Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vražda autenticity

09. 06. 2016
9
11
1230
Autor
Movsar

Vražda autenticity

Do displeje telefonu ťuká vážně, jako by sepisovala protokol o vraždě. Ostatně ano, o vraždě autenticity. A tak je jedno, jestli právě někomu líčí, jak včera výhodně koupila liči nebo podává své city. Vše je jen digitální šlem protékající krásnou tubou s prasklým displejem.


Krámek s lucerničkou

V pasáži Lucerna je krámek, nad kterým by mohla viset červená lucernička. Nabízejí v něm luxuriosní dámské prádlo plných velikostí. Ta cesta kolem výkladu hřeje, tohle místo je jinačí než poštovní schránka z rohu ulice, přestože o něm básníci dosud mlčeli. A přitom žádný důvod, vždyť jsme zemí, kde nenalezli Venuši knidskou, ale věstonickou.


Tsunami banalit

Knihkupectví je uzamčeno klíčem ticha. Jen na chvíli. V Paladiu mají tu loď z lega, říká do telefonu korpulentní ženská. Na druhém konci nejspíš admirál, co by bez té zprávy chvíli neuhrál. Jsme zatopeni útržky prázdných sdělení, nechali jsme se smést tsunami banalit. A ani bytelná loď z lega nám už nepomůže.


Všechno vezme kakao

Ve skleněných domech už zaměstnanci nadnárodních korporací usedli k podvečernímu kakau. Někteří ještě cosi mumlají do drátků plandajících jim pod bradou, ale atmosféra už rozpustila všechny hrudky, stává se rozpustilou. A co přijde na přetřes? Seriály, restuarace, Kréta, víno a jiné blaženosti neboli protokolární identity. Ti lidi všichni září, je to snad ještě ničivější než atomový test Trinity. A všechno nakonec vezme kakao.


11 názorů

ano, na věstonický krámek je třeba si posvítit...


Movsar
11. 06. 2016
Dát tip

tak to jo, já už sám se lekl, čeho že


Marcela.K.
11. 06. 2016
Dát tip

cen :-))


Movsar
11. 06. 2016
Dát tip

a čeho?? :-)


Marcela.K.
11. 06. 2016
Dát tip

Jednou jsem vlezla do krámku se spodním prádlem a lekla jsem se...a utekla  :-)


8hanka
10. 06. 2016
Dát tip

i mňa zaujjal obchodík plných veľkostí, aj keď pravdepodobne z iných dôvodov ako prítomných pánov...:)

a premýšľam, aká tenká je hranica medzi dámou plných veľkostí a dámou korpulentnou (človek korpuletný - má  veľký objem, plnoštíhly)


okoloidúci
10. 06. 2016
Dát tip

... veľmi čítavé morality :)

*


Tsunami banalit se valí ze všech stran.

Krámek s lucerničkou je kouzelný.    /T


MKbaby
09. 06. 2016
Dát tip
Díky za tip na krámek s prádlem :-)

Kočkodan
09. 06. 2016
Dát tip
Vražda autenticity je asi přece jen menší zlo než vražda autem in city. Také mám prasklý displej.

Gora
09. 06. 2016
Dát tip

Vražda autenticity jako digitální šlem je moc povedená.Je s podivem, že o krámku pro venuše věstonické básníci dosud mlčeli, ovšem tys to napravil:)))  krásné                                                                         /T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru