Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Holub

13. 07. 2016
16
38
3444
Autor
Gora

 

 

Holub

 

   Český Krumlov. Horký vzduch letního odpoledne se chvěje v rozpáleném prostoru  výloh uvnitř místní samoobsluhy.  Přejít silnici a smočit nohy ve Vltavě. Tak blízké a tak málo uskutečnitelné, alespoň v tento okamžik, přání  slečny  pokladní. S  řekou, která plyne  několik desítek metrů za jejími zády, přibylo do obchodu mnoho turistů – vodáků opojených svobodou dní své  dovolené. Polonazí obklopili pokladnu, žabkami pleskají o podlahu a některým ještě kape ze šosu. V jedné ruce svírají kořist v podobě buřta na večer k táboráku, ve druhé láhev piva, a proč ne plastovou a velkou? V oku jiskru  ohněm křesanou, v hrdle vychraptěné ahoj…hoj…oj

   Další  horda obnažených turistů, vždyť jen v tílku vyniknou tetování sluncem hnědých těl, se jala diskutovat o stavu svých zásob k večeři uprostřed  samootvíracích dveří.  Zatímco hromadně dumali a vybírali značku piva  k večernímu hodokvasu v kempu,  dlouhou pauzou  ve východu  a vchodu zároveň se dovnitř prodejny vloudil sivý holub. Šel, veden instinktem svého volátka. Dopochodoval k pultu se salámy. Dveře se mezitím zavřely. Nevěřícně zakroutil hlavou a zaklapal zobáčkem, jako  by konstatoval: jsem v pasti!

   Amy Winehouse, místní  obsluha salámového bufé, zamrkala předlouhými řasami a v prudkém předklonu před chladící pult dala nakupujícím jasnou zprávu o push-up efektu svého vrchního spodního prádélka.    „Holub,jééé…“ vyslovila rtíky  zvýrazněnými konturkou.      No prostě Amy v sámošce. „Co budeme dělat, vedoucí má dovolenou,“ odtušila další z prodavaček. Spartská královna Léda. Sklonila svoji labutí šíji,  zdobenou jemným tetováním, směrem k holubovi.  „Ale on má pupek, vedoucí, stejně by jej nechytil,“ pravila  a  dál krájela Herkules. Pak podala mladému zákazníkovi  balíček  s nonšalancí kněze, nabízející svatou hostii věřícím. Fronta na krájené salámy se ještě rozrostla. Dvě krásné zaměstnankyně  vědí své. To ony jsou pokladem místní Jednoty. V oranžových zástěrkách  hájí zájmy družstva.

   Nezdárné děti vodáků začaly holuba nahánět. Rozvířil stojatý vzduch obchodu a vzlétnul. Obkroužil prostor a usedl na dlouhou zářivku,kde zřídil svoji pozorovatelnu. Teprve nyní vzbudil pořádný rozruch, neboť byl vidět ze všech stran. Nenadálý poplach v prodejně upozornil  také zástupkyni vedoucího,rozjímající v zákulisí sámošky, na neobvyklého hosta. Korpulentní postava již řečí těla naznačovala, že by si to každý měl dobře rozmyslet, než ji vyruší z bohorového klidu. Pak spatřila holuba, který jako kolegové v horroru Ptáci, režírován snad samým Hitchcockem, začal narážel  do zdi nad dveřmi.

   ,,Pomóc, volejte záchranku…“ kolabovala zástupkyně a statná postavou, křehká duchem  se sunula k zemi . 

„Mám alergii na prach z ptačích křídel,“ lkala. „Umírám. Řekněte vedoucímu, že jsem ho vždycky milovala, a taky že asi máme manko…,“ loučila se ta dobrá žena se světem.

Amy s Lédou ji zachytily a odtáhly do jejího separé vzadu.  Povzbudila svoji imunitu lokem tuzemáku  a odpadla docela.

    Sličné prodavačky si něco pověděly a šly do akce. V rozmanitém hadu z nakupujících, který obklopil salámový pult, vyhlédly dva statné vodáky. Naléhavě  jim cosi šeptaly. Mládenci horlivě kývali a požádali zákazníky, aby vyklidili jeden roh prodejny. Pomocí dlouhých košťat  navigovali holuba do této části obchodu. Poté, když manévroval mezi  ruličkami toaletního  papíru a prostředky na praní, neudržel stabilitu a byl mládenci polapen.

    Hochům plály tváře hrdostí: dvě půvabné prodavačky s nimi vytančily jako  oranžové baletky před sámošku. Zbloudilý holub byl teatrálním gestem  vhozen do vzduchu a za potlesku vodáků odletěl k Vltavě.

   Děvčata Amy a Léda na sebe mrkly a  zaujaly svá místa. Ženy za pultem.    

Od řeky byl slyšet křik vodáků, to věčné ahóóój….                                            


38 názorů

Gora
25. 07. 2016
Dát tip

Lakrov: Děkuji, těší mne, že dílko pobavilo:))


Lakrov
25. 07. 2016
Dát tip

Uvod na mě dýchne atmosférou letní řeky a ta akční scéna pak balancuje  mezi poezií a groteskou.  Tip.  


Gora
22. 07. 2016
Dát tip

vesuvanka: děkuji moc za zavítání do Č.Krumlova z té dálky od Vesuvu:)))


vesuvanka
22. 07. 2016
Dát tip

Pěkně a vtipně  popsaná příhoda, pobavila mě  :-))), TIP


Gora
16. 07. 2016
Dát tip

Stázka: děkuju za trpělivé čtení a souznění:)


Gora
16. 07. 2016
Dát tip

Nemohla jsem si vzpomenout na jméno, jen že to byl Petr/jako ty/ a taky nesmělý:))

Jiřina měla docela fajn hlas.


MKbaby
16. 07. 2016
Dát tip

Jestli myslíš nesmělého Petra Haničince, kterému nejdřív udělala pořádnou díru do peněženky, tak to jo, ten původní byl divnej od začátku :-)

Na Jiřince si ovšem cením toho, že až do konce zůstala pořád takovou, jaká byla, zatímco mnozí jiní zahodili rudé legitimace a tvářili se, že oni nic...


Gora
16. 07. 2016
Dát tip

No jasně. hlavně tam byl charismatický ten její partner, tak se na to dalo koukat:))


MKbaby
16. 07. 2016
Dát tip

Náhodou... když člověk skousnul Jiřinku, nebyla Žena za pultem tak strašné dílo, byly mnohem horší :-)


Gora
15. 07. 2016
Dát tip

Kolobajda: uznání právě od tebe, Pavle, mne dvojnásob těší:)) dík


Kolobajda
15. 07. 2016
Dát tip

Hezky a vtipně napsané... a Petr Emkábéčko tomu nasadil holubí korunku....     : -))   /***


nene, teď víc maluju než píšu


Gora
15. 07. 2016
Dát tip

Tak děkuji...já myslela, že se vloudila chybička:))


Nemám Iro, jen típek a smajlík)))


Gora
15. 07. 2016
Dát tip

Jarmila M. Chtěla jsem si přečíst tvůj koment, ale nic tam není:))  díky!



Gora
15. 07. 2016
Dát tip

Zuzulinka: díky za povídku v komentáři:) a počtení...holt přírodu /naštěstí/ ani z civilizace nevypudíme:)


Zuzulinka
15. 07. 2016
Dát tip

nám jednou vlétl nějaký pták jehož jsme neindetifikovali, neboť personál, jímž byl viděn, se absolutně neshodl na popisu toho tvora (pro bezpečáka to byl nějaký malý černý ptáček a pro uvaděčky obrovské černé monstrum) do kina... objevil se jakmile se začlo promítat, narážel na plátno hnán instinktem uniknout tam, kde se objevilo světlo a způsobil pořádný rozruch...museli jsme tehdy zrušit vysílání, neboť by diváci byli zřejmě vystaveni ptačí sebevraždě... jak tam vletěl nevíme a vlastně ani, jak vyletěl... vzhledem k pozdní hodině jsme pozhasínali a kino opustili a rozhodli se to řešit na druhý den... ale to už jsme ho nikde nenašli


Horác
14. 07. 2016
Dát tip

..náš Hradec je sice salón republiky, ale turistů sem proti Krumlovu přijede jen zlomek a to i v sezóně.


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

Horác: a hlavně naše sámoška, tam to žije hlavně přes sezónu a jsem tam po třiceti letech jako doma:-)  tedy jako zákaznice    a děkuji!


Horác
14. 07. 2016
Dát tip

Jó Krumlov..., oblast nevyčerpatelných témat:-)


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

over: děkuji, chtěla jsem odlehčit předchozí závažné téma. Ráda se směju, když je čemu:-))


over
14. 07. 2016
Dát tip

tak Evži mne předběhla...příjemné prázdninové počteníčko...opět výborně zpracované :)


Gora
13. 07. 2016
Dát tip

Evženie: konečně mi někdo napsal, že se zasmál! Jsi jednička, děkuji...


Tak jsem se zasmála. Škoda, že jsem to nezažila.*


..tak............:-)))


Gora
13. 07. 2016
Dát tip

blackie: jako ta holubička /nebo holoubek?/  a děkuju za trpělivé čtení:-)


...............polapena........:-))).......do příběhu.......*/***


Gora
13. 07. 2016
Dát tip

Čudla: děkuju moc:.-)


Gora
13. 07. 2016
Dát tip

Kočkodan: stejně jako dobří zákazníci:-) a děkuji


Gora
13. 07. 2016
Dát tip

aleš: no taky že je to pravdivé, děkuji:-)


Čudla
13. 07. 2016
Dát tip

/*


Kočkodan
13. 07. 2016
Dát tip
Doporučuji personálu zvýšit pozornost – dobří holubi se vracejí...

to nevymyslíš!!! :o)


MKbaby
13. 07. 2016
Dát tip
:-)

Gora
13. 07. 2016
Dát tip

MKbaby: to je dobrej, ba výbornej fór...asi ano:-))))) a díky...tu sámošku znáš....


MKbaby
13. 07. 2016
Dát tip
Hezky jsem si početl :-) Nehledal tam náhodou Annu Holubovou? :-D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru