Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Splynutí

15. 08. 2016
4
8
1654

Poznámka: kukačka v japonské tradici Manjóšú symbolizuje spojení se zemřelými.

 

 

 

Splynutí stínů –

na sakuře začíná

zpívat kukačka.

 

 

 


8 názorů

Umbratica
18. 08. 2016
Dát tip

Je zvláštní,že v japonské tradici symbolizuje kukačka spojení s mrtvými a v naší tradici počítá léta. V pondělí jsem chtěla zařadit básničku Kukačkový čas. - Pozoruji,že občas nás tady více zpracovává stejný námět.Protože kukačka je námět dost speciální,připadá mi to zvláštní.Za tvé haiku dávám tip.Chápu,že ho musím vnímat jako Japonka,ne jako Češka.


Lnice
16. 08. 2016
Dát tip

mně se to moc líbí*


zní to možná nepřirozeně, ale haiku už takové je, jestli kukačka spojuje živé s mrtvými, tak určitě zpívá, třeba se japonská kukačka vyjadřuje jinak, než ta evropská, jaro, sakury i kukačky mám moc ráda,T*


okoloidúci
16. 08. 2016
Dát tip

... v porovnaní s inými vtáčitkmi speváčikmi je kukučka čosi ako rapper :)


Promiň, najdu si zpívající kukačku. Člověk se pořád učí.


Evženie:

1) Googlil/poslouchal jsem a kukačka zpívá i jinde, než jen v mém haiku.

2) Vzhledem k tomu, že "kukačka v japonské tradici Manjóšú symbolizuje spojení se zemřelými", jak píšu v poznámce nahoře, tak by její nahrazení jiným ptákem úplně změnilo význam haiku.


Kukačka? Zpívá? Nebyl by lepší jiný pták?


okoloidúci
15. 08. 2016
Dát tip

... v západní tradici spojení se zemřelými symbolizuje spiritistický stolek :).


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru