Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Piazza Navone

Výběr: Lyryk
01. 07. 2016
17
31
3235
Autor
Gora

 

Piazza Navone

Půlnoc. Římské zvony se loučí se starým dnem.
Vylidněné Náměstí umělců a hrkavý zvuk brouka.
Žena  a slepý pes vystupují jako každou noc z auta.
Zpod kontejnerů v rohu piazza  se odvažují vylézt kočky.
Jsou jich desítky. Obklopily postavy ve tmě a chytají potravu letící vzduchem.
Maso. Zbytky z restaurace. Za pět minut je po všem. Žena vede psa do auta. Odjíždějí.
Všichni jsou opět neviditelní. Zvony rozklimbané půlnocí zmlkly. Po dlažebních kostkách se roztáhla noc. Ticho.


31 názorů

Gora
28. 01. 2017
Dát tip

No vida, Jano, máme mnoho společného...a to mne těší:-)


vesuvanka
28. 01. 2017
Dát tip

Irčo, díky, já si také všímám zvířat, a kočky miluji :-)))


Gora
28. 01. 2017
Dát tip

vesuvanko, děkuji...všude si všímám zvířat, jsem tak založena:-)


vesuvanka
28. 01. 2017
Dát tip

Pěkně popsané zajímavé postřehy z půlnočního Říma  - dílo mě vtáhlo do atmosféry :-))) TIP


Gora
12. 07. 2016
Dát tip

Kolobajda: tohle bylo takové zapadlejší náměstí:) a zážitek skutečný...a děkuju!


Kolobajda
12. 07. 2016
Dát tip

Tak nějak váhám, zda noční život v Římě končí s půlnocí... na mě nejvíce zapůsobila Fontána di Trevi. Tam jsme se zdrželi nejméně hodinu - úžasné...     /**


Gora
09. 07. 2016
Dát tip

MKbaby: pokud jsem kdykoliv a kamkoliv cestovala, byly kočky první , hned po památkách, o jejichž osud jsem se tam vždy zajímala:-) Petře, díky...


MKbaby
09. 07. 2016
Dát tip

Nejvíc koček v životě jsem viděl v Tel-Avivu. Vypadalo to, jako by město nechaly postavit právě ony, aby se měly kde vyhřívat a kým se nechat krmit :-)


Gora
08. 07. 2016
Dát tip

Lakrov: ano, jen jsem to chtěla vyslovit: on mne vyzval, abych s miniaturkami začala, a už Krumlov byl úspěšný, tak proto:))


Lakrov
08. 07. 2016
Dát tip

> ...za nápad věnovat se miniaturám vděčím Movsarovi...

Je to trochu poznat, ale nedá se mluvit o kopírování stylu. A doporučuji nepřebírat všechny jeho (a číkoli) nápady jako etalon :-) , ale to dávno víš...


Gora
07. 07. 2016
Dát tip

Lakrov: děkuju ti, zjišťuji, že materiálu bych měla víc, nyní bude mini z Normandie... za nápad věnovat se miniaturám vděčím Movsarovi, ten mne k nim vybídnul...


Lakrov
07. 07. 2016
Dát tip

Takhle "osamocený" ten textík působí jen jako krátká poetická poznámka  z výletu, ale být jich (těch textíků) víc, z různých míst, mohl by z nich  vzniknout jakýsi "rozbásněný cestopis". Bude jich víc?  Tip.  


Gora
04. 07. 2016
Dát tip

malaalca: děkuji ti


Gora
01. 07. 2016
Dát tip

Evženie: a dobře děláš...ta paní v Římě splnila své poslání a jistě šla pak taky do hajan:))) děkuji


V noci se dějí divné věci.

Proto nikam nechodím.

Spím a ani trochu se nebojím.     /T


Gora
01. 07. 2016
Dát tip

blackie: jsem ráda, že tě z mé mini něco oslovuje:)) díky


Gora
01. 07. 2016
Dát tip

Kočkodan: aha...s tím jsem nepočítala, že nemyslíš jen na zvířata, když jsi KOČKOdan:)))


Zvony rozklimbané půlnocí se zastavily. Po dlažebních kostkách se roztáhla noc...........................*/***


Kočkodan
01. 07. 2016
Dát tip
Irčo, já pro jistotu ve výši sta procent zdůrazňuji, že jsem myslel především kočky s počtem nohou dvě.

Gora
01. 07. 2016
Dát tip

Čudla: děkuju ti:)


Čudla
01. 07. 2016
Dát tip

/*


Gora
01. 07. 2016
Dát tip

Kočkodan:díky za komentář, s kočkama máš pravdu, vždy se přiživí:-)


Kočkodan
01. 07. 2016
Dát tip
Já už si to myslím dávno, že kočky to mají v životě přece jen o něco lehčí.. ;-) Mimochodem – hmyz dělající hluk mi docela vadí. (mrk)

Gora
01. 07. 2016
Dát tip

Stázka: bylo to překvapivé, něco jako mlha přede mnou, mlha za mnou...díky


Gora
01. 07. 2016
Dát tip

okoloidúci: děkuju ti:))


okoloidúci
01. 07. 2016
Dát tip

líbí *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru