Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

srpnová noc

15. 08. 2016
22
25
1437
Autor
aleš-novák

25 názorů

Ferry
27. 08. 2016
Dát tip

moc chválím :)


snake_01
17. 08. 2016
Dát tip

Ne, tohle už je haiku v pravém slova smyslu, prozatím jediné tvé čisté haiku, které jsem četl. Ale třeba tentokrát ta jedna vlaštovička... :o)


díky, Pavle...jsem asi zářným příkladem přísloví "čím hloupější sedlák, tím větší brambory"...:o)

klidně to to knihy dej...ale nepovažuju to za haiku v ortodoxním slova smyslu, mám k tomu žánru přiliš velkou úctu abych se považoval za autora haiku.

je to jakohaiku...:o)


snake_01
17. 08. 2016
Dát tip

Tohle je, Aleši, Tvoje první opravdové haiku. Skoro si říkám, jestli Tě nazařadit do druhého připravovaného sborníku... Nechtěl bys to zkusit?

 


MKbaby
16. 08. 2016
Dát tip

Do okna mi vletěl malý Perseid

rozflákal mi sbírku - různé verse Id.

Slzím, měl jsem celkem dosti korun v ní.

Nezbývá než začít sbírat Korunní...


Můra73
16. 08. 2016
Dát tip

Haiku je svým způsobem hodně podobné sonetu, když si jako čtenář uvědomím naplnění formy i obsahu, zážitek se těžko poměřuje s jinými formami tvorby. Ale Tvůj přístup chápu a beru.


Můra: jasně...líbí se mi haiku jako forma, ale nemám rád svazování přísnými pravidly, tak jsem to alibisticky obešel označením "jakohaiku"...


Můra73
16. 08. 2016
Dát tip

Okoloidúci, v haiku se název nepoužívá. Někdy je zábavné sledovat v textech, jak lopotně se autor snaží dodržet formu 5-7-5, a pak si přidá klidně dalších 7 slabik do názvu, kde důsledně dovysvětlí to, co se mu nevešlo do samotného textu. Dále viz Karlův komentář. 

Aleš ale text nepublikoval v kategorii haiku.

 


okoloidúci
15. 08. 2016
Dát tip

... k otázke názvu haiku - avízo pre Můru73


Kočkodan
15. 08. 2016
Dát tip
Oknem v podkroví padá zloděj pobejda na zemi tělo

Pozovat letící hvěždy se sklenkou v ruce je velmi příjemné. /T


IQ nick
15. 08. 2016
Dát tip

tohle je prostě nádhera!


Čudla
15. 08. 2016
Dát tip

Pěkné /*


Whitesnake
15. 08. 2016
Dát tip

miniatura par excellence


okoloidúci
15. 08. 2016
Dát tip

aleši, aký názov autor použije, je jasnéže jeho vec. svoj koment som dal len ako poznámku k striktnému názoru KK.


no a v tomto případě byl původním názvem poslední řádek, což zbytečně dramatizovalo náladu ještě před samotným čtením...

tak jsem to trochu neutralizoval...


okoloidúci
15. 08. 2016
Dát tip

Karle, aj keď aleš skromne označil toto dielko "jakohaiku", (pre mňa) je to podľa viacerých znakov haiku, a haiku by názov mať nemalo, lebo rozširuje rozsah 5-7-5 o ďalšie slabiky.

niektorí autori to riešia tak, že svojim haiku dajú ako názov len poradové číslo / nejaký nezrozumiteľný kód (napr. Můra73). takéto označenie sa v zozname diel pradticky vôbec nedá dešifrovať, preto svojim +/- haiku dávam názov zhodný s prvým veršom.


ano ten je taky pěkný


KK: to je fakt...titulek jsem změnil...


u takhle malé věci je škoda i divně to působí když je jeden řádek zároveň názvem, co kdyby se tohle jmenovalo "iluze" - to by byla hned opravdová miniaturní paráda, že?  využívejte název a hlavně přemýšlejte o názvu


Diana
15. 08. 2016
Dát tip

Pěkné :-)*


okoloidúci
15. 08. 2016
Dát tip

pekný obrázok :)


jen obraz takový...:o)


Gora
15. 08. 2016
Dát tip

To kvůli perseidům jsi shodil sklínku s vínem? Romantika všední noci:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru