Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozvzpomínání

Výběr: Lyryk
27. 06. 2016
14
30
1546
Autor
Umbratica

 

 

 

Rozvzpomínání

Josephině

 

Z husté mlhy se vynořují

torza domů a stromů

ty mlčenlivé kulisy

fragmenty z jakési pradávné hry

co se zas vtíravě připomíná

detaily které snad přetrvaly

v devastované paměti

v podzemí podvědomí

 

...To tehdy pršelo na tohle prokleté město

uprostřed noci tak prázdné

že vylidněnost vyháněla z ulic

mátohy nespavců do čekáren

na mžourajících nádražích

do nonstop bufetů s opilci nad turkem

s mdlým tichem nemluvných figurín

v tom panoptiku "osobností"

kde nerozeznáš maso od vosku

 

...To tehdy pršelo na tohle prokleté město

Autobus co mě pak odvážel domů

měl přijet až k ránu

a déšt' byl vytrvalý

zněl konejšivě ale nehladil

jen malátně laskal klobouky hub

vyrostlé z podhoubí povinností

vystřelované z dlaní

u vchodů domů co skládaly světelné puzzle

z už rozsvícených oken

 

Detaily v paměti - -

Kaluž na kraji silnice

která se rozstříkne pod koly černého monstra

dálková rakev pro zombie

kterým ukradli sny

 

- Byla jsem jednou z těch vyhaslých svící

po našem "posledním rozloučení"

 

 

 

 

 


30 názorů

Umbratica
07. 07. 2016
Dát tip

Díky Kolobajo,

když mají kadenci samotné emoce,pak se to asi přenáší i do popisu kulis,vekterých se drama odehrává.


Kolobajda
04. 07. 2016
Dát tip

Tak ta dekadentní citovka má docela dobrou kadenci    /**


Umbratica
01. 07. 2016
Dát tip

Horáci,

děkuji za typ, a pokud mi vyjde čas,podívala bych se na to.- S O.H. jsem byla po jistou dobu v kontaktu,když ještě šéfoval Psímu vínu.V rozporu s odvahou v jeho básních se jako šéf choval velmi opatrně.

 

Josephino,

zobrazila jsem jen kulisy.Drama si nechávám pro sebe.


Josephina
30. 06. 2016
Dát tip

tak to je opravdu citovka nonplusultra! budu se muset nad sebou zas zamyslet, jakou největší citovku jsem zažila - ona tam je otázka, nakolik se kdo vlastně umí ve svých citech odhalit, jestli funguje ta zpověď "až na kost" .... je to zajímavé poetické téma!


Horác
30. 06. 2016
Dát tip

Ještě, jestli můžu. Před časem jsem se začetl do poezie Ondřeje Hanuse, ještě než získal cenu. To mladík oproti oběma zmíněným. První co jsem dostal byl kousek "Ninočce zima 1942". To je zvláštní kombinace dekadence, ale taková poeticky lyrická... Najdi si ji, jestli ovšem neznáš.

 


Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Krchovský je mistr vázaného verše a mám ho moc ráda. Kozelka v podstatě ani není básník,ale každopádně je to velký negativistický modernista.


Horác
30. 06. 2016
Dát tip

Ne, neznám, podívám se a porovnám. Hodně jsem se začetl do J.H. Krchovského. Ale to asi kde kdo. Moc děkuju.


Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Když se mnou,Horáci,tedy chceš nějak tak více zabývat,tak ti ještě prozradím,že celé to "Natvrdo" je vlasně zároveň úvalou nad dílem Milana Kozelky (hlavě Fasfood),kterého kritika řadí mezi anarchisty,ale já ho spíše vidím jako moderního dekadenta. - Znáš Kozelku ?


Horác
30. 06. 2016
Dát tip

jj, tak já projdu ještě ty už zveřejněné, ať můžu příště lépe číst mezi řádky.


Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Lyryku,

děkuji za výběr a začínám se kvůli té červnové úrodě výběrů trochu červenat.

 

Horáci,

ano - v tomto konkréítním případě máš určitě pravdu,ale básnička Rozvzpomínání je jen součástí zcela dekadentní sbíky "Natvrdo",kterou zde právě postupně zveřejňuji.


Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Tapeto,agáto,4U,

moc děkuji za tip a jsem ráda,že jsem zaujala.

 

Víš - Kočkodane- já jsem na houbičky : lysohlávka česká,límcovka kubánská a tak...

 

Josephino,

chtělas ode mne citovku a tohle je pro mne taková citovka,že se až stydím za její zveřejnění.Co bylo kolem a kolem, vím naštěstí jen já.


4U
29. 06. 2016
Dát tip

líbí *


Josephina
28. 06. 2016
Dát tip

a a díky za věnování! čím jsem si ho zasloužila? to ty moje memories? ... :-) ty máš holt to poetické střívko, já jsem většinou spořič slov (možná je to v mém případě technokratickým vzděláním ....?)


Kočkodan
28. 06. 2016
Dát tip
Přes mou sklerózu jsem se po dočtení rozvzpomněl, že se mi nejvíc líbila ta mykologická pasáž.

agáta5
27. 06. 2016
Dát tip

hm.. ten konec mě dostal


Tapeta
27. 06. 2016
Dát tip

Skvelá,dynamická..od začiatku do konca*


Horác
27. 06. 2016
Dát tip

Možná, že víc, než dekadence, tvým textem cítím symboliku a impresi. To mám rád, i když tuším, že nevznikal v nikterak klidné atmosféře.


Umbratica
27. 06. 2016
Dát tip

Až zase začnu "vázat",budu zvědavá hlavně na tvoje kritiky.


Whitesnake
27. 06. 2016
Dát tip

takže vše mezi námi úlevně vybalancováno


Umbratica
27. 06. 2016
Dát tip

Díky White,mě zase tvůj "vázák".


Whitesnake
27. 06. 2016
Dát tip

tvůj "volňák" mě tak nějak baví


Umbratica
27. 06. 2016
Dát tip

To ano,Goro. A taky je důležité to,že se s odstupem času už díváme na to,co jsme prožily dejme tomu před tříceti lety jen jako diváci na cizí drama .


Gora
27. 06. 2016
Dát tip

Důležitý je znovurozsvícený plamínek, možná plamen:-)


Umbratica
27. 06. 2016
Dát tip

Pokud jsi už upadl,pak mám zcela prostou radu : vstaň.


Horác
27. 06. 2016
Dát tip

Tam upadnout nemůžu, neb, ač to není tak hrozné, jsem již upadl. Budu opatrný.


Umbratica
27. 06. 2016
Dát tip

Děkuji,Goro,

ty jsi onehdy vzpomínala na příjemný zážitek z mládí ve vlaku,já tady vzpomínám na jeden dost nepříjemný zážitek po rozloučení se svým bývalým.


Umbratica
27. 06. 2016
Dát tip

Čti opatrně Horáci. Jak vidíš jsem dekadentní autorka a byla bych nerada,kdybys spolu se mnou upadl do deprese.


Gora
27. 06. 2016
Dát tip

Střídání současnosti s minulostí , fragmenty"devastovaných" vzpomínek......opět unikát:-)                                                    /T.


Horác
27. 06. 2016
Dát tip

Vyhaslá svíce s ukradenými sny v proklatém městě.

Působivé pbraty. Ještě jednou si přečtu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru