Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Didgeridoo

06. 06. 2016
16
22
1208
Autor
agáta5

Didgeridoo -  hudební nástroj, dlouhá trouba. Prý se dá vyrábět u nás ze dřeva černého bezu… hm…

Plné ruce


Měli jsme plné ruce, až mě tak kolikrát napadlo, jak se nám do nich všechno vejde, ten svět a všechny ty vůně a věci z něj. Brali jsme si všechno do poslední mrtě jako dravci. Orvat, co to dá. Sebe, druhé. Hltání bez kousání. 


Prázdné ruce


…a všechno už tu bylo, přesto jsem včera zachytila očima pole plné máku. Vyrazilo mi dech. V prostředku bílé květy po tisících a okolo vlčí červené, jakoby hlídaly ty nové, bílé, čisté. Neodolala jsem a vběhla mezi ně. Svět se zúžil. Neodnesla jsem si domů v rukách nic a stejně…

 

Je větší ticho,
kolotoč zpomalil a vypustil barevné balónky.
Letěly k nebi
a mě bolelo za krkem, jak jsem je provázela
se zakloněnou hlavou.
Pak jsem se courala domů,
cikcak v plátěných teniskách.

 

Večer sbírám na lektvary černý bez.
Ještě bych ráda dál...
Didgeridoo, to je to, co mě zajímá…
Vyryla bych na ni tvé jméno
a ryla bych ho s láskou
mezi ornamenty.
Tam by se ztratilo a jen já bych věděla,
jak voníš po bezu.


Volné ruce

… a pak bych se učila do ní foukat. Konec bych zabořila do trávy, zbytek sevřela mezi stehna... a....

Viděla jsem to u jednoho kamaráda. Vypoulené oči a naduté tváře. Když skončil, měl kolem pusy vytlačené červené kolečko. Dredatá hlava a červená klaunská pusa. Nádhera!

 


22 názorů

lawenderr
16. 01. 2020
Dát tip agáta5

zkus kalimbu :) ... ne, vážně - flétna by pro tebe byla i terapeutická ... dýchej, aguš, dýchej!

nebo trombón :D


agáta5
16. 01. 2020
Dát tip lawenderr

levandule jen choď, sleduju tě :) budu se učit na hudební nástroj... jen ho vybírám ještě... který asi 


lawenderr
15. 01. 2020
Dát tip

myslím, že nejvíc by to ocenili sousedi:) didgeridoo je TA? A já o ní pořád jako o TOM :) Fajn, že tu ty texty jsou, mám kam chodit


agáta5
06. 06. 2016
Dát tip

Hanko, spíš už je mimo tuto realitu - upil se málem k smrti a tu trubku prodal...

ano, máky mají magickou sílu... a do vázy je nedáš, hned zvadnou... hm... jsou tak svobodnéééé :)) možná je to tímhle, co nás k nim táhne :))))

čudlo dikes a báseňka nebude?????

baabo, mě ještě fascinuje možský bubínek... na ten umí hrát jeden můj známý a je to fakt nádhera :)


8hanka
06. 06. 2016
Dát tip

ten pohľad závidím:)  Lán makov je pre mňa  niečo priam  nadpozemské...najmä divé maky, ich červene lupienky žiariace medzi zeleňou, tancujúce  za spevu vetra...kedysi dávno som videla film V zajatí melódie, kde dvojica zamilovaných kráča  ruka v ruke lánom červených makov...

dredový pán nemá voľné ruky?:)


Čudla
06. 06. 2016
Dát tip

Pěkné /*


baaba
06. 06. 2016
Dát tip

...jako maková panenka. Jen ten Emanuel se nějak nezjevil. :c)))  Z cizokrajnech nástrojů mě vždycky fascinovala kalimba, ale didgeridoo je taky "špeciál" :)**


agáta5
06. 06. 2016
Dát tip

bejby... díky :))


MKbaby
06. 06. 2016
Dát tip
Umíš :-)

agáta5
06. 06. 2016
Dát tip

no ono to je takový divný... přidala jsem ti pár řádků, abys neřekl, ale nevím, nevím, tohle už není vůbec poetické .... už věříš??


Kyna
06. 06. 2016
Dát tip

Já ti totiž toho dredaře pak nevěřím když je tak laxně popsanej! :D 


gabi
06. 06. 2016
Dát tip

okoloidúcemu * za komentár


agáta5
06. 06. 2016
Dát tip

to právě není odfláknutý :)))))  hele ta představa červený pusy a dredů... no možná soustředěnost bych tam lípnout mohla ... ale ta představa má dorůst u čtenáře ... lenochu :)))

 

všem moc dík za procházku se mnou :)


Kyna
06. 06. 2016
Dát tip

Já ti totiž toho dredaře pak nevěřím když je tak laxně popsanej! :D 


Kyna
06. 06. 2016
Dát tip

Začíná to chtíčem a sobectvím, pokračuje to bytím a nemitím, končí to vytím na didgeridoo <3

Ale! Že tys odflákla závěr!:) Ten obraz u volných rukou není totiž tak krásnej jako zbytek. Dal bych tam aspoň 1. os. mn. č., tak jak to máš v úvodu. Obraz to sice vykreslilo funkčně, ale... To je schválně, že jsi po tak propracovaných popisech skočila na "jeden nějakej kamarád" a "nádhera!"?

PS didgeridoo třese světem


okoloidúci
06. 06. 2016
Dát tip

... ľahko sa Ti, agáto, krásne píše, keď Ti duša fúka do mysle obrazy a súvislosti tak, až má okolo pusy červené kolečko :)

***


Kočkodan
06. 06. 2016
Dát tip
Kdybych napsal, ze tvoje dílko nemá ani za mák kvality, muselo by to znamenat, ze jsem se vrátil z dovolené porádne prastený. (Tedy presneji receno jeste vice nez pred jejím zacátkem.)

gabi
06. 06. 2016
Dát tip

mocinky mooooc! *


agáta5
06. 06. 2016
Dát tip

Goro, Aleši, lnice - díky za zastavení... a za slůvka

ty máky mě dostaly ... hezky se pak podumává nad světem :))


Lnice
06. 06. 2016
Dát tip

jéé. ta je zase tak krásná, s tebou je tu moc hezky.-))


vlčí máci hlídají ovčí máky...dobře maluješ :o)

ale možná jsou to máky vlčáčí...


Gora
06. 06. 2016
Dát tip

Dobrá miniatura...zajímavá kombinace rukou, máků a hudebního nástroje:)))                                                                                              /T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru