
1
8
657

hommage á jules verne

"Pán Jejeaoux (čítaj Žű), uvažovali ste niekedy nad tým, koľko moci sa skrýva v takej obyčajnej pare?"
"Ale nehovorte, mesijé Leueyeux (čítaj Lű), veď para dneska poháňa všetko. Parné náramkové hodinky, parné mechanické mačiatka, parný internet, parný krájač na vajcia. Celá ľudská civilizácia mohla vzniknúť iba vďaka pare. Gréci a Rimania nemali paru, a všimnite si, ako dopadli"
"Výborne, pán Jejeaoux, a teraz mi povedzte, uvažovali ste niekedy nad parným urýchľovačom častíc?"
"Pane, ste veľmi trúfalý"
"Nie som. Dostal som parný telegraf od japonského vynálezcu parnej televízie Šišiši Šišišiši, ktorý sa neuspokojil iba s týmto epochálnym objavom, ale rozhodol sa zamiešať aj vzrušujúci svet časticovej vedy. Vedeli ste, pane, že svet sa skladá z atómov? Výpočty maďarského profesora Halászló Tehenecske ukázali, že atóm by sa mohol skladať z menších subčastíc, a vďaka časticovému urýchľovaču sme si schopní túto teóriu overiť"
"Áno, mesijé, a to znamená, že pôjdeme do Japonska?"
"Presne tak, pane"
Záhadní páni Jejeaoux a Leueyeux boli dvaja ľudia žijúci svoje pokojné životy dopisovateľov do vedeckého časopisu Parná Epocha. Bohužiaľ nevedeli, že tento výlet im prevráti život.
Len čo sadli na parník z Marseille, uniesli ich divoko žijúci parní morskí piráti a žiadali výkupné v parných bitcoinoch. "Pán Jejeaoux, takúto technológiu nepoznám, musíme o tom napísať článok do Parnej Epochy. Zistite od pirátov viac!". Piráti však neboli voči pánu Jejeaouxovi príliš zhovorčiví. "Parný bitcoin, to je slnko zajtrajška. Dierne štítky s kódovanými peniazmi. Ich obsah sa odosiela parným binárnym telegrafom, takže to je kompatibilné s parnou výpočtovou technikou. Náš parný počítač žerie neúmerné množstvo uhlia, ale dokáže vykonať až 550 výpočtov za sekundu! Dokáže toto vaša babka?"
"Výborne, toto nie je ani na jeden článok" zafrflal Jejeaoux. "Môžete nás odtiaľto pustiť?"
"Áno" povedal pirát a vypustil oboch do mora. Našťastie ich zachytil okoloidúci parník Anakonda smerujúci do Sydney.
"Pán Jejeaoux, my ideme do Sydney namiesto do Ósaky, nevadí vám to?"
"Nie, sydneyská parná scéna je predsa povestná svojou humánnou progresivitou. Napríklad parná babička Linda sa postará aj o tvoju chorú babičku."
"Výborne, ale o tom sme už písali"
To bola pravda, nato obaja rezignovali, a skočili do mora, kde ich skonzumovali žraloci.

hommage á a. c. doyle

"Dobrý deň, pán Watson, povedzte mi, čo tam vidíte?" "Je to moriak, pán Holmes". "A nevidíte na ňom niečo neobvyklého?" "Nie, je to bežný záhradný moriak, určený na vďakyvzdanie a sviatočné príležitosti prejedenia sa". "Vy trúba, pozrite sa, je to brojlerové plemeno Hybrid Heavy Medium, čiže niekto potrebuje veľa mäsa. Prečo tu v Little Výtvrchtone niekto potrebuje veľa mäsa? Odpoveď si viete domyslieť určite aj sami, jedná sa o vyššiu šľachtu. V Little Výtvrchtone šľachta oficiálne nevlastní žiadne majetky, a teda niekto zo šľachty potajomky konzumuje veľa mäsa. Musíme ísť okolo, a hľadať obézneho šľachtica". Tak šli do Large Kontroňstonu, kde našli troch šľachticov atletickej postavy a do vedľajšieho Dingle Begbingtonu, kde boli ďalší štyria chudučkí šľachtici. "Niečo sa pred nami snažia utajiť" mienil Sherlock, a ja som nebol schopný nasledovať jeho myšlienkové pochody. Dali sme sa teda sledovať život šľachty v jej prírodných podmienkach. Šľachtici sa stravovali raw vegan trendy stravou 15 ečok za koláčik, dodržiavali správnu životosprávu, a žiadne morčacie mäso nikdy ani len nezobrali do pusy. Táto záhada Sherlockovi nedala spávať, jednostaj sa budil zo sna a kričal "Kozomrd! Oslodoj! Ťavolev!"a tak ďalej. Odrazu prišiel na spásne riešenie a jal sa sledovať inkriminovaného moriaka, kým si po ňu niekto nepríde a nebude sa k nej chcieť prihlásiť. Bohužiaľ sa zjavilo trio spevavých lasíc "Tranzistor Blue", ktoré moriaka vycicalo a skonzumovalo. "Už nikdy sa nedozvieme, kto stál za týmto počinom!" horekoval Sherlock. "Nebuďte smutný ako taká šťuka," povzbudil som ho. "ČO STE TO POVEDALI?" vyvalil na mňa Sherlock oči ako keď neodvrátiteľne udrie epileptický záchvat. "Šťuka som povedal!" "Watson, vy ste génius! Áno, je to šťuka! Všimnite si, že v okolitých rybníkoch nie je ani jedna šťuka. Tým pádom vidíme, že toto hospodárstvo nie je zamerané na luxusnú stravu, a tento jeden moriak tu je iba ako návnada, aby sme si mysleli, že miestna šľachta sa stravuje nezdravo. Tým ale šľachta robí podvody so svojim ratingom, a teda sme rozlúštili podstatu ďalšieho trestného činu! Výborne, je čas zafajčiť si. Som kaput"

slovak retro art sci-fi

Potom, čo fyzici objavili trhliny v časopriestore a zistili si, že v skutočnosti tvoria výstupky, ktorých tvar postupne konverguje k nekonečnu, vznikla infinitológia, čiže veda o nekonečne. Vedcom sa totiž podarilo dostať sa do bodu nekonečna a experimentálne ho preskúmať. Matematicky následne bolo odvodené, že nekonečien existuje viac, konkrétne teda nekonečne veľa, a dajú sa reprezentovať mystickými číslami, čo boli čísla natoľko iracionálne, až boli mystické, a číslo pí bol oproti nim ľahučko obsiahnuteľný jav, ktorý dokázali plne precítiť aj autori najplytkejších filmov "Ľúbostný kruh" či "Som tvoja sečnica".
Na základe výpočtov boli následne vyvinuté kozmické lode, ktoré dokazali doraziť do všetkých nekonečien. V tom prvom sa nachádzal brav Jozef Michal Nedožerský-Brezanský v tvare krokodíla. V ďalšom objavili umelca menom "!Chlamédia x4", ktorý sa celý život zaoberal iba lepením ponožiek na strop. V ešte ďalšom to bola lokomotíva Elvíra vášnivo súložiaca s rušňom Fĺchržňom, a para vášnivo syčala. Keďže nekonečno predstavovalo nekonečne veľa alternatívnych verzií reality, časom naďabili aj na plynné bytosti planéty Ňýß počas kopulácie: samec interferoval svoj kyslíkový výbežok so samičkiným vodíkovým, čím nastala chemická reakcia a vznikla voda. Z vyparujúcej sa vody s ukrytou genetickou informáciou postupne začínala vznikať nová živá plynná bytosť, a v prípade že mamička bola nespokojná a dieťa chcela potratiť, mohla vodu nechať zreagovať so sodíkom, čo viedlo k efektnému výbuchu. K nasledujúcej súloži mohlo dôjsť, až keď výbežky opäť dorástli, čo netrpezlivé bytosti občas obchádzali tým, že sa prežierali kyslíkom.

 


8 názorů

careful
04. 06. 2016
Dát tip

..co se cizích slov týká, tak ráda čtu komentáře Verbala na csfd, ten je kombinuje s vlastními novotvvary a sposťárnama, což je zvláštní guláš ve kterém je navíc i obsah... ale kdyby psal slovensky, tak ho asi nečtu...


careful
04. 06. 2016
Dát tip

Já mám k hovnu i střední školu, což ale nepovažuju tak úplně za svou chybu...spíš determinaci prostředím, které jsem nemohla příliš ovlivnit. 

Tvůj text jsem spíš prolétla a oči se mi často zasekly na slovech jako binární telegraf, progresivita,kompabilita,konverguje, bitcoin... já těm slovum rozumím...čtu i Lema... ale v kombinaci se slovenštinou a absurdním dějem chceš na místní prostředí i na mě moc...


no popravde, ja som neurobil ani jednu vysokú školu; tým skôr som zmätený z toho, že terminológia v tomto texte je na niekoho moc komplikovaná :o


careful
01. 06. 2016
Dát tip

(a dneska dělá vejšku každej druhej  debil, hlavně když ho na ní někdo živí, tak tím nemachruj;))


careful
01. 06. 2016
Dát tip

...nesmíš si to normální vysvětlovat slovníkem..vysvětli si to jako přístupné... ona i děsně rádobyumělecká nebo pseudoodborná věc může být pěkná kravina bez hodnoty a naopak, věc, co se je přístupná, může mít hloubku... já na tomhle prostě  nepoznám, jestli umíš psát a co tím chceš říct, protože tomu nerozumím ani obsahem ani formou a může to být stejně tak dobře výborné, jako debilní...ale nejspíš to prostě bude něco uprostřed...jen je to prostě nepřístupné...což je ovšem dáno i tou slovenštinou (za to ale nemůžeme ani jeden)

..jinak s odbornými slovíčky nemám problém, ale tady abych luštila každou větu hned z několika důvodů a nevím, jestli to za to stojí...

protože, co jsem od tebe četla, tak to bylo prostě vždycky jen divný...viz Nos z lesa, nebo jak se to jmenuje...


@careful:

normálne = bežné, obyčajné, každodenné, priemerné

zaujímala by ma motivácia čitateľa čítať niečo "normálne"; myslel som si, že ľudia čítajú, aby zažili niečo neobvyklé, niekto chce zažiť počas čítania orgazmus, niekto znechutenie, niekto napätie a niekto zasa odpal mozgu. zaujíma ma čitateľský zážitok človeka, ktorý počas čítania zažíva niečo "normálne". 

si to predstavujem ako pri sexe:"hej poďme konečne zažiť niečo normálne"

holka sa zdvihne a ide umyť riady, chlap sa zdvihne a frčí do roboty.

----a že vraj moc odborné - po prvom ročníku štúdia na vysokej škole zistíš, že tento text je level rozprávočka pre deti


Jesse H.
01. 06. 2016
Dát tip

Škoda, že ti žraloci, co je sežrali, nebyli parní :D Když už, tak už.


careful
01. 06. 2016
Dát tip

Tvá práce se mi blbě hodnotí. Hodně je to tím, že jsi Slovák a číst to pro mě, neslováka, je náročné... ale ty navíc kombinuješ cizokrajná a odborná slovíčka a nejspíš to bude i obsahově nějaké absurdní (nedala jsem to celé)...takže říct dobrý-špatný, nebo cokoli jiného prostě nemohu... Zkus třeba  jednou napsat něco normálního.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru