Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za dešťů rozčeřené holky

06. 08. 2016
7
9
1294
Autor
Movsar

Sobotní zápisník, 6.8.2016.

Salome ve Zborovské

Na baťůžku má napsáno Augen zu und tanzen. Mladičká Salome ve Zborovské. Pouští šťávičku chuti, řekne si nejeden vilný Herodes a slíbil by jí alespoň hlavu cejna s citrónem. Ovšemže na stříbrné míse. Aspoň chvíli ať vlní se…


Za dešťů rozčeřené holky

Vlhko holkám rozčeřilo vlasy. Jede přede mnou na eskalátoru blondýnka, co už je samá lokýnka. Už vypadá docela jako boží dítko. A ten zadek v těsných džínách, rozkošnější než mívají barokní putti. Jde do Pandory, vybrat si nějaký tuze líbezný náramek. A k večeru jí někdo bude líbat ručku a říkat: „Tuze líbezný náramek.“ Ale jeho pohled už bude klouzat a klouzat a klouzat…


Obraz současného světa

Nadnárodní bufet, to je zkouška trpělivosti. Hyperaktivní děti, co se válejí po sedačkách, rozhazují jídlo a vydávají zvuky splašených primátů. Matky jen dávají pozor, aby jim někdo neublížil. (A nepochybuji, že by to pár lidí udělalo moc rádo!)Mladí Angličani v teplácích, odulí z posilovny, po sobě znuděne hledí rozvaleni do prostoru; patrně jsou na konci svého staromládeneckého a tak trochu homo výletu. A támhle v řadě puberta. Ta se dnes projevuje digitální demencí, pár dětí jen tupě zírá do monitorů, které sem instalovali, aby snad nebyly probuzeny ze svého životního spánku. Je tohle obraz současného světa?  


České chaloupkaření

Turisté obdivují perníkové domy z nábřeží, ale taky Tančícímu domu umí dopřát fotku. To místní pro postmodernu stále nenacházejí smysl; moc jí tady není, pravda. Nedávno v něm vystavovali nahatice Káji Saudka. Ani pro jeho genialitu místní ještě nenašli pochopení. Je vůbec něco, co tento národ neuráží? Nepočítáme-li romantiku venkova a buřty, pívo a nenávist,


Jezdci v bouři

V rádiu hřmí, hrají Jezdce v bouři. Zatraceně dobrá píseň. The Doors prodali desítky milionů desek, jejich písně kolují všude. S jedinou výjimkou: nikdy neprodali práva k reklamě žádnému prodejci automobilů. Američani říkají: Respect!


9 názorů

Kočkodan
07. 08. 2016
Dát tip
Těm „líbezným“ primátům bych minimálně nasadil náramky a roubíky.

Je to jistě úsměvné. Taky se ráda podívám na pěkného chlapa, ale ne na takového z magazínu.


Movsar
06. 08. 2016
Dát tip

díky, evženie, mě by zajímalo, jak by to bylo pohledem ženy, na muže nebo ženy. jnak výchova spěje k nevýchově..

 


The Doors....to byly krásné časy. Asi si půjdu něco přehrát.

Tvé postřehy o dívkách a ženách jsou nápadité. Hlavně pro muže.

A tan současný svět? Horší to bude, dokud budou mít, co do huby.

A ty matky? Tam už slova dávno došla.  /T


Movsar
06. 08. 2016
Dát tip

díky, čtenářky.


opět stálo za přečtení.............*/***


Gora
06. 08. 2016
Dát tip

Dobré, místy smutné. Nejsmutnější snad zneuznaní géniové /i Jan S./, kudrny deštné je profi kadeřnický postřeh:-)))


Movsar
06. 08. 2016
Dát tip

to už nevím, ale žádná velká alternativa to nebyla


co je to za rádio, kde hrají Riders on the storm?

a Salome se zavřenýma očima...hmmm :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru