Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bod nula

Výběr: Lyryk, Jinovata
23. 06. 2016
15
18
1220
Autor
Umbratica

 

 

 

Bod nula

 

Na ledovec ticha

se sápou holedbavé hlasy

s hospodským přízvukem

 

Nedělní půlnoc je vrcholem

dál už se sjíždí po zadku s kopce

 

Bod nula v prázdných lokálech

a doma v studených kamnech

jen syndrom vyhoření...

 

- Ticho je obytný ledovec

plný počestných ložnic

 

 

Město a jaro

Jinovatovi

 

Odvětvené stromy

začnou svůj nový život

v ulici plné světla

 

Betonová zahrada

rozkvetla pestřejším záhonem kapot

 

Kérky sypané z rukávů

jako borůvky z kamionů

barví zas na modro sníh

 

 

Ikaros

 

Mé básně jsou příliš turbulentní

pro nelétavá slova

 

Bavím se plachtěním nad pachtěním

vše přitažlivě zemské

svedu už vidět z nadhledu

a s výškou si zvykám

na mnohem tvárnější

voskové slzy

 

 

Cestou k mrazu

 

Větrala jsem tak zuřivě

že musím znovu zatopit

rodinným albem

 

Vzpomínky zajiskří

zahřejí

a ze zrnitých vizí

bych umlela i mouku

i sladké napekla

jest ale po vánocích :

odtučňovací poezie

servíruje své škrty

a čáry přes rozpočet

 

 

 


18 názorů

Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Honzyku,lucie,4U,

moc děkuji za chválu a tip.

 

Jinovato,

velmi dobře se mi čte tvůj komentář.Potěšilo mě,že pro tebe není minimalismus základní podmínkou "uměleckosti" jako pro jisté nicky zde,které mě neustále okřikovaly,že moc mluvím,a když konečně mluvím málo,tak ony zase pro změnu mlčí.


4U
29. 06. 2016
Dát tip

líbí *


Jinovata
28. 06. 2016
Dát tip

Já se nechci nějak šířeji vyjadřovat, jen jsem chtěl ocenit snahu o čistší výraz. Kdybych měl označit, co se mi konkrétně líbí, tak je to "Odvětvené stromy / začnou svůj nový život / v ulici plné světla". V jiné diskusi tvrdohlavě mé poznámky chápeš jako nabádání k minimalismu, ale tak to není myšleno. Že něco vyškrtám, neznamená, že mi jde o minimalismus, ale prostě to, že škrtnuté se mi nelíbilo. Klidně si můžeš být i ukecaná, když to ten text unese.


*


Honzyk
27. 06. 2016
Dát tip

*....prvni basen skvostna....:D


Umbratica
27. 06. 2016
Dát tip

Lyryku,Jinovato,

moc děkuji za výběr a jsem ráda,že jsem pobavila.


Umbratica
24. 06. 2016
Dát tip

Děkuji za tip a za zastavení,Lnice.


Lnice
24. 06. 2016
Dát tip

Bod nula**


Umbratica
24. 06. 2016
Dát tip

qíčalo,

moc děkuji za chválu. - Báseň Ikaros ber jako skrytou ironickou kritiku lidí,kteří hrají příliš "vysokou hru" přičemž mají dojem ,že si jen hrají a také jejich slzy budou vždy jen umělé.

 

agáto,

opilci,kteří jsou(z jejich hlediska "bohužel") zaměstnaní, si užívají pití v pátek,v sobotu a pokud jsou hodně rozjetí,případně ještě v neděli. A pak zase následuje (UF !) pracovní týden - ten horror,ta nuda a do pátku se jede dolů s kopce až  - k naprostému vyčerpání - pak je zas možné doplnit hladinu alkoholu po rysku.

 

Whitesnake,

kdybys mě znal líp,věděl bys,že do zadku nelezu nikomu a nikdy.Doufám v jistou diskusi s T.G.,ale jestli k ní dojde,to záleží jen na něm.

Jsem moc ráda,že ti mé básně "zachutnaly" a budu se snažit,aby sis pošmákl i příště.


Whitesnake
23. 06. 2016
Dát tip

Také první, Bod nula, je pro mne znamenitá, ale i další mi chutnaly poměrně sladce a divoce.

Jen Jinovatovi do zadku lézti netřeba -  už tak má ego velké jako ropná skvrna.


agáta5
23. 06. 2016
Dát tip

bod nula super ... ticho je obytný ledovec... hm...

jen si říkám, co to "z kopce" pořád se k tomu vracím, znáš to, když něco člověku nesedí úplně... já bych asi ... nedělní půlnoc je vrcholem..dál už se sjíždí po zadku.. to "z kopce" mi tam neštimuje... ale to jsem já, ta pravá ukecaná co vrší slovo na slovo :))))

líbí ... ty tvoje hrátky


Umbratica
23. 06. 2016
Dát tip

Goro,

Ikaros já zrovna nejsem.Nelétám tak vysoko.

 

Kočkodane,

jsem ráda,že i mé velmi úsporné básně tě zaujaly.Jak víš,jsem schopná proškrtat se až k haiku,ba dokonce až k free form haiku.(má niň než 17 slabik)

 

aleši,

trocha tvého humoru po ránu bodne víc než silný turek.


báseň Bod nula mi bodnula...


Kočkodan
23. 06. 2016
Dát tip
Hospodský prízvuk, syndrom vyhorení, to (mimo jiné) spatné není. Tvoje schopnost vytváret pekné básne neklesla k bodu nula... :-)

Gora
23. 06. 2016
Dát tip

Ikaros...letím s tebou...vše moc zajímavé                                         /T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru