Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hudba

21. 08. 2016
6
13
605
Autor
verulinda

                                                                                                                                                                   verulinda

 

na střechách ššššš ševelí

z okapů  tctctctct  cáká

do parapetů cap cap cap  capká

a na hladině řeky  šumí  žestě

 

z pod mostu místo houslového klíče

se  v odstupech nesou zbarvené listy

 a v  některých okamžicích

se mihnou pstruzi

a když se pak dívám balkonovými dveřmi

vidím v řadě třpytící se perly na zábradlí

do kterého s vrchu dopadají další kapky vody

a prskají

vše v popředí je ostré jako na fotografii

před  mrholící zástěnou

 


13 názorů

MKbaby
21. 08. 2016
Dát tip

Mne to rozhodně neurazilo, autorka se jen nešikovně vyjádřila... rozhodně je mi milejší šum žesťů než někdejší Šum svistu s Nekonečně nadutým Danielem. A tak i s tím šumem se mi to líbí :-)


Pěkné, vydařené. /T  Bez toho komentáře.


verulinda
21. 08. 2016
Dát tip

pokud vás můj odkaz urazil, máte o čem přemýšlet, já z nikoho pitomce, jak píšete,  nedělám, to snad ani nejde nebo jo?


Gora
21. 08. 2016
Dát tip

Hezké...a dobrá debata:-)


MKbaby
21. 08. 2016
Dát tip

Jo, dechový nástroj ano, jen výsledný zvuk nepřipomíná šum a tedy nešumí. Samozřejmě ani neřinčí... on zkrátka troubí :-)


verulinda
21. 08. 2016
Dát tip

jinak díky za čtení, všem

 


verulinda
21. 08. 2016
Dát tip

Žesťový nástroj (někdy též plechový nástroj, nebo též hovorově jen žestě) je dechový hudební nástroj, ve kterém tón vzniká rozechvěním sloupce vzduchu pomocí rtů hráče. - viz Wikipedie, měla jsem na mysli právě to rozechvění  hladiny, dopad  deště pak připomíná  šumění,   žádný tón z těch nástrojů  mi ani trochu nepřipomíná  řinčení, o kterém píšete, i když jsou nakrásně z plechu, asi tak....  .o)


MKbaby
21. 08. 2016
Dát tip

Žestě tedy rozhodně moc nešumí, to je fakt, ale jinak je to nádherně podáno :-)


verulinda
21. 08. 2016
Dát tip

řekla bych, že řinčí spíš činely než žestě, nejsem odborník, ale u žestí je to o proudu  vzduchu a intenzitě,  než o úderu /a místu/, který řinčí nebo  ne? Nebo jen zkrátka mám jiné představy o tom , jak dopadá déšť na vodní hladinu.


Andělka1
21. 08. 2016
Dát tip

NEUVĚŘITELNÝ POPIS...DÍVÁM SE Z OKNA NA PARAPET...TVÝMI SLOVY NEUMÍM...vybyvuji si, asociuji " to za tím", za tím popisem kapek na zábradlí, kolikrát už jsem je takto vnímala, pozorovala..už jako dítě..


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru