Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anděl

20. 07. 2016
2
9
881

Dnes jsem spatřil anděla.

Seděl na chodníku s hlavou schovanou v dlaních a mlčel.

Přisedl jsme k němu a s úžasem jsem na něj hleděl.

Mlčel.

Spustil jsem vodopád slov a otázek jsem měl na tisíc.

Mlčel.

Co Bůh?

Co nebe?

Co já, co mě čeká?

Mlčel.

Kolem nás slepě proudily davy lidí a my jsme tam jen tak, nikým nerušeni, seděli.

A on stále mlčel.

Zapadalo slunce a pohasínal i svit lamp.

A my stále seděli.

On tiše, bez pohnutí.

Nechtěl jsem ho rušit, tak jsem také jen tiše seděl a díval se do prázdna.

Tma kolem sílila.

Viděl jsem jen obrys jeho bílých křídel.

Najednou se zvedl. Vztyčil se vedle mě a díval se mi do očí.

Jasně zářily a já v nich zřel slzy smutku.

Stal jsem se němým, když poprvé promluvil.

Řekl jen: ,,Selhal jsem."

A já v temnotě zústal sám!


9 názorů

Gora
17. 07. 2017
Dát tip

Tady už jsem hodnotila - být tebou, všechny anděly už z tvorby vynechám, hledej jiná slova, je jich dost.


Gora
20. 07. 2016
Dát tip

To není hloupost...jen nedokážu přehlídnout:))))


Ano, spontánní... Omluv, prosím, mou hloupost ;)


Ano, spontánní... Omluv, prosím, mou hloupost ;)


Gora
20. 07. 2016
Dát tip

Zajímavě sestavené...a nemyslíš slovo spontáNNí? 


Děkuji ;) dělám, co můžu ;) je to však hodně spontální, a mám strach, že pokud potlačím to spontální, vznikne z toho něco umělého, jako třeba má ,,Ze života"... Tam jsem se snažil na nápad navléknout slova a výsledek je víc než sporný....


agáta5
20. 07. 2016
Dát tip

pod poslední větu W. se podepisuju... :)) piš, čti a uvidíme :)


Moc děkuji za podnět, vážím si toho, že se mou věcí vůbec někdo zajímal a že mu to stálo za pozastavení se nad ní. Určitě se pokusím ( a pokouším) jen mi většina věcí nesedí a tak končí v reciklaci ;) ale třeba jednou ;)


Whitesnake
20. 07. 2016
Dát tip

Má to pěkná místa, mělk bych jen výtku k tematické berličce. Oni ti andělé jsou prostě zprofanovaní poetičtí exempláři. Sám se musím zuby nehty držet, abych tohle ohrané (ale atraktivní)téma eliminoval a často se mi to nedaří - tak se to alespoň snažím uchopit jakž takž originálně. Graficky mě to neruší, naopak - vytváří to napětí a očekávání. Tip s podmínkou, že se příště pokusíš více hledat poezii tam, kde by to málokoho napadlo. Hodně inspirace.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru