Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pod postelí je krokodýl

Výběr: careful, Gora
03. 06. 2016
37
58
2869
Autor
agáta5

každej máme svý dny... tak asi :)

Lezu do jejích bot, dřepnu na schod a čekám. Nic. Dveře nezavržou, venku ticho jako v hrobě. Jaký je asi ticho v hrobě? Černý nebo dusivý? Vyzouvám boty, protože nepomáhají. Jako by ani nebyly. Byly, nebyly. Ležej si tady jako cizí věci mezi blízkejma a prach je krokodýl. Natahuju se a čmárám do nich kolečka, do kolečka tečku, od tečky čárku. Studí mě zadek, vstávám a jdu si udělat kafe. Slyším ho klapnout naprázdno.
 
„Jsem ti to říkal,“ směje se a čuchá ke kafi.

„Jo, říkal,“ uznávám a srknu si černýho. Trochu nakrabatí nos a odtáhne se.

„Na tohle si nikdy nezvyknu,“ odfrkne.

Za oknem je zbytek ze včerejška. Nic, co by stálo za otevření aspoň ventilačky. Křeslo kýchne, zavrže funkční pružinou a hekne, když do něho opatrně dosednu. Křup, ozve se mi pod zadkem.
 
„Cvičilas?“

„Nějak zvědavej.“

„Chcípneš tady,“ konstatuje.

„Hm…“ jak se chcípá za vraty?

Nejde zvonek. Vítr mu hrábl do vnitřností, prolítl srdcem a byl fuč i se  zvoněním. No jo, srdce jedno přeceňovaný. Pošťák mačká tlačítko naprázdno, jako by šlo o život.  Určitě má modrej prst. Krabatí čelo a je napruženej víc než moje starý křeslo. Ani se nepohnu, o můj život nejde.


„Jdi se podívat,“ doráží.

„Nejdu.“

„Vstaň!“

„Nekřič, nejdu.“

Pošťák odchází. Na konci má být klid a tady by se mohl krájet. Jsem na konci?

„Vstávej!“

„Dej mi pokoj,“ šourám se do jinýho pokoje.

Cvak. Mžikem se stává i ten nejtmavší kout světlým. Koupila jsem nový žárovky. A prej, že potřebuju silnější dioptrie. Prdlajs.
Krokodýl mrskne ocasem a plíží se za mnou. Huba mu cvaká naprázdno. Trhám obálku.
 
„Kdo ti píše?“ ptá se.

„Nebuď zvědavej,“ sleduju, jak oheň v kamnech žere popsanej papír. Už dávno nejsem zvědavá.
Raději vedu debaty s krokodýlem. Vypad z rozečtenejch knížek, který se tu všude válej a zívaj do prostoru. Nuděj mě. Odhodlaně si každej den slilbuju, že vyjdu ven a každej den couvnu. Krokodýl je lepší. S lidmi je totiž kříž. Chtěj nažrat víc než on a žerou všechno. Sílu, smích, dobrou náladu. Sežrali mě skoro celou. Teď dorůstám.
Krokodýl chce zbytky a jen občas. Jeho stisk nebolí, jen si tak uždibuje. Občas se pověsí na lustr a rozhoupe ho. Po pokoji pak letěj ptáci.
 
Vytahuju karimatku, svalím se na záda a zvednu nohy do vejšky. Do vzduchu píšu špičkama  STRČPRSTSKRZKR…, uf, asi mi praskne břicho. Nohy padaj. Slyším svůj dech, slyším žíly, jak tečou do nohou, do prstů a hořej.
Znovu zvedám natažený nohy a píšu PROLETÁŘIVŠECHZEMÍVYL… hups.

„Muhehehééééé,“ chechtá se krokodýl.
Tak jo.

Nazítří si kupuju permici do posilovny. Budu šmírovat svalnatý chlapy.

„Jsi cvok,“ konstatuje krokodýl a odplivne si.  Na dlaždičkách cinkne zub a zapadne pod postel. 

 


58 názorů

Olafsonn
12. 02. 2018
Dát tip
Krokodýl? Krokodýl? A jo... to je takovej ten drak s velkou tlamu! Ten dokáže bejt někdy fakt dost ironickej.

agáta5
03. 06. 2017
Dát tip

opraveno :)

díky za čtení, mám radost 


Parádní. Zábavně napsané.

T*


jH
08. 01. 2017
Dát tip
jsme uzavřený v tělech a občas je život cesta nikam skvělý

Jarrda
15. 12. 2016
Dát tip

Dzravím.

Po čase jsem opět na písmáku a projíždím obdržená avíza. Když jsem tvé dílo poprvé četl, pomyslel si jaká je to kravina. Po přelítnutí kritik a druhém čtení, cítím, že mám také svého krokodýla. ...jak jej vyjádřit? Jak popsat? Na to jsou řádky slov slabé. Ten se ukáže jen v meziřádkách. Tak jak je to ve tvém díle.  Díky, že ten tvůj zubatec mi toho mého odhalil a mohl jsem se s ním seznámit.


agáta5
07. 09. 2016
Dát tip

tak to mám radost že líbilo :)


JARUB
07. 09. 2016
Dát tip

Každý máme svého krokouše a nebo černou díru (ale no tak, na co zase myslíte...)...

Se mi to fakt hodně líbilo. **


agáta5
25. 07. 2016
Dát tip

díky, ráda se vracím ke starším kouskům a jsem ráda, že se líbil :)


srozumeni
25. 07. 2016
Dát tip
Super, už ale všichni všechno pochvalné napsali, tak já jen...***

agáta5
01. 07. 2016
Dát tip

houby, teď jsem napůl invalida, ale chystám se zase.. už trénuju na kolečkových bruslí.. tak snad na podzim znovu opráším legíny :) díky


Notreal
01. 07. 2016
Dát tip

svižný, a permanentka stále platí? *


Benji
23. 06. 2016
Dát tip

Každý by měl mít svého krokodýla. Moc pěkně napsané. Tip.


agáta5
13. 06. 2016
Dát tip

Adriano, díky :)


díky za avízo, zajímavé čtení, na abstraktno si moc nepotrpím, ale je to dobré, hlavně dobře napsané,

a to zas já můžu, přeskakovat v myšlenkách z jedné na druhou,

krokodýl je dobrej, zvlášť když se houpá na lustru, já dám tip, protože ve spoustě nepodarků to něčím vyniká


agáta5
12. 06. 2016
Dát tip

jjkrokodýl se máááá :)))


Lakrov
10. 06. 2016
Dát tip

Kolik má krokodýl zubů? Hodně a celý život mu dorůstají nové. Když se jeden vylomí, už pod ním dorůstá další. Takže má zuby první, druhé, třetí... desáté atd. :-)


Kyna
10. 06. 2016
Dát tip

to je snad jasné - plnou hubu! aby se mohl smát nepřetržitě kolem dokola jako řetízkáč! 


Kolobajda
10. 06. 2016
Dát tip

Nebesa!!! Ta Agáta zase přesolila...!!!  Zvlášní úlet -  do absurdního surrealismu - kolik má vlastně krokodýl zubů?   /**


Zuzulinka
08. 06. 2016
Dát tip

jo, moje krevní skupina... krokodýly já ráda/nerada*


bixley
06. 06. 2016
Dát tip

To jo, já mám taky pejska Evžu... Díky za avízo.


agáta5
05. 06. 2016
Dát tip

díky za návštěvu...

bixley, vypravěči pohádek mají většinou i víc než krokodýla :)


bixley
05. 06. 2016
Dát tip

Taky mám svého krokodýla...


Super, taky si nějakého pořídím.   /T


agáta5
04. 06. 2016
Dát tip

bixley, lnice, díky :)


Lnice
04. 06. 2016
Dát tip

moc líbí.-) úžasné čtení..čtu večer a teď budu přemýšlet.-) nebo zdát.-)


bixley
04. 06. 2016
Dát tip

Taky mám svého krokodýla...


agáta5
04. 06. 2016
Dát tip

díky všem za čtení... :)

careful :) tak co už no :)))


careful
04. 06. 2016
Dát tip

..jo, dala bych tomu i tip, ale vzhledem k tomu, že to je krátké a už to četlo i kdejaké pako, co otipujekdejakou koninu a tak to má tipů celkem dost a zas tak děsně mě to ničím neomráčilo... no, možná si to časem rozmyslím...


careful
04. 06. 2016
Dát tip

..ale zas mě ten obsah nijak nerozčiluje, takže je to lepší, než to dílko v soutěži...jen už ani nějak nevím, o čem to bylo...jo, pokec s neexistujícím krokodýlem, nebo tak něco:DD.,..prostě píšeš líp, když se o příběh ani moc nesnažíš...


careful
04. 06. 2016
Dát tip

No, pro mě to je skoro stejný jako číst si ty absurní cosi od Stvn, co můžou znamenat cokoli a vůbec nic...neříkám, že je to špatný, ale nebaví mě to... i když z tohohle krokodýla na mě aspoň neslinta Stvnův zastydlý machismus.


kuča
04. 06. 2016
Dát tip

Dobře napsané, i když já mám radši bílé myši...*


martinez
04. 06. 2016
Dát tip

děkuji za avízko - zajímavá věc - a úplně ze života  :o)


Oldjerry
04. 06. 2016
Dát tip

Někdo má krokodýla, někdo má beztvaré bzdlo s vlastnostmi černé díry.Je to realistické až naturallistické a přitom to má na tváři něco mezi úsměvem a šklebem. Do pytle - jak tomu rozumím... i když jsem o jistou separovanou zvědavost ještě tak zcela nepřišel a zahrada mne donutí nejen vyjít, ale dokonce i vyjet.

No - mně to sedí...*


Lakrov
04. 06. 2016
Dát tip

Tohle by si asi mělo přečíst víc lidí. Nezájemcům se omlouvám.


over
04. 06. 2016
Dát tip

nádhernej text :)


Kyna
03. 06. 2016
Dát tip

"Závan na nové časy" // "Jsme stejní, jen používáme nová slova" -> Jojoooo, taky to cítím (i ten závan, i to, že jsme všichni skoro stejní s jinými slovy, a hlavně obojí dohromady)   :))


agáta5
03. 06. 2016
Dát tip

díky, díky, mám velkou radost, že jsem se trefila svými pocity ... někdy si říkám, že jsme vlastně skoro stejní, jen používáme jináá slova :)


8hanka
03. 06. 2016
Dát tip

tusim sme sa tu nasli viaceri...skvely text, skvele obrazky napriek smutku...

"dhodlaně si každej den slilbuju, že vyjdu ven a každej den couvnu. Krokodýl je lepší. S lidmi je totiž kříž. Chtěj nažrat víc než on a žerou všechno. Sílu, smích, dobrou náladu. Sežrali mě skoro celou. Teď dorůstám."

az na to, ze dorustam z jedla, to jedine mi zatial chuti a utieranie prachu odkladam uz od...a nechce sa mi ani donho kreslit...

*****:)*


MKbaby
03. 06. 2016
Dát tip

Na Václaváku jsou i rozkrokodýlerky :-)


krokodýler - obchodní zástupce firmy http://www.lacoste.com/de/


MKbaby
03. 06. 2016
Dát tip

Taky bys mohla dělat krokodýlera :-)


Gora
03. 06. 2016
Dát tip

Máš zvláštní pohled na sebe samu, na život a svět a projevuje se to v tvé tvorbě. My, tví čtenáři, jsme ti za to vděčni, obohacuješ.../T.


Lakrov
03. 06. 2016
Dát tip

Zvláštní úlet. Krásný. Mám dojem, že něco takového tu (na Písmáku) snad  ještě nebylo; že by závan nových časů? Nemám co k tomu dodat. Jen  tip.  


nebo probíjí zvonek...


baaba
03. 06. 2016
Dát tip

...a prej že pošťák zvoní jen dvakrát. Tenhle zvonil do zmodrání - nejspíš ho šéf honí v úkole :c)))


okoloidúci
03. 06. 2016
Dát tip

... takéto skvele zachytené nákuky do duše (ženy) milujem *


gabi
03. 06. 2016
Dát tip

Sežrali mě skoro celou. Teď dorůstám.*


Kyna
03. 06. 2016
Dát tip

Krokodýlové sou otravní, sobečtí, ale aspoň nemají chuť ubližovat lidem. Je to pěkné kamarádství, a uvidíme jak dlouho jim to vydrží, třeba z toho bude láska:)

(charakterový rysy toho krokodýla jsou boží v kontrastu s tím jak je lyr. subj. apatickej a nenaplněnej. Celou dobu mi v mysli seděl na gauči, a představa, kdy se pověsil na lustr byla velmi odlehčující :D )


agáta5
03. 06. 2016
Dát tip

to je hezký, ale jak k tomu přijdu já???? Chci svůj příděl taky!  :))

jo, krokodýl je fajn, to jen vypadá jako morous, ale není :))


agáta5
03. 06. 2016
Dát tip

přesně!


krokodýlirium...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru