Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tichá pošta v trávě

30. 06. 2016
55
79
2094
Autor
aleš-novák

Trávu sekám většinou bez koše. Sekačka není žádná šelma, aby nosila na zahradě košík. Nikdo se jí nemusí bát.

Popadané zelené chomáčky si ještě chvíli můžou poležet, předat svou vůni a vlhkost trávě, která už se těší, že zase povyroste. Je to moc příjemná vůně. I ruce jsem si při té práci stihnul navonět.

To vlastně kvůli té vůni sekám bez koše, aby se tráva mohla pěkně pomalu rozloučit s místem, kde se narodila.


Dva tři dny si ještě stébla polenoší a povyprávějí, než jim slunko vyfenuje vlasy. Pak je hráběmi učešu pěkně na pěšinku. Nebo je povozím na trakaři, můžou si říct, jestli chtějí odvézt pod jabloň nebo vystoupit už u angreštu (moje milá mu říká po moravsku srstka).

Tráva si ráda povídá se stromy. Když je pokácených stébel moc, můžou si lehnout ještě u topolů. Jenže topoly mají letos kolem sebe stébla ještě živá, vysoká, s těmi se jim vykládá nejlépe. Mluví spolu tajným jazykem džungle. Nechají se vánkem hladit, posílají si vzkazy po větru.

Tak s nimi zkouším hrát na tichou poštu, něco pošeptám pod jabloní a těším se co z mého vyprávění se donese tichou poštou k topolům na konci sadu...

A co že jsem té jabloni pošeptal? To se přeci při tiché poště nesmí prozrazovat...
 


79 názorů

je to tak...:o) díky.


Olafsonn
12. 02. 2018
Dát tip
Nikdy by mě nenapadlo, že hrncování se sekačku po zahradě může být tak poetické :)

díky Jarrdo :o)


Jarrda
15. 12. 2016
Dát tip

Dzravím.

Hezké, lehké usměvné. Oči lehce tančí po řádcích valčík, ústa se při tom usmívají. ...a nos? Nos cítí tu vůni pozvolna uvadající trávy, která se v šepotu tiché pošty smiřuje se svým osudem.


Markel
12. 10. 2016
Dát tip

jsi, Aleši, tak poetický

proč takový nejsi vždycky? 

to nemyslím vážně, tvoje krátké humorinky taky nemají chybu ***


Delectatio
07. 08. 2016
Dát tip

A když tam tu trávu necháš ležet, je to mulčování :)

Moc fajn povídání, úplně se mi zastesklo po domově. Po českém létě, které není ani moc horké, ani moc vlhké... Tohle jsi ve mě vydoloval! No, vono mě to zase přejde :)


Prosecký
22. 07. 2016
Dát tip

Jako bych se viděl ... tip


líbí se mi odpověď autora: píšu pod vlivem okamžité inspirace

nemůžu jinak, než souhlasit, protože jedině tehdy vznikne něco opravdového

za tuhle prozaickou drobotinu dávám tip, protože je větší duchem, než rozměrem


tak to mám radost...


IQ nick
12. 07. 2016
Dát tip

Miluju vůni čerstvě posekané trávy. Vždycky si u toho vzpomenu na dědu, který sekal ještě kosou, a ten zvuk "dzzn šš, dzzn šš" k tomu neodmyslitelně patří.  I to, jak si odplipvl na brousek a přiostřil "žns žns".... akorát tráva se hrabala čerstvá a měla jedinou možnou zastávku - v králíkárně.  :-)

A  tvoje Tichá pošta  v trávě je jako kouzlo, které mě právě přeneslo do té loučky, a vánek si něco švelholí a včely bzučí a všude ta omamná vůně trávy.... Nádhera! b:-)


Umbratica
11. 07. 2016
Dát tip

A máš,Kolobajdo, vůbec tu správnou sekačku dle nové normy EU ?

A jestli nemáš - jak se vůbec opovažuješ sekat trávu ?


Lakrov
08. 07. 2016
Dát tip

Mydlář... Useknout nebo nasekat? :-)


na sekání má právo jedině Mydlář. pro ostatní je to jen povinnost...


Kolobajda
08. 07. 2016
Dát tip

A máme tu dalšího rylika... dnes jsem sekal trávu a potil jsem se...  i když jsem byl v právu...  /**


Diana
07. 07. 2016
Dát tip

Ano, také jsi mi připomněl Nepila - Dobré a ještě lepší ráno! Takových harmonických a laskavých slov není nikdy dost! *


díky, jsem rád, že v tom (trakaři) nejedu sám :o)


Gerty
02. 07. 2016
Dát tip

Avízo přišlo a dílko potěšilo. A i se to tak pěkně sešlo, že před chvílí jsem taky posekal a s trávou to dělám úplně stejně.


Kate3
02. 07. 2016
Dát tip

Nikdy by neřekl, jak může být to sekání trávy poetické. :) Děkuji, líbilo se. Tip


LadyLoba
01. 07. 2016
Dát tip

diky Lakrove, tohle je povedene, uz alese tolik nectu co driv


patricia w.
01. 07. 2016
Dát tip

krásné, dojemné letní pohlazení .)


bixley
01. 07. 2016
Dát tip

Moc pěkné, poetické.


upupa
01. 07. 2016
Dát tip

Pripomenulo mi to "Utrpenie mladého Werthera", tiež veľa poetických personifikácii prírody. Pre mňa je sekanie trávy jej zabíjaním. Ona zase vyrastie, je jedna z mála rastlín, ktoré znesú ohryz (sekanie). Ja zabíjam stromy, som drevorubač, nebaví ma to.


K3
01. 07. 2016
Dát tip

To je moc pěkné. Kdybych něco takového měl napsat sám, tak bych jště sekačku vyměnil za kosu, to je ještě větší poesie.


kuča
01. 07. 2016
Dát tip

Mám rád lidi, co to umí s češtinou a Aleš je jeden z nich. Prima! *


Zuzulinka
01. 07. 2016
Dát tip

bojínek s kostřavou tančí mi nad hlavou:)*


Danny
01. 07. 2016
Dát tip
pěkné :)

děkuji...


Lakrov
01. 07. 2016
Dát tip

Někdo by ještě dodal "a pozdravuj ji, co se do ní vejde", já dodám jen několik avíz (za něž se nezájemcům omlouvám), protože tenhle -- na Písmáku nevídaný -- textík, by si mělo přečíst víc lidí.


vyřídím, rád :o)


Lakrov
01. 07. 2016
Dát tip

Takhle něžné, skoro až dojemné vyprávění z oblasti rostlinné říše,  je pro mě na Písmáku nečekané a povzbuzující; už si nemusím říkat,  že jsem cvok, když nechci zabít ani mouchu :-)  Tip (a pošeptej jí to :-) )  


Marcela.K.
01. 07. 2016
Dát tip

To nic, jen jsem si dělala legraci, nemám to tak...


jsem rád, že mi odpouštíš, i když vlastně nevím co :o)


Marcela.K.
01. 07. 2016
Dát tip

No, co říci bez inspirace nenapíšeš nic! Viď ;-)) a kozel zahradníkem...ale jo. Odpouštím ti. Protože když píšeš takhle, tak se mi to líbí.


snake 01: Já se tam vrátím - to je daleko hlubší výpověď, mým záměrem bylo jen trochu odlehčit tu "technologičnost", s kterou se staráme o své zahrady...vždyť je to taky trochu příroda :o)


Je to tak živoucí, jako bych tam byla. jen se raději dívám s pokud to jde, i čichám.   /T


Je to tak živoucí, jako bych tam byla. jen se raději dívám s pokud to jde, i čichám.   /T


děkuju, Pavle.

musím se přiznat, že mě ohlas překvapil, původně jsem to zamýšlel jako další z řady obvyklých blbůstek...ale asi se to nějak vymklo :o)

kouknu na toho Halase, abych věděl, s kým jsem srovnáván :o)


snake_01
30. 06. 2016
Dát tip

Pro mě tahle Alešova tvář nebyla skrytá, jen se dlouho neobjevovala - tenhle text konkrétně mi vzdáleně připomněl Halasovo Já se tam vrátím. Povedená věc.


Whitesnake
30. 06. 2016
Dát tip

přeci je ZHOVADILOOOOOOOST :-)

 


pivo Eggenberg? když je žízeň...:o)


Gora
30. 06. 2016
Dát tip

Lepší diskusi v tomto horku si nedokážu představit: ale ten Egenberg/nebo jak se to píše/ taky nebyl úplně marnej, ne?:)


když má tráva funus, slzám se nevyhneš :o)


myslím, že ti do toho chčije(


Horác
30. 06. 2016
Dát tip

Aleši, jako zdroj ve všech směrech 100% funkční.


Horáci, pokud jde o inspirační zdroj, tak v mém případě se jednalo o 11 stupňů Bernarda. Chlazeno v potůčku...


Horác
30. 06. 2016
Dát tip

agáto, taky mně je jasný, na co budu myslet po sekání trávníku. Že si pak dám vychlazený Svijany 11°. Tedy se všemi sympatiemi k Alešovu fejetonu.:-)


vítej v klubu, agáto :o)


agáta5
30. 06. 2016
Dát tip

dneska mě čeká úklid kompostu... už vím, na co budu myslet... ty jsi ale romantik :)


já bych si srovnávání s Nepilem nedovolil...jen jsem ho uvedl jako vzpomínku, je fakt, že jeho hlas nemusí sednout každému.

Ale "dobré a ještě lepší ráno" - to nezapomenu.


Horác
30. 06. 2016
Dát tip

Aleši, smekám, moloděc.:-) Ale já,  jako jediný asi, s p. Nepilem nesrovnávám. Ty jeho skoro fejetony byly pěkné a moc se mi líbily, ale jeho hlas a projev jsem nemusel.


Gora
30. 06. 2016
Dát tip

Ráda jsem koukla na odkaz Láska a leš...dvatisícečtrnáct...to jsem o Písmáku neměla ještě potuchy, ale Františka Nepila jsem samozřejmě zbožňovala, tedy jeho poetiku a hlas:)))


Kočkodan
30. 06. 2016
Dát tip
Alesi, já jsem to preci vedel (nebo tedy alespon tusil) uz dávno, ze umís s trávou zacházet... :-) (Nepila jsem ve svém vidoucím období asi pred 30 lety na Plese Ceskoslovenského rozhlasu vyfotil.)

já jsem ti do komentů chtěla napsat KOZEL ZAHRADNÍKEM, ale aby ses neurazil, tak jsem mlčela, zlato a ty máš přímo sbírku!! No píše mi to pomalu))


ale tu "přírodní ryliku" z tvé diskuse si s dovolením půjčím, sem se taky hodí. 


~~ http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=440495

takhle se to líp otevírá...:o)


konečně ses rozepsal, Aleši) to bude asi tím, že ses zamiloval-do zahrady; už bychom se měli pomalu seznamovat s hlínou; mně při hrátkách na zahradě přicházejí takové myšlenky: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=440495


W: krása!!!

(ty do toho teda vnášíš chaos...) :o) 


Whitesnake
30. 06. 2016
Dát tip

a ještě apropóza Nepil: nikdy, Aleši, nezapomenu na jeho senzační repliku z Večerníčku (tuším, že) o nějakých kočičkách:

 

A spaly a spaly... div se neprobudily.


Whitesnake
30. 06. 2016
Dát tip

Aleši, fajn, žes to vzal v klidu, tak jak jsem to myslel... já mám s různými obratovými a slovními pomníčky vůbec co mluvit :-)

 


Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Takže přeji hodně inspirativních chvil někde v altánku nebo u jezírka,když už zítra začínají ty prázdniny.


White: jedno přeci jsem vymazal, jedno nechal...a to už jsem si bez varování dal pozor na nadužívání mého oblíbeného "tedy"...:o)


Čudla
30. 06. 2016
Dát tip
Aleši prekvapuješ./*

Whitesnake
30. 06. 2016
Dát tip

často ve svých příspěvcích používáš "přeci" - tahle poněkud buranská manýra mi k tvému celkem inteligentnímu duchu nesedí :-)


píšu pod vlivem okamžité inspirace, nevysedávám nad dílem, abych vybrousil styl.

když přijde další taková chvíle, rád se podělím, ale donutit se moc neumím...


okoloidúci
30. 06. 2016
Dát tip

smekám *


Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Myslím,Aleši,že tohle je styl,který se tady nevyskytuje a bylo by dobré na něm zapracovat.


Gora
30. 06. 2016
Dát tip

No ano, ale Nepil u toho nepil pivko:))) Ne, je to dojemný, tvůj osobitý pohled a moc se mi tvá zahradní díla líbí...


Umbratica (ale i ostatní): děkuji :o)

nevím, jestli se to časem rozvine do nějaké větší série, tohle byl jen takový okamžitý nápad, když jsem mezi sekáním odpočíval na lavičce u piva...

Vybavilo se mi v tu chvíli vyprávění Františka Nepila, možná ho ještě někdo pamatuje...míval kdysi v rádiu takové ranní fejetonové okénko, svým nezaměnitelným hlasem mi utkvěl v hlavě.


Umbratica
30. 06. 2016
Dát tip

Aleš nám předvedl svou dosud skrývanou tvář. Mně se to velmi líbí. Představuji si to jako součást nějaké knížky pro odrostlejší děti s pěknými ilustracemi.


Gora
30. 06. 2016
Dát tip

Aleši, opakuji ze včerejška: to je hezký:)))


..co z ... vyprávění se donese tichou poštou k topolům......................:-)......................*/**


ona ta práce jde hned líp od ruky, když se na ni podíváš z jiného úhlu...:o)


gabi
30. 06. 2016
Dát tip

alešiiii...ja som to vedela, že v tebe je aj kusisko romantika :)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru