Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dáma s báglem

07. 07. 2016
15
22
1571
Autor
Oldjerry

 

Marné čekání na Karla Černého z Bydžova, virtuálního přítele, kterého znám jen z internetu, bylo neočekávaně zpestřené živým inspirativním obrazem...

07.08.2009 9:57:54  karbyd@post.cz :  Možná pojedu v neděli kol vašeho domu. Nedáme pívo?

07.08.2009 10:05:02 Odpověď:  Dáme, otázka je kde, kolik a v kolik. První kolik si ohlídám sám, kde a druhý kolik jsou na tobě. V zahradní restauraci U Kašparů (při cestě od kostela směrem na Prahu) mají moc dobrého Gambáče.

07.08.2009 11:00:01  karbyd@post.cz :  Mezi 13.  a 14. hod.

Hm... Druhý kolik je na tobě. Jo. Podle toho to dopadlo...

Hodinu po obědě jsem vypadl z domu a krokem odpovídajícím věku a sedmadvaceti ve stínu jsem se doplazil ke Kašparům. Na zahradě - jako vždy - byl vlídný stín. Zaručují ho dva stromy, které pamatuji jako mohutné již při prvním příjezdu do Lovosic před více, než padesáti léty. Jeden z nich, blíže ulici, je kaštan s více, než půldruhametrovým kmenem a korunou o průměru dobrých patnácti. Druhý je škumpa - poměrně vzácný strom a zejména v této velikosti, která předčí i již už zmíněný kaštan.

V tuto hodinu tu bývá i v neděli ještě poměrně volno. Vybral jsem si místo s dobrým výhledem na vchod a objednal si první pivo. Mohl bych napsat, že jsem visel očima na vstupní brance, ale nebyla by to pravda. Sledoval jsem lehce odvázané milence, jejichž zábava mezi dvěma napitími byla podprsenka. Z jedné strany útok, z druhé obrana. Na přilehlé zahradě za udírnou honil kos svou družku. Proč - to mi zůstalo utajeno. Asi mu štípla žížalu ze špajzu... U vedlejšího stolu si nějaký hovorný pětatřicátník vypráví sám pro sebe a srdečně se směje. Za chvíli se nejspíš poplácá po rameni...

Furt je na co koukat...

Branku jsem sledoval jen periferně. Když přede mne servírka stavěla druhé pivko, přišel jeden sympaťák, který vypadal jako špatně utajený kardiolog. Když si ale přisedl k partě poblíž u stolu a prohlásil: Kurva, to je horko... já bych šukal, dejte mi někdo napít, než mi to přinesou, řekl jsem si, že takhle by se asi karbyd zamaskovat neuměl a chlapa jsem pro ztrátu sympatií pustil ze zřetele. Předesílám, že až do konce mého periferního šmírování vchodu už nepřišel nikdo, kdo by mi navozoval pocit, že je to kýžený literárněvirtuální přítel.

Už jsem byl tím čekáním unaven a hodlal jsem to zabalit, když po čtvrté hodině přišla drobná dívka s neuvěřitelně velkým báglem na zádech. Ihned mne napadlo, že za prvé to není karbyd, za druhé v tom báglu má něco na rušení zemské přitažlivosti. Odmítal jsem věřit, že tato křehulka by takovou almaru unesla bez zmíněné pomůcky. Shodila bágl, uhladila si černé vlasy a objednala si kuřecí řízek a Colu. Za deset minut odstrčila talíř, vypila Colu a vytáhla peněženku. Když odcházela, vzala to kolem mého stolu. V té chvíli jsem už měl osnovu básně a jako správný ješita jsem jí řekl, když kolem mne procházela: Sluší vám to, napíšu o vás báseň... Podívala zpod báglu, zpod obočí a zpod do čela spadlé patky a usmála se, jakoby chtěla říct: To ti zrovna věřím, ty jitrnicovej strejdo...

Za nějakou chvilku nově seřízené hodiny na kostele odtloukly pět (samozřejmě, že odpoledne). Nerad, ale opravdu nerad, jsem to čekání musel opravdu vzdát. Už dávno, ani v příznivějších klimatických podmínkách, už nevypiju v souvislé řadě šest piv - bez rozdílu na to vynaloženého času. Zklamání z neuskutečněného setkání a očekávaného pokecu se naštěstí rozpustilo v Gambáčovní pěně a tak s pocitem jisté povznesenosti v nitru jsem odešel domů. Po cestě jsem potkal ještě pět mužů, kteří by mohli být dostatečně karbydní, ale později jsem usoudil, že to bylo jen vlivem lehce rozostřeného vidění.

Zklamání? Ne - vždyť už jsem napsal, že se rozpustilo... jenom karbyd pro mne zůstává nickem, který jakoby uměl jen psát... jedovaté poznámky a uštěpačné bonmoty. Já vím, že to není pravda, ale...

Nóóo... třeba mu šla pozdě snídaně.

------------------------------

Přišel jsem domů, osprchoval se a sedl k počítači:

 

Dáma s báglem

Panenka drobná

přišla s tajemným úsměvem

v pět

na zádech bágl s karimatkou

pod kterým ji nevidět

černé vlasy

s patkou

dolů

přes mé dvě zrzky - asi

kuřecí řízek

a Colu

 

pod těžkým obývákem

a možná i ložnicí

odešla lehce

napohled sama

ale ve tváři celý svět

prostě šla si...   a křehce

prostě dáma

 

fajn

že neumím závidět

 


22 názorů

Oldjerry
24. 07. 2016
Dát tip

Janičko, dobrý den a děkuji, jsem rád, že je to k něčemu...


vesuvanka
23. 07. 2016
Dát tip

Jardo, pěkně se mi četlo. Moc hezká je i báseň, takže nakonec to čekání přece jen k něčemu bylo, dodalo Ti inspiraci :-))).  TIP

 


Oldjerry
22. 07. 2016
Dát tip

Lakrov -I toť - jen škoda, že nebylo jest mi uvěřeno bez  vysvětlivek a přiznání


Lakrov
22. 07. 2016
Dát tip

Po upřesnění všech číselných údajů už tomu rozumím :-)


Oldjerry
22. 07. 2016
Dát tip

Rád bych kývl , ale  bylo by to  nepravdivé... mne zaujal ten obraz - dívenka jestli měla 40 kilo i s účesem a nesla takový »kredenc«, který měl minimálně dvacet kilo - a vykračovala si jako na korze... toho opatrného teoretického sexuálna bylo minimum... (:-D

Děkuji ti za komentář, přiznávám, že se to tak chápat dalo, jen ten věk už sám o sobě  - no... každý má svůj čas a ten můj nebyl tak špatný.  Já žiju 54 let s takovým chroustem 55 kg a já mám 124...


Lakrov
21. 07. 2016
Dát tip

Řekněme namísto zamilovaná třeba zahleděná do mládí; zní to hodnověrněji? :-)


Oldjerry
21. 07. 2016
Dát tip

Lakrov - Nazdar... já to píšu pro ty, které to neodrazuje. Takže je fajn, že tě to neodradilo... Šestipivně být rozhozená nemůže - dost jasně jsem dal najevo, že šesté pivo už ani náhodou... dále: já se nepotácím - tak daleko jsem to nikdy nenechal dojít (:-D  a zamilovaná?  no to je teda věc... ono je mě dost, ale já, který má sexuální život již skoro uzavřený, že bych se jako dvaasedmdesátiletý zamiloval do nějaké osmnáctky? To asi nebylo míněno vážně, že ne? mám starší vnučky... jinak dík za tu rezervovaně střídmou pochvalu o osténkem ironie (:-D


Lakrov
21. 07. 2016
Dát tip

První věta mě (bez znalosti jména autora) trochu odrazuje, ale dál  -- především po té odpovědi na e-mailový dotaz -- už se vezu na vlně humoru.  Závěrečná báseň je pak skutečně taková šestipivně rozpotáceně zamilovaná :-)  Tip.  


Oldjerry
19. 07. 2016
Dát tip

elfka, štírka, zvědavka - děkuji  vám,  dívky - hezké dny vám přeji...


zvedavec
18. 07. 2016
Dát tip

zaujímavé - a pobavilo :)

 


Štírka
16. 07. 2016
Dát tip

jo, fajn... a sliby se mají plnit !!! ....:-)


elfka_Sea
08. 07. 2016
Dát tip

Kéž by to tak mohla číst...ta s patou. 


Oldjerry
08. 07. 2016
Dát tip

Děkan vám všem, kteří jste to strávili a prohlásili nějakým způsobem za výživné.


fialka...
07. 07. 2016
Dát tip

Možná pojedu v neděli kol vašeho domu. Nedáme pívo?

TIP


Kočkodan
07. 07. 2016
Dát tip
Jardo, tak to ti máme lhát do kapsy my? To je samozřejmě pokus o humor, tvoje dvojdílko se mi mírně řečeno zamlouvalo. :-)

agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

jo a synergický účinek jsi dosáhl ... u mně rozhodně!


Philogyny
07. 07. 2016
Dát tip

Pobavila, akorát ke kafi a  báseň je křehká jako ta dívka, snad si ji jednou přečte... 


agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

jj, sláva karbydovi :)))


okoloidúci
07. 07. 2016
Dát tip

... karbyd sa ukázal byť rafinovanou, bezvadne aj na diaľku fungujúcou múzou :) *


agáta5
07. 07. 2016
Dát tip

měl jsi mi brnknout, mám to za humny a dali bychom řeč a napsali tu báseň spolu na ubrousek...

 

líbí! moc!!!


Andělka1
07. 07. 2016
Dát tip

Asociace, den k tomu jako stvořený...

https://www.youtube.com/watch?v=8Gmw96HXU_U

https://www.youtube.com/watch?v=p2wBU4Es0Co


Oldjerry
07. 07. 2016
Dát tip

Předesílám, že obě věci, povídka  i báseň už tu byly. Spojil jsem je do jednoho celku a mírně přepracoval naivně doufaje, že tím dosáhnu synergického účinku. Dělejte, prosím, všecko pro to, abych si nemusil myslet, že lžu sám sobě...  (:-D                                    oldjerry


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru