Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pohádka

22. 08. 2016
15
29
1607
Autor
aleš-novák

ispirované dílem Pihy , které napsala Lnice

určitě tu pohádku znáte, i když možná jinak...

Šahrazád mlčí

jak dlouho král Šahrijár

počítá pihy


29 názorů

Lnice
30. 08. 2016
Dát tip
Jé, to je hezké*

:o)


Umbratica
25. 08. 2016
Dát tip

Z hlediska formální logiky jsou ale oba výroky pravdivé.


Um: je to naopak - bez pohádek tisíce a jedné noci by nevznikla tahle miniatura...:o)


Umbratica
25. 08. 2016
Dát tip

Dávám tip za nápad,i když by byla škoda,že by v tomto případě žádné Pohádky tisíce a jedné noci nevznikly.


agáta5
24. 08. 2016
Dát tip

moc hezké komentáře :)


Gora
23. 08. 2016
Dát tip

Horác: už jsem si říkala, kde jsi:-) 


Horác
23. 08. 2016
Dát tip

Dobře, že jsem zopákl o králi Šahrijárovi...hm už je to nějaká doba. Zdravím po dovolené. T


IQ nick
23. 08. 2016
Dát tip
:o))

obávám se, že král Šahrijár by se nedokázal při počítání soustředit na vyprávění...:o)


IQ nick
23. 08. 2016
Dát tip

Jo, jenže já mám v hlavě ty příběhy a nikdy mě nenapadlo přemýšlet o tom, jestli povídala i při "počítání pih".... :-)))


(a přitom je to právě spíš pro pamětníky...dnes už děti znají jiné pohádky...)


IQ: no, aspoň že tak :o)


IQ nick
23. 08. 2016
Dát tip
Bože, já mám tak dlouhý vedení, že mi to došlo až druhej den! ***

Adriana B.: díky...trochu je to kouzlo nechtěného, to inspirativní haiku v prologu bylo velkou nápovědou, aby se obrátil smysl pohádek tisíce a jedné noci úplně naruby...


aleš - novák, jsem ráda, žes tak dokonale opsal příběh, který by snad každý měl znát a jestli ne, nevím, jaké pohádky vám neznalým četli rodiče, když jste byli malí, veršovanou verzi znám nazpaměť dodneška a je to má oblíbená, s pihami výboná asociace, dávám T za připomenutí krásného orientálního příběhu


MKbaby
23. 08. 2016
Dát tip

Já bych rád počítal pihy i Sněhurce :-P


okoloidúci
22. 08. 2016
Dát tip

Šahrazád mlčala nielen o "jak", ale aj o "kde" kráľ počítal pihy :)


Pohádek není nikdy dost. Mnohdy je vyprávějí muži ženám a naopak. 

A většinou přežijí.  /T


hmmm...pohádky já ráda.......*/***


hm, takže jsem o nic nepřišla. Zlatá Sněhurka


Diana
22. 08. 2016
Dát tip

Já si ty pohádky tisíce a jedné noci poslouchám ještě dnes, mám je nahrané :-)))* Milé, že na ně přišla řeč.


pěkné, Goro...díky :o)


Gora
22. 08. 2016
Dát tip

Aleši, když tady již máš jedno delší povídání, dovolím si přispět taky malou básničkou na téma, které zde probíráme:

       Šahrazáda

   Mám svůj styl Šahrazád   S tebou i bez tebe:   tvá ústa zulíbat   vždy když z nich zazebe

   Tisíc a jedenkrát   odehrát kabaret:   jak chytrá Šahrazád   o život vyprávět

   O lásku vyprávět


Kočkodan
22. 08. 2016
Dát tip
Šahrazád byla vlastně takovou předchůdkyní telenovel . (Jejich tvůrci by se možná občas popravovat měli...) ;-)

o to právě jde...

Šahriár byl kdysi oklamán svou manželkou, která se v době jeho nepřítomnosti milovala se svými otroky. Nechal ji i otroky popravit a zanevřel na ženy, o kterých byl přesvědčen, že žádná z nich nevydrží být v manželství věrná.

Oženil se proto každý den s jednou pannou, strávil s ní noc, zbavil ji panenství a ráno ji nechal popravit. Po třech letech tak nezbylo v jeho městě žádné děvče, se kterým by se mohl oženit. Když Šahrijár nakázal svému vezírovi (Šahrazádinu otci) aby mu přivedl další dívku, marně a se strachem z krále bloudil vezír městem.

Když přišel domů, poznala jeho dcera, že má starosti. Otec jí vše vypověděl a ona se nabídla, že se stane královou další ženou. Její otec s tím nesouhlasil, ale Šahrazád se nedala odradit. Požádala však svou sestru, ať jejím jménem požádá krále, zdali mu večer smí vyprávět příběh. Šahrijár souhlasil a tak Šahrazád vyprávěla králi po dobu tisíce a jedné noci příběhy, které byly tak dlouhé, že nikdy nekončily se svítáním, přičemž král byl vždy zvědav na pokračování.

Když Šahrazád své vyprávění, během kterého porodila králi tři syny, dokončila, nechal jí Šahrijár pro její moudrost, věrnost a lásku k němu na živu (wikipedia)


Gora
22. 08. 2016
Dát tip

Tisíc a jednu noc:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru