Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Místo kapesníčků

25. 07. 2016
14
25
1140
Autor
Umbratica

 

 

 

Vlak se rozjíždí -

Ten uvnitř i ta venku

vytáhli mobil

 

 

 


25 názorů

Umbratica
02. 08. 2016
Dát tip

Qíčalo,

za časů kapesníčků býval ten smutek větší.Svět mi připadal romantičtější.Ale to je možná jenom můj dojem.

Díky za tip,Backu.


*


Umbratica
28. 07. 2016
Dát tip

okoloidúci,

dost jsem přečetla i ze současné čeké haikařské tvorby a v ní zcela převládají civilistická freeform haiku (viz Darmošlapův web XXVi).

 

Knihomole,

i v samotném Japonsku se haiku změnilo k nepoznání a vedle těch tradičních se tam rojí i ta moderní napsaná v americkém stylu. Už od 19.stol se část japonské kultury "opičí" po Evropě a Americe.

 

Čudlo,

díky za tip.


Nemusíš, naopak, snad nejvíce dnes mám pocit, že je nutné jít proti době.


okoloidúci
27. 07. 2016
Dát tip

k slovu mobil: vzhľadom na obsah (prenosný) nemyslím si, že by v blízkej budúcnosti stratilo na zrozumiteľnosti. 

aleši, v zobecňovaní si zašiel pre mňa trochu priďaleko :) pre seba si z neho beriem otázku "je smyslem psaní psát jen ortodoxne?"


Kolobajdo, to už tak v cizích jazycích bývá, že český strom je anglicky tree...až někdo bude tohle haiku překládat, určitě přeloží i mobil...


a ještě obecněji: je smyslem psaní jen psát? :o)


okoloidúci
27. 07. 2016
Dát tip

aleši, dovolím si tvoju otázku rozšíriť: je zmyslom písania haiku písať len ortodoxné haiku?


diskusi o funkčnosti slova "mobil" moc nerozumím, vždyť na něm je vlastně postaveno emotivní vyznění toho textu...

a že to není ortodoxní haiku? kolik ortodoxních haiku najdete na písmáku?

 


Kolobajda
27. 07. 2016
Dát tip

Vlak už dorazil do Ostravy!  " ...slovo mobil znižuje šancu textu mať dlhodobú vypovednú hodnotu..." Ogare z Karpat - máš zcela pravdu: výraz mobil se používá jenom u nás (ČR + SR), jinak všude jinde ve světě to je "handy telephone" - zkráceně "handy" - čti hendy...  Ale i tak - máš pravdu, předsedo...

Ale i tak pavoučku - máto za T**


Nadväzujem na okoloidúceho a tradičné motívy. Tu nejde o staromilectvo, ale myslím, že slovo mobil znižuje šancu tohto textu mať dlhodobú výpovednú hodnotu. Tak ako len pred pár rokmi slová ako magnetofón, disketa, tranzistor hrozí aj tomuto slovu efemérna podenková (česky tuším jepičí?) životnosť. Iba ak autor nemá v úmysle osloviť textom aj o pár rokov. Ako súčasníka ma báseň oslovila.


Čudla
25. 07. 2016
Dát tip

/*


okoloidúci
25. 07. 2016
Dát tip

... aj keď staromilcov môže rušiť, že toto haiku nepracuje s prírodnými, ale (aj) technológickými motívmi, stručne a účinne reflektuje pocit a zážitok, aký pozná (no nevie takouto hutnou a príjemnou skratkou vyjadriť) každý človek.

vďaka takémuto poňatiu môže haiku nabrať nový dych a stať sa skvelým nástrojom na sebavyjadrenie aj človeka, žijúceho v techológiami určovanej súčasnosti.


Umbratica
25. 07. 2016
Dát tip

Aleši,

všechno má pro a proti.Kdybych byla zamilovaná,byla bych za mobil strašně vděčná,ale když vidím v trileru,jak nějaký superhrdina pořád vytahuje v krizových situacích mobil,někam něco hlásí a ptá se co má dělat,říkám si : Achiles byl přecejen jinší borec.

 

returne,

cítím to podobně,ale musím jít s dobou.

 

Kočkodane,

díky za krásné haiku,které se asi odehrává v Pendolínu.


Kočkodan
25. 07. 2016
Dát tip
Masinka supí Prahu strídá Ostrava tak milácku pa

Krásně stručně vystihnuto. Nadruhou stranu haiku je haiku a zdá se mi, že vytáhli ani mobil do něj nepatří .. ale je to asi moje staromilectví.


to je dobrá taktika - dvojbásnička :o)

ale na rozdíl od KK to beru pozitivně: mobily neberou lidem jména ani tváře, pomáhají sbližovat, když se vlak vzdaluje...


Umbratica
25. 07. 2016
Dát tip

Aleši,

ona je to vlastně taková dvojbásnička.


Umbratica
25. 07. 2016
Dát tip

agáto,blackie, moc děkuji za chválu a tip.


Umbratica
25. 07. 2016
Dát tip

Karle,

tvoje pochvalná slova mě dost překvapila,protože já jsem včera váhala,jestli tohle haiku mám vůbec vložit a tak jsem k němu dopsala i momentku z nádraží,kterou jsem zveřejnila pro každý případ současně.


agáta5
25. 07. 2016
Dát tip

jj,  dobrý haiku


ano.............*/*


výborná, chytrá, aktuální šťavnatá reflexe doby jediným šlehem, pomocí nejjednodušších nástrojů sděluje vše ("ten venku a ta uvnitř" ano, oni už nemají jména ani tváře, jen mobily). Jednička


dobře navazuje na Ruce...(dílo, ne mobil...)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru