Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Laguna

18. 07. 2016
13
50
4435
Autor
Gora

Tito kanálové otvírají cestu velikým korábům a poskytují místo k bezpečnému zakotvení. Moře, jež své vlny o břehy láme, ostrovové dlouzí a uzcí, jenž lemují lagunu, v těchto úžinách tíší; větrové tam, kde hlubin není, lítě ho převalovati nemohou. Nicméně tito křiví, propletení kanálové tvořejí neprůchodný labyrint čili bludiště pro marináře, jichž dlouhá zkušenost posud jejich běhům nepoučila.                   ( Matěj Milota Zdirad, Cesta do Itálie)

 

       Laguna

 

Benátky. Město  se znakem okřídleného lva v erbu  omývá  Jaderské moře .

První nalezené piloty rybářských obydlí v mělké písčité  laguně jsou datovány snad již od pátého 

století. Na její zaplnění  stačilo podle Matěje Miloty Zdirada a jeho cestopisu  jen pár střevíců vody.

Venezia. Ponto di Rialto. Canal Grande.  Rodáci Marco Polo, Casanova. Slova se stávají zaklínadly.

Krajkoví Dóžecího paláce  ladí s girlandami a cherubíny fasád  renesančních domů.

Chrámové  baziliky a zvonice  v letním odpoledni lesklé zlatem.

Náměstí svatého Marka, patrona města, společný cíl turistů  z celého světa.

Řádová sestra v bílém rozpažila ruce, na které usedají, vířící vrstvy prachu, desítky benátských holubů. 

Odehrála se svátost zastavení :  jen žena a oni, popelaví holubi. Jsou jich stovky, ve městě  tisíce.

Canal  Grande a tanec gondoliérů. Voda polyká město a domy ji vyplivují v nekonečném koloběhu. 

Benátský dóže se od nepaměti jednou za rok s mořem slavnostně zasnubuje  vhozením zlatého prstenu.

Ponto di Rialto.  Pod mostem se hrbí žebračka, nenápadná,  oblečena do černého.

Obdarovaná - poděkuje. Míjená -  prokleje pichlavým pohledem  a nadávkou.

Divadlo v nádherné kulise jako z her Carla Goldoniho,  Benátky.


50 názorů

Gora
31. 08. 2017
Dát tip

E-muško, díky...


úplně si to představuji.. :-)

Lakrov
26. 07. 2016
Dát tip

Podle některých (nedoložených) údajů se Marco Polo na ostrově Korčula narodil, je tam i jeho rodný dům a muzeum, ale co vše se nechá udělat pro turisty... :-)


Gora
26. 07. 2016
Dát tip

Lakrov: děkuji, a ten M.Polo je uveden v nějakých materiálech na internetu, tak snad:))


Lakrov
26. 07. 2016
Dát tip

Útržkovitý cestopis. Vlastně jen krátké poznámky obrazů  spatřených za chůze městem a nedoplněných dodatečným dopsáním pocitů.  Prostě "jen co oči viděly". Skoro mi v tom nějaký náznak pocitů chybí,  ale takhle je to zas takové syrově autentické.  Tip.

P.S. Nepocházel Marco Polo z ostrova Korčula?  


Gora
24. 07. 2016
Dát tip

over: závidím:))) a děkuji!


over
24. 07. 2016
Dát tip

ještě včera jsem se tam procházel (mimochodem - spousta lešení a oprav)...přesto nádhera...pěkně jsi to :)*


Gora
21. 07. 2016
Dát tip

no, nikdy neříkej nikdy...ještě mne čeká korekce té příhody z Francie, to jsem ti taky slíbila...musím...raději hledím dopředu:(


agáta5
21. 07. 2016
Dát tip

nebo více? :))


Gora
21. 07. 2016
Dát tip

agáta: mělas pravdu, příliš jsem vyprávění zpřetrhala. To je dobré, je-li třeba napínavý děj, jinak tady to rušilo. O Benátkách nikdy více:)))


agáta5
21. 07. 2016
Dát tip

taky nerada opravuji, už to pro mě pak ztrácí tu prvotní náladu, ale teď se mi to zdá lepší :)


Gora
21. 07. 2016
Dát tip

agáta5: nějaké to sloveso jsem přidala, aby nebyla samé útržky, předchozí dva se povedly myslím velmi, tento je zakletý /asi hrbatou žebračkou/...děkuju ti, že mne k něčemu "honíš", k minulým věcem se vracím nerada:(((


agáta5
19. 07. 2016
Dát tip

ještě malý dovětek: myslím, že člověk nemusí popisovat všechno do mrtě, všechny ty zážitky, ale vypíchnout něco, co hodně osloví a to pak krásně rozepsat a předat čtenáři ... to jsem měla na mysli :)   cestopis sám o sobě zaujme jen určitou část lidí, ale když je dobře sepsaný, osloví i ty, kteří jinak cestopisy moc nečtou... jako třeba já :)


Gora
19. 07. 2016
Dát tip

Určitě:)


agáta5
19. 07. 2016
Dát tip

pak mi pošli avízo, ju? :))


Gora
19. 07. 2016
Dát tip

Agáta: asi máš v něčem pravdu. Navazuji tím na Normandii a Piazza Navone. Ty píšu podobným stylem, nevím, zda jsi četla. Kdybych měla popisovat celé Benátky, je to na knihu. Chronicky známé věci jen jmenuju, zážitky rozepisuji víc. Ale ještě upravím, děkuju ti.


agáta5
19. 07. 2016
Dát tip

poetický cestopis... :) dala jsem si načas, znáš mě... chodím jako Pešek okolo a pořád si nejsem jista, jestli napsat nenapsat... no nakonec jsem se stavila a ...  mě se tohle osekané psaní nelíbí. Ty psát umíš Goro, proč tedy takhle zkratkovitě? Nezní mi to poeticky ať dělám co dělám.. začátek ujde .. od chrámové baziliky mi to přijde moc utrhaný a neopoetický. Máš tam dobré věci, proč tedy nerozvineš do plných poetických vět?  


Gora
19. 07. 2016
Dát tip

Oldjerry: není asi co dodat:)) děkuju za zastavení se a hezký letní den přeju


Oldjerry
19. 07. 2016
Dát tip

Gora - »on Karel K. na své stránce naznačuje, že již napsal novelu pro dospívající pod názvem Katka. To jej tedy asi opravňuje:((( «

já toho napsal, co nikdo nečetl... (:-D


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

Čudla: děkuji moc:-)


Čudla
18. 07. 2016
Dát tip

Líbí /*


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

Lnice: díky, žes četla, Lenko:))


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

Evženie: nejhezčí je pohled, když se lodí přibližuješ k tomu úžasnému lagunovému městu, to se nedá zapomenout:)) a děkuji moc


Lnice
18. 07. 2016
Dát tip

v Benátkách jsem nikdy nebyla.-) děkuji za obrázky.-)


Přiznávám, že v Benátkách jsem nebyla. Snad to jednou doženu.

Určitě je tam toho hodně k vidění. Máš dobré postřehy.  /T


Přiznávám, že v Benátkách jsem nebyla. Snad to jednou doženu.

Určitě je tam toho hodně k vidění. Máš dobré postřehy.  /T


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

Jo: díky, křičím ti v dál:))))))


Josephina
18. 07. 2016
Dát tip

Výkřik, ale pěkný!

 


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

blacksabbath: děkuju...jedno z míst, kam stojí za to zavítat:)


...našla jsem si pár obrázků...protože jsem v reálu neviděla.....příjemně jsem si zaturistila.....*/***


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

Kočkodan: děkuju za přečtení: na rukou řádové sestry se mohli holubi cítit andělsky, zatímco na zářivce...  děkuju za tvůj ostrovtip a dobrou náladu, kterou rozdáváš.


Kočkodan
18. 07. 2016
Dát tip
Benáctí holubi jsou na tom asi lépe nez ten ´nedávný krumlovský. Alespon predpokládám, ze je to pokrok, sedet místo na zárivce na horních koncetinách rádové sestry.

Gora
18. 07. 2016
Dát tip

Oldjerry: on Karel K. na své stránce naznačuje, že již napsal novelu pro dospívající pod názvem Katka. To jej tedy asi opravňuje:(((


Oldjerry
18. 07. 2016
Dát tip

Karle Koryntko jdi si mastit své ego jinam, nebo si račiž uvědomit, co je kritika. Rozhodně to není tupení a urážky, na které ti zde sere Baryk. Pokud je ti to tady slabé tak táhni někam, kde je to silné... Jak silné jsou tvoje výpotky nelze posoudit, kdybys něco uměl, tak by tě to samozřejmě  trošičku opravňovalo ke kritikám, nikoli však k odsudkům...  Už jsi vůbec něco nadrásal, aby tě to opravňovalo tu s námi být?


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

MKbaby: asi je to renonc v tom překladu, opravím. A ten spisovatel nepsal prolog, ale knihu, špatně jsem se vyjádřila, promiň.


MKbaby
18. 07. 2016
Dát tip
Tak to tam nech :-)

Gora
18. 07. 2016
Dát tip

MKbaby: děkuji, on Karel to tak jistě nemyslí:((

Baby, ten prolog psal v devatenáctém století polský spisovatel a toto je doslovný překlad jeho knihy, tak nevím, zda se to v tomto případě opravuje? Děkuju.


MKbaby
18. 07. 2016
Dát tip
Mistře Koryntko, ještě jsme tu nečetli nic od vás. Až na roztrhání mnohých relativně slušných děl (jsme na amatérském literárním serveru) a vychválení uhozených slintů, jejichž účelem bylo pošpinit jiné... Goro, v prologu máš chybu (moře, jeNž...). Jinak moc hezké :-)

ysslandia
18. 07. 2016
Dát tip

mne taky...


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

ysslandia: to mne mrzí: nicméně děkuji, žes četla:)


ysslandia
18. 07. 2016
Dát tip

to se tak težko čte


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

KK: děkuju za přečtení a trvalou pozornost, milý Karle /Karlo?/


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

Movsar: děkuju za přízeň a doporučení:))


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

okoloidúci: děkuju ti. Mne proklela:((


Gora
18. 07. 2016
Dát tip

aleš-novák: Aleši, všichni fotili, bylo to dojemné:)) a díky


Některé pokusy zde budí dojem, že jejich slabost nejde překonat, avšak jsou to stále ještě pokusy o literaturu. Tento ulétlý zájezdový výkřik se okamžitě dostal na první místo.


Movsar
18. 07. 2016
Dát tip

jen upozorňuji na pěknou knihu josefa kroutvora benátky.


okoloidúci
18. 07. 2016
Dát tip

príhodne zvolený prológ, vlastný text skvele nadväzuje a rozvíja ho.

 

„Voda polyká město a domy ji vyplivují. Koloběh bez konce. ... Žebračka, shrbená až k dlažbě, černě oblečena. Obdarovaná - poděkuje. Míjená - prokleje.“

 

**


jen žena a oni, popelaví holubi...to je pěkný kontrast k tomu cvrkotu kolem...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru