Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Osud slepic

02. 06. 2016
2
11
798
Autor
Kyna

Byl příliv, stmívá se. Odliv, a svítání láskypně záda nám slepicím hřeje.

Konve             nce

je neslušná, přichá

zí slepice střevíce

obout si nedokáže.

 

Smutná je, vřele si

přede si kolovrátek

dopředu dozadu pro dobrou náladu

přede si kolovrátek

smutná je slepice pro svoje střevíce

především vzdala se zrna

i zrna svých dětí.

 

Konve             nce

zabila slepici, stře

víci naslouchajíc.


 

Byl to legendární střevíc osudu, ten, o kterém palčivě se mluví. Při správném použití pomáhá femininní slepici identifikovat nepřítele (máme na mysli maskulinní slepici) na 4 metry daleko. Stejnou indentifikační schopnost má i femininní vačice, která tak odhaluje přísedící maskulinní vačici.

U vačic ale hovoříme o jakémsi mimotělním spojení. Objevuje se zde totiž fenomén, který vačicím neumožňuje začlenit drahé střevíce do jejich myšlenkového konstruktu, do vnímání jejich reality.

Existují různá tvrzení. Nejvlivnější je zatím teorie, že genotyp vačic obsahuje mj. jakési svědomí, což jim zabraňuje být sám sobě nepřítelem. Když ale nepoznají (vlastně nemají) nepřátele, podle čeho si vybírají partnera k souloži?

Dichotomie rozmnožování slepičího v opozici k vačičímu je stále záhadou. V dnešní době se zkoumáním tohoto obtížného jevu věnují převážně lidé. 


11 názorů

Zřejmě si budu muset tyto tvory prostudovat podrobněji.  :-))


LadyLoba
02. 06. 2016
Dát tip

chtěla jsem ti sem hodit slepičí úlet

ale pak jsem si vzpomněla na tenhle experiment

https://www.youtube.com/watch?v=am3iGHDnJHc


Kyna
02. 06. 2016
Dát tip

se vší symbolikou to zapadá do lichotky:) díky za pozastavení se nad čtením;)


Kyna
02. 06. 2016
Dát tip

se vší symbolikou to zapadá do lichotky:) díky za pozastavení se nad čtením;)


agáta5
02. 06. 2016
Dát tip

:)))))))))))))))))) já spíš blíž k tý vačici :))))   dikes, jestli to byla lichotka, u tebe člověk neví :)


Kyna
02. 06. 2016
Dát tip

Ale asi chápu tvoje neporozumnění, protože čta obsah tvých básní, ty nemáš blízko ke slepicím;))


agáta5
02. 06. 2016
Dát tip

:)))) ty mudrlante


Kyna
02. 06. 2016
Dát tip

Je téměř nesrozumitelná, a proto jsem si k závěru přizval odborníky.

Je ale vidět, že jí rozumíš! - v ohrožení vypíná vačice svůj systém pro vnímání světa a uzavírá se do sebe, do jediného bezpečného místa, které zná - navenek přitom vypadá, že je mrtvá. Střevíce jsou jí ano absolutně u zadele. Slepice naopak v ohrožení utíká dokola, a má-li navíc k dispozici drahé střevíce, snaží se odvést pozornost na ně - navenek tak vypadá, že se chce pářit - drahé střevíce jsou totiž alfa-princip páření slepic.

Co se básnické části týče, pojednává pouze o nějaké slepici, která nedokázala drahé střevíce používat, a z nedostatku vyššího smyslu slepic zemřela (ostatně, měla se stát radši vačicí...). A taky z hladu. 

Jak ale poznávají vačice vhodné partnery bez principu drahých střevíců je zvláštní a nepochopitelné i pro mě.


lawenderr
02. 06. 2016
Dát tip

:) ty mě zabiješ


agáta5
02. 06. 2016
Dát tip

jj, lidi už neví, co roupama dělat.. vačice prej když je v ohrožení dělá, že je mrtvá, dokonce skoro nedejchá... hihi, myslím, že střevíce jsou jí u zadele :))))

zvláštní báseň.. tak zvláštní, že jí vůbec nerozumím :))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru