Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+7 neviditelných
Toyenka aneb ponížený kýč
datum / id12.06.2016 / 469111Vytisknout |
autorMovsar
kategorieOstatní nezařaditelné
zobrazeno1860x
počet tipů3
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Prolog

O autorce Toyence, advokátce Samkové a hlouposti a kýči vůbec.

Toyenka aneb ponížený kýč

Předesílám, že když slyším jméno Klára Samková, zmocňuje se mě nevolnost. Dryjáčnice, podprůměrná advokátka a ještě horší komentátorka veřejných témat. Ve zkratce, osoba, která neodhadla míru svých možností a v jakési sebereflexivní slepotě ponižuje se kudy chodí. Jsme na literárním webu, tedy citujme Březinu: Nikdo nemůže si trvale přivlastniti více na této zemi, nežli stačí udržet svým duchem.

Téměř bez výjimky, ze zásady, texty nepovedené neopatřuji kritickou poznámkou. Pokud je míra hlouposti ale překročena, stává se to. Tak jedenkrát za rok.

A stalo se to i nyní, u autorky píšící pod nickem Toyenka. Neznám jinou její tvorbu, ale je-li text Tramvaj pod Vyšehradem příkladem, pak není důvod k další ztrátě času. Text je tou nejhorší podobou kýče, jakou si lze představit. Rodička, její zachránkyně a zlý revizor. Klišé v laciném obalu. Minipovídka, už chybně řazená jako úvaha, svou formou a sdělením připomíná dětsky naivní práci. Bazální jazyk, černobílý svět, prosté kulisy a trochu sladké mateřské šťávy na zalití. (Vše na ženě je hádankou. A vše má jediné řešení: těhotenství.) 

To vše by nebylo výjimečným jevem, grafomanie je na internetu rozšířená diagnóza; tato autorka dokonce provozuje jakýsi privátní pozdně dívčí blogísek, aby se, jak grafoman potřebuje, s jejími sděleními seznámil co největší počet čtenářů. To, co zajistilo Toyence první místo v pomyslné soutěži o kýč roku, je závěrečná modlitba: Kdyby tam byla Klára Samková a věděla, co já - věřte, tak ta by se vás zastala. Ona tu kuráž má, ať si říká kdo chce co chce. Jenže máme moc málo lidí, jako je Klára..

Připomněl se mi text Jarka Nohavici Pane prezidente a zvažoval jsem, jestli nemám nechat prostému člověku jeho prostá doufání; vždyť každý z nás je občas tížen slabostí a vydán prostému doufání. A za jiných okolností bych to nechal být, dokonce by mě snad to zoufání dojalo, což je konečně i smysl Nohavicovy písně. Jenže je rozdíl dovolávat se v zoufalství univerzalistických entit, jako je bůh, prezident nebo třeba maminka, a naproti tomu volat po fetiších nejen extremně hloupých, ale i svým způsobem nebezpečných.

A třeba je za tou poníženou a literárně bezcennou adorací jedné špatné advokátky a ještě horší veřejné komentátorky (o myslitelce nehovořím, neboť projev skutečného myšlení v jejích projevech vysledovat nelze) ještě něco jiného. To ale ponechme soukromí psychiatrických ambulancí. 




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

24.06.2016 15:08:25dát kritice tipcareful

Zas hledáš chybu jen jinde než u sebe... co stojí za tvým nepřijetím kritiky? Já kritiku příjímám celkem ochotně, nebo se aspoň snažím pochopit, proč se to či ono někomu nelíbí... proč tě tak naštvala ta zmínka o Samkové? Jsi advokát a máš pocit, že vám dělá špatné jméno? Nechápeš jak takovou ženskou může někdo obdivovat...vidíš za tím jen tím jen nějaký podivný feminismus? Jo, já neříkám, že za tím třeba  není...vlastně jsem ani tu povídku od ty toyenky nakonec nedočetla, páč mi přišla příliš hloupá, než abych se tak namáhala...ale uvědom si i vlastní blbost.. to jak teď štěkáš i pod tou mou Redakcí proźy ukazuje jen to, že se snadno urážíš a pak máš potřebu si to vybíjet  a mstít se i dost trapným způsobem... přiznej si to a nědělej to... ušetřil jsi za analýzu...

24.06.2016 13:19:52dát kritice tipMovsar

malá rada: zkuste přemýšlet, co je ZA tím vaším nepřijetím kritiky/textu/pamfletu (je jedno, jak se to nazve). takový ponor k příčinám by pro vás mohl být i velkým dobrodružstvím. doporučuji k té cestě vzít průvodce z obce psychoanalytiků. nějakého dobrého. není to sice nejlevnější, ale přinese vám to jistě intelektuální potěšení.

24.06.2016 11:11:32dát kritice tipcareful

Musím uznat, že dílo té Toyenky opravdu není žádný skvost technicky ani obsahem...myšlenka jejího dílka je imho i lehce zcestná a autorka bude asi i pořádná trubka, ale napsat takovýhle pamflet je fakt trapas, zvlášť pro někoho, kdo se snaží působit děsně na úrovni.:DD

24.06.2016 10:37:23dát kritice tipNajezený

Dívám se, že tady vznikl nový literární žánr, který jsem zatím na ostatních literárních webech neviděl. Napsat co nejhorší věci o autorce a o jejím literárním díle. Opravdu zajímavé. Tak o jakém nešťastníkovi bude další dílo? A kdo bude autorem? Hrůza.

Na druhou stranu jsem docela dostal chuť si od Toenky to zmiňované dílo přečíst, abych mohl posoudit, jestli je opravdu hrozné, jak tady tvrdí uživatel Movser, či není. Jsem zvědav.

Od tebe jsem Movsare už pár děl četl, některé se mi docela líbily, ale tohle neminím komentovat.  

Jediné, co mě zaujalo, byly komentáře pod dílem. Zvlášť ty smazané. Ach bože...

 

24.06.2016 10:36:45dát kritice tipcareful

Jasný...klidně si to použij...a taky se nad sebou pro blaho okolí trochu zamysli...kritizovat a hlavně napadat ostatní ti jde velmi dobře...mně sice taky, ale já se přitom snažím být přísná i na sebe... ty se chováš  jak pořádný hovado, ale sleduješ to podle všeho u všech kolem jen u sebe ne (tedy aspoň tak zdárně působíš).

24.06.2016 10:21:40dát kritice tipMovsar

zajímavost dost nepěkného typu. s dovolením takto nazvu, pokud se zadaří, některou z dalších miniatur. díky.

24.06.2016 10:16:26dát kritice tipcareful

...uff..Movsare..koukám ještě , žes ty komenty i poměrně zajímavě promazal...nebo jsi to nebyl ty? Byl, že ?

Prosím tě, chlape, běž si někam vyzpytovat své dost ošklivě zanešené svědomí a takovýhle věci už radši nepiš... i když jsou to jediná tvá díla se zajímavým obsahem, je to zajímavost dost nepěkného typu.

24.06.2016 10:09:02dát kritice tipcareful

...jinak fakt krásné komentáře tady... kdo si to tu pročte, musí mít o místní osazenstvu hned ten nejjasnější obrázek, co může mít:DD

24.06.2016 09:53:45dát kritice tipcareful

...jinak lidé jako jsem já, nebo Zdenda, nebo třeba i ten příšernej rádobyšerif a guru správného chování Stvn jsou většinou takové povahy, že používají jen svůj vlastní nick... alespoň o sobě to vím naprosto jistě.:)

24.06.2016 09:43:24dát kritice tipcareful

Ty budeš asi fakt nějaký advokát... na tu Toyenku (to dílo) se podívám. Moc nechápu tyhle tvé spisovatelské výpady proti jiným autorům... nedá se to nazvat ani pořádným dílem, je to pamflet... já chápu, že se ti něčí dílo nelíbí, nebo třeba uráží tvůj vkus, nebo názor, ale proč ten svůj názor nenapíšeš v komentáři... proč píšeš takovéhle  pamflety?...kdyby parodie, tak neřeknu, ale tohle na mně křičí: Někdo mi přišlápl kuří oko, tak ho rádobychytře sejmu...

14.06.2016 20:50:03dát kritice tipSaoirse

No jo, movsare, ty to máš tak jasně nadefinovaný, čím tahle debata je a jací jsou ti, kdo v ní figurují. Dokonce tu vynášíš hodnotící soudy. Já nevim no, měj mě třeba za idiota, ale mě to prostě připadá divný. I kdyby to totiž byla nakrásně sebelítost a kýč, i kdyby to byla omezenost nejhrubšího zrna, co je ti po tom? Stojí ti to za vyhození dvou děl? Tak jo, jsou venku, tak asi stojí. To, že já se domnívám, že to je za čáru, je samozřejmě jenom můj názor. Nevim, no, třeba jsem jenom přecitlivělá vůči takové míře povýšenosti.  

14.06.2016 13:48:48dát kritice tipMovsar

tak já jsem směr diskuse neurčoval, ta dostala tón s první falešnou slzičkou a pak už byla celá mokrá. případně dotěrná, útočná, banální atp. byla moje chyba, že jsem "taký dobrý" a nechal se vtáhnout. měl jsem nechat za sebe hovořit text a víc nic. 

14.06.2016 13:33:08dát kritice tipSaoirse

Opíráš se o domněnky v chování ostatních a prezentuješ je jako důkaz své pravdy, což považuji za dost... já nevim... pohodlné asi (př – přičteš někomu nejnižší formu feminismu jen proto, že se ti nehodí, co říká, byť obsahově jde sdělení úplně někam jinam). Ono totiž nejde o lítost, Movsare, abychom si rozuměli, jde o vyjádření nesouhlasu (ať už je ten nesouhlas podán šťastně či nikoliv) s touhle formou „zpětné vazby“, v uvozovkách proto, že se nedomnívám, že to skutečně zpětná vazba je.A mám-li se vrátit k mazání komentářů, hele, mě to vlastně zas až tak neštve, server to umožňuje, já na to upozornila z jiného důvodu, jenže… jak má člověk mít důvěru v to, co říkáš, když hodnotíš názory někoho jiného a určuješ směr diskuze, kterou jsi sám vyvolal?

14.06.2016 12:02:10dát kritice tipMovsar

přestože jsem se zařekl, že už se nenechám vyprovokovat k reakci, poslední malá, mentorská: 

diskuse tady skutečně neprobehla. bylo to spíš poplakávání nad osobou, do níž se dotyční projikovali. plakali tedy sami nad sebou, a tím kritickému textu dodali nejlepší důkaz o existenci kýčovitých postav. neboť sebelítost, jak nad ní často a výstižně přemýšlí kundera, je příkladem kýčovitého životního postoje.  

diskuse, jak víme od gadamera, je takové vedení řeči, kdy se dozvíme něco, co jsme nevěděli, nečerpáme z předem připraveného. smazal jsem vulgární koemntáře a pak dva, které byly natolik prázdné (admin) a kolovrátkovitě opakující se (okoliudici), abych dotyčným jednoduše sdělil, že netřeba dále navršovat banality. bylo to tak trochu z pohodlnosti, nechtělo se mi dokola opakovat, co jsem jim už sdělil.  

14.06.2016 11:39:16dát kritice tipSaoirse

Já samozřejmě souhlasím, že mazat díla úplně má jinou razanci než mazat komentáře pod vlastním dílem, pořád je to ale projevem omezování. Vyhodit dílo, kde „očekávám diskuzi“ a pak do toho vrtat mazáním komentářů s chabými výmluvami, mě upevňuje v názoru, že nejde o diskuzi, ale o kamarádíčkování. To, že je možné komentáře zobrazit prostým prokliknutím je realita, která z Movsara dělá ještě většího komedianta. On by činil totéž, i kdyby zobrazení možné nebylo.

Ještě mi hlavně připomeň, jaká jsem hloupá píča, opakování je matka moudrosti. A hlavně o tom, prosím tě, přesvědč sám sebe.

14.06.2016 10:50:08dát kritice tipZdenda
No ja jsem treba v zivote zadny komentar nesmazal a uprimne moc nechapu, proc to movsar dela, kazdopadne je znacny rozdil mazat komentare pod vlastnim dilem, ktere si lze stejne jednim kliknutim zobrazit (dela movsar), a mazanim del ze serveru (dela admin). Ze ty v tom rozdil nevidis, je dalsi dukaz tvoji demence, ty nabubrela hloupa kravo. :)
14.06.2016 10:13:58dát kritice tipSaoirse

Admin A maže, páč je to potměšilý všemocný bůžek, ničivá síla, (cheche), vysmívá se a chvástá. Movsar taky maže, vysmívá se a chvástá, ale co naplat, musíme být shovívaví, není totiž mazání jako mazání. Jsme tady, koukám, vysoce koherentní v názorech, je vidět, že v tom nemáme vůbec zmatek. Doufám, že tenhle můj názor, movsare smažeš, bylo by to stylový :)

14.06.2016 09:31:48dát kritice tipkuča

Já vám nevím. Už poněkolikáté se ozývám se stejnými slovy - přece je Písmák od toho, aby si každý psal, co uzná za vhodné. 

Jestli je to naivní, hloupé, chytré... Co se mi nelíbí, to nečtu. 

A kdo jsem, abych soudil? Kvalitní kousky si jistě čtenáře najdou, ty ostatní též. Vedle náboženských traktátů vždy existovala červená knihovna.

A občas se kritéria kvality rapidně mění - van Gogha měli kdysi všichni za mazala. Takže - proč se rozčilovat? Nech brouka žít.

13.06.2016 22:23:30dát kritice tipokoloidúci

... rozumiem, kritiky sa bojíš ako čert kríža.

13.06.2016 21:43:37dát kritice tipMovsar

tak to jsem si oddýchol.

13.06.2016 21:42:23dát kritice tipokoloidúci

hm... tým si sa u mňa definitívne odpísal. 

13.06.2016 21:39:54dát kritice tipMovsar

kdyby si zvolil chačaturijana, aspoň bychom si mohli myslet, že se vyzná v hudbě, když už nic jiného.

smazal, splňovaly kritéria spamu.

13.06.2016 21:22:00dát kritice tipokoloidúci

Movsare, zisťovacia otázka: komenty Admina A z 20:22:08, okoloidúceho z 20:27:54 a Movsara z 20:30:43 si zmazal ty? alebo Admin A? vopred vďaka za odpoveď.

13.06.2016 21:19:10dát kritice tipZdenda

nevím přesně, někdo to zmiňoval, znělo to arménsky a nevím, jestli to nebyl jen dohad nebo žert - něco jako "armén tatarian"

13.06.2016 21:10:29dát kritice tipMovsar

:-) pobavilo mě to jeho (adminovo) naivní pojetí pojmu politika. pod jakým nickem píše? ať si udělám obrázek i o jeho literární síle.  

13.06.2016 20:46:55dát kritice tipZdenda

Od Admina A žádné logické myšlení neočekávej, movsare. On jen maže, přeřazuje, vysmívá se a chvástá se svou mocí a beztrestností. Je to sympaťák. Prej konstruktvivní kritika... zní to pěkně od někoho, kdo umí leda mazat cizí díla. Ve chvíli, kdy narazíš na Admina A, je to konec, je to síla, které se nemůžeš vzepřít, zcela arbitrární, ničivá síla... potměšilý ale všemocný ušklíbající se bůžek... někdy si tě třeba delší čas nevšímá a ty na něho skoro zapomeneš... ale on tam je, je tam stále, nepřetržitě číhá, pátrá, co by smazal či alespoň přeřadil... je naivní tvářit se, že tu s námi není... ale co jiného zbývá, je to jako smrt...  je to ztělesnění životní situace člověka... nevíš dne, nevíš hodiny...

13.06.2016 20:21:03dát kritice tipMovsar

a copak jsem řekl, že to vyvozuji z toho jejího výkřiku?

13.06.2016 20:17:16dát kritice tipokoloidúci

Movsare, vysvetli prosím: ako sa dá z prirovnania Josephiny „movsar je stejně dobrý literární kritik jako Samková advokátka“ vyvodiť, že „zastává tu nejnižší formu feminismu“?

13.06.2016 19:53:35dát kritice tipMovsar

aby bylo jasné i náhodnému čtenáři: josefina zastává tu nejnižší formu feminismu. resp. feminismus v uvozovkách, protože žádný žádné feministické hnutí se k tomuto pojetí, tedy primitivní apriorní averzi k mužům, nikdy oficiálně nehlásilo. jde spíše o jakousi pračlověčí tendenci odmítat cizí a pro přebytek energie s tím i bojovat. takže proto má poznámka. prostě josefina se rozhodla vrátit po domnělém, jí vždy za vším tušeném, útoku na ženy, vám všem narušenou hrdost. a ono je to úplně jinak. jen dál, josefko, bojuj, bojuj. ale zkus to nějak důmyslněji než kyjem.  

13.06.2016 19:12:18dát kritice tipMovsar

josefino, připomnělas mi vtipnou (a ironickou) reakci mezi dvěma znesvářenými rappery. ali na adresu rytmuse rappuje: patriku, všem romům hrdost jsi vrátil.. tak nějak, ano, josefino, všem ženám hrdost jsi vrátila. :-) jinak jsi ale neřekla nic.

13.06.2016 13:36:12dát kritice tipJosephina

mám obavu, že movsar je stejně dobrý literární kritik jako Samková advokátka ...

13.06.2016 13:03:18dát kritice tipSaoirse

Díky za avízo, zdendo.

V anonymním prostředí lit. serveru je zajímavé řešit, kdo s kým vlastně mluví :)  Je nicméně opravdu hezké, jak umíte ohnout vlastní názory, případně jasně definovat dobro a zlo, viz movsarův další článek. Toyenku jsem nečetla, k ukojení vlastních zvrhlých tužeb mi bahatě stačí číst vstupy Movsara, ještě že je tady, ostatní, včetně zdendy, by jinak nevěděli, co si o tvorbě ostatních myslet. :)  

13.06.2016 11:56:03dát kritice tipZdenda
Careful urcite ne.

A k tomu pokrytecky smajlik: :-)
13.06.2016 10:10:03dát kritice tipSaoirse

to víš, že jo, movsare, střílej ještě chvilku :)

13.06.2016 10:01:01dát kritice tipMovsar

lalula? careful? něco mi to připomíná. každopádně tyoenka nebudeš. ostatně ta má napilno se šplháním se do .. samkové. (abych taky byl světový a přidal nějakou tu vulgaritu.) 

13.06.2016 09:53:12dát kritice tipSaoirse

Moje vulgární komentáře náhodou obsah měly, teda minimálně větší než ten tvůj pseudoblábol, ve kterym neděláš nic jinýho, než že ukazuješ prstem a říkáš: podívejte se na tu pipinu a světe div se, oni ti za to tleskají a odpovídají: nojó, to sem si taky myslel. To bude asi tím, že jsi tu registrovaný už dlouho. Ty budeš asi nějaký místní arbitr dobrého vkusu, někdo kdo určuje, co je hezké a co ne, ale nestačí mu prostor pod dílem. Prostě někdo, kdo potřebuje souhlas ostatních, aby se cítil pevný v kramflecích. Krása. Jéžiš, ano, stálo mi za to ti to napsat, zvlášt teď, kdy si tu hraješ na sudího i v diskusi pod dílem. A dokonce mázneš i svůj komentář, ve kterém se k tomu otevřeně přiznáváš, asi ho sám vyhodnocuješ jako vulgární :)

 

12.06.2016 23:21:30dát kritice tipokoloidúci

... oceňujem, že Zdenda už nie je redaktorom písmáku. a som rád, že svojimi vulgarizmami už reprezentuje len sám seba. 

12.06.2016 22:17:47dát kritice tipZdenda

Tak jo, odpovím ti na otázku. I když mi to teda vůbec nepřipadá zábavné:

Já movsarovi neberu ani právo na názor, ani právo názor vyjádřit. Má někoho za hlupáka? Jeho věc. Potřebuje to všem sdělit? Taky jeho věc. Poníží tím někoho? Možná. Nevím teda koho a je mi to fuk. 

Stejně tak neberu právo na názor a jeho vyjádření ani tobě. Nevadí mi přece, že jsi nazval movsara debilem. Napsal jsem celkem jasně: nerozumím tomu, že někomu stojí za to vyrobit si extra uživatelský účet jen proto, aby někomu jinému napsal, že je debil... ale to, že tomu nerozumím, neznamená, že se mi to nelíbí - naopak, připadá mi to báječné

Teď jen dodám: Je to báječné, neboť je to směšné.

No nic. Definitivně jsi mi vzal radost z téhle původně slibné diskuse. Zalez zas do standby modu a vrať se s včasným zákrokem, až tu zas budou někomu ubližovat. Bis dann.

12.06.2016 21:47:15dát kritice tipSaoirse

ano ano, movsar je evidentně velmi uvědomělý člověk. A ty slovo morálka používáš v zajímavém kontextu, ale odhadl jsi mě špatně, jde li o výdrž, jenže ono je to těžké, když vlastně reaguješ na to, co říkám pouze urážkami. Schválně jestli odpovíš na otázku, proč ti přijde ok, movsarovo sofistikované ponižování ostatních a vadí ti, nazve li ho někdo debilem. A proč u tebe devalvuje názor někoho jen proto, že je tu krátce. Já jako nechci nijak prudit, prostě mě to jenom zajímá. 

Fotku ti nepošlu, ještě by ses do mě zamiloval a měli bysme malér oba. 

12.06.2016 21:31:21dát kritice tipZdenda

Tak on nám o tu movsar moderuje? To je od něho pěkné. A odpovědné.

Jinak jasně, pička by se vždycky hodila. Má to být nějaká nabídka? Třeba bych se spokojil i s tvojí vysoce morální řití, ale raději nejdřív pošli fotku.

12.06.2016 21:29:29dát kritice tipZdenda

ty se, Saoirsi, v lidech evidentně moc nevyznáš... jestli mě chceš urazit, musíš na to nějak jinak... zkus to ještě, odpíchni se od těch prvních komentářů, jestli ti můžu radit, v posledních už ji tak zábavný nebyl...nějak už nevím, co bych ti dál psal... asi si budu muset pohonit triko někde jinde... škoda, vypadal jsi, že vydržíš déle

12.06.2016 21:26:18dát kritice tipSaoirse

koukám, že mi movsar máznul názor... tak ještě jendou, zdendo... 

Nějaká pička by se ti rozhodně hodila, frustráte :) 

 
12.06.2016 21:22:29dát kritice tipSaoirse

Ty si slušná hysterka, viď? 

12.06.2016 21:12:48dát kritice tipaleš-novák

kritizovaný text nijak nevybočuje z obvyklých písmáckých mezí. Sice poněkud adoruje doktorské (lékařskou a právnickou) profese - mnoho pasažérů by přeci mohlo zvyšovat svou důležitost tvrzením, že jedou do práce, jako ta "doktorka" - ale každý má nějaké své priority...

Pokud tě, Movsare, popuzuje Samková, netřeba si vylévat emoce na Toyence.

 

12.06.2016 21:10:47dát kritice tipZdenda

Mně se to stává dost často, že lidem nadávám a zároveň se směju. Doteď mě nenapdalo, že je to pokrytecké. Zamyslím se nad tím. Ty zásadová moralistko! :)

12.06.2016 21:08:44dát kritice tipZdenda

Já ti tvoji volbu neberu. Jen si na jejím základě na tebe dělám názor - tak už to s volbama chodí, že mívají následky.  Ty hloupoučká pičko. ;-)

12.06.2016 21:03:44dát kritice tipSaoirse

Nehledě na to, vstoupit na lit. server si každý může jak chce, je to svobodná volba, fascinují mě ti, kdo jí chtějí ostatním ubírat.

Že autorka je ducha mdlého, jak Movsar uvedl, fakt není urážka. K smíchu. 

12.06.2016 21:02:01dát kritice tipZdenda

"a třeba nejen pro mě" neznamená "a stejně tak i pro všechny ostatní" - každopádně co říct... mám prostě důvěru v lidstvo a věřím, že se najdou lidé, kteří sdílejí můj (jediný správný) pohled na slušnost... ty dementí vypatlaná píčo :)

12.06.2016 20:47:24dát kritice tipSaoirse

Nepotřebuji být žádnou autoritou v žádné oblasti, zdendo. vždycky mě ale pobaví, bere li si někdo do úst ostatní ("a třeba nejen pro mě", "tvoje poučování o slušnosti bude těžko někdo brát vážně"), aby jasně ukázal, kdo tady má pravdu. Můj názor je jen názorem stejně jako ten tvůj. nicméně obrátit diskusi tak, aby si za všech okolností zůstal zůstal na bezpečné straně, ti jde moc dobře. 

Od alibistů, kteří nevidí elementární urážku se rozhodně nikterak poučovat nehodlám. Děkuji. Osobně o tobě, goře, movsarovi a všech dalších přitakávačích, mám názor také :)

12.06.2016 20:33:10dát kritice tipZdenda

Saoirsi, nějak se musíš vyrovnat s tím, že pro mě (a třeba nejen pro mě) žádnou autoritu v oblasti slušnosti nepředstavuješ, a ať budeš různé věci nazývat slušnými nebo neslušnými, dehonestujícími nebo urážlivými, jak chceš, bude to vždy jen tvůj vlastní názor.

Já jsem si na tebe třeba udělal názor hned podle prvního komentáře... Prostě člověk, který vstoupí na literární server komentářem "Movsar je debil.", je u mě debil a cokoli, co říká, už asi nikdy nedokážu brát vážně... To jen abys pochopil, proč už se s tebou nebudu bavit, a malinko se poučil. Případně i pochopil, proč tvoje moralizování a poučování o slušnosti a hovadskosti bude těžko brát někdo vážně.

12.06.2016 20:00:13dát kritice tipSaoirse

Ano, goro, přitakat urážce a pak se pohoršovat nad tím, že si někdo dovolí se ohradit, tomu říkám správné vnímání slušnosti. 

Dojmy nad podivuhodnými počiny, movsare, dovolím si oponovat, pro tyto dojmy je, jak už někdo podotkl, spousta místa pod konkrétním dílem. Opravdu ti stojí za to vytvořit text, ve kterém vlastně neříkáš nic jiného, než že je dle tvého hodnocení někdo hloupý? A ještě ti tu za to pár exotů zatleská. Tak sorry, mě to připadá hovadské.  

12.06.2016 19:21:34dát kritice tipMovsar

lalulá byl trochu jiný případ. jinak, proto tady ta rubrika je, aby si lidé sdělili své dojmy nad podivuhodnými počiny.

12.06.2016 19:19:54dát kritice tipMovsar

okoliduci, souhlasím, že jsem se nechal unést a místy to je mírně emotivní. a proptože jsem si vytyčil hranici deseti minut, neboť více času pro něco takového by byl lusxus, už jsem nestihl text česat.

za přesah do sféry model, o něž autorka svůj text opírá a jako laciné sklíčko z poutě ji - samkovou vsazuje do své břečky, si naopak stojím.

12.06.2016 19:16:56dát kritice tipJaroslav Popelínský

jen dopovězením - šlo mi spíš o to pochopit důvody vkládání podobnejch děl, když není to tímhle způsobem poprvý (viz Lalulá) 

12.06.2016 19:09:45dát kritice tipokoloidúci

movsar, váhu tvojej kritiky (u mňa) znižujú mimoliterárne hodnotenia diela a autorky („míra hlouposti“, „grafomanie“, „privátní pozdně dívčí blogísek“). do žánru literárnej kritiky mi „nesedia“ ani ostré slová na adresu Kláry Samkovej.

12.06.2016 19:09:43dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Saoirse: první vstup na scénu urážkou kolegů, tomu říkám správné vnímání slušnosti

12.06.2016 19:03:33dát kritice tipSaoirse

přesně! čtyři měsíce se odhodlávám, nesmělost mi je totiž vlastní a tady je tolik vynikajících autorů, že se člověk úplně hrozí... nerozumím, proč ale obracet pozornost a zkoumat kým je komentující, když už tu movsar přidal dílo, které má jediný cíl: někoho dehonestovat, tobě to zřejmě přijde v pohodě, mnohem radši budeš řešit, jak dlouho je tu někdo registrovaný, z toho, jak vnímám slušnost já, mi to v pohodě nepřijde. Ale to je zřejmě otázka přístupu. 

12.06.2016 18:52:54dát kritice tipZdenda

no, saoirsi... nevím, co jiného bych mohl vydedukovat, jiný příspěvěk jsi na tomto serveru nezanechal... třeba se čtyři měsíce odhodláváš zveřejnit svoji přelomovou báseň... nebo něčí báseň okomentovat... ale teprve tohle movsarovo dílko tě rozhoupalo k akci a konečně jsi musel jít s pravdou ven a poinfomovat čtenáře o tom, kdo je debil... 

12.06.2016 18:42:43dát kritice tipJaroslav Popelínský

na honění trika už síly nezbejvaj, už tak má levačka na kahánku,

ale něco se dozvíš opravdu jen po zeptání se...

12.06.2016 18:42:29dát kritice tipSaoirse

ano ano, před 4 měsíci si tu kdosi vytvořil účet, aby dnes někomu řekl, že je debil, výborné dedukční schopnosti. 

A aby toho nebylo málo, Zdenda si tu honí triko tím, jak sepsul jaroslava, že si tu honí triko tím, jak sepsul movsara, že si tu honí triko... je to krásné. 

A jinak se goro těším, že můj přínos bude skutečně fenomenální. 

12.06.2016 18:35:09dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Zdenda: já si taky honila triko a nic?

12.06.2016 18:34:08dát kritice tipZdenda

já zase nerozumím tomu, že někomu stojí za to vyrobit si extra uživatelský účet jen proto, aby někomu jinému napsal, že je debil... ale to, že tomu nerozumím, neznamená, že se mi to nelíbí - naopak, připadá mi to báječné... nebo jaroslav si tu honí triko tím, že sepsul movsra za to, že si honí triko... je to krásné... dávám dílo do výběru

12.06.2016 18:33:17dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Movsar: já to tušila:)

12.06.2016 18:31:52dát kritice tipMovsar

pod "dílem" nevisí proto, že autorka je ducha natolik mdlého, že namísto pokusu o odpověď nelibé komentáře maže. a jinak, prosím, k věci.

goro, saoirse samozřejmě není nikdo jiný než autorka. :-)

12.06.2016 18:29:30dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Saoirse: díky...tvá čerstvá registrace zde bude velkým přínosem...

12.06.2016 18:13:57dát kritice tipJaroslav Popelínský

nerozumím tomu, proč tenhle text nevisí pod komentovaným dílem, proč si z něj jeho autor vytváří osobní honitričkovej elaborát v oboru tréninku zepsutí čehokoliv mimo jeho vkus

12.06.2016 17:56:04dát kritice tipHonzyk

:P souhlas:))  *

12.06.2016 17:50:19dát kritice tipZdenda

No jo, hodnocení "super" asi nebylo úplně přesné... po úvaze bych spíš řekl "boží". Jinak ovšem tvůj optimismus nesdílím: Bohužel nevěřím, že bych mohl narazit ještě na něco lepšího - všechno má své meze.

12.06.2016 17:18:35dát kritice tipMovsar

sorry, marcelo. byl jsem si vědom toho, že daní za můj text bude reklama; neboť jak známo, i špatná reklama je reklama. 

zdendo, každý máme nějaký vkus. někdy je to věc neuchopitelná a lze se o něj přít. jindy má své etáže, které se utvářejí tím ,co jsme četi, čemu jsme porozuměli, v čem jsme vyrůstali a do čeho vrůstali. pokud máš pocit, že ten blábol o tramvaji je "super" (ostatně zhodnocení "super" možná je taky příznačné), pak ti přeji, ať v budoucnu narážíš už jen na lepší četbu. a jsem přesvědčený, že to tak i bude, protože horší to být nemůže.  

12.06.2016 17:02:55dát kritice tipZdenda

Aha, tak jsem si to našel. Podle mě je to super, už jsem od autorky něco četl a řekl bych, že se neustále zlepšuje. Klára Samková - no koho by to napadlo.

12.06.2016 16:56:04dát kritice tipZdenda

Ty vole tak na to dej odkaz kdo to ma hledat.

12.06.2016 16:47:32dát kritice tipMarcela.K.

Souhlasím ...jen, kdybych nečetla tebe, ten článek bych minula a ušetřila několik minut ;-)



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.