Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Společná řeč

24. 08. 2016
6
6
1332
Autor
Movsar

Jistota rána

Jistota rána: tisíce nových zpráv z domova a ze světa. Snad aby se vědělo, komu právě zvoní hrana. A internet rozezvučí kyselé hlasy diskutérů, stačí holá věta. Už je to jak v úlu. Med nečekej.


Humanitární bombardování

Co je to za existenci, když třicetiletý člověk zvedne telefon, namíří ho do prostoru a hledá pokémon? Tak tedy jugoslávský pár. On má kšiltovku, ona květinkové plavky. Nerozumím jim, ale docela jistě vedou primitivní řeči. On jí možná sděluje, že pokémona neulovil, ona kontruje, že nevadí, že by si stejně raději dala pleskanicu. Říkám si, že slavné „humanitární bombardování“ nejspíš nebylo dost humantitární.


Člen dozorčí rady

Na dé jedničce to stálo a teď pospíchá na dozorčí radu, sděluje komusi v kvasu metra muž pod uzlem kravaty. Pak vyběhne z podzení Muzea do babího léta a už někde točí volantem světa. Hlasuje, prolévá se kávou a nahlas uvažuje o dovolené, váhá mezi Bali a Jávou. Cosi zapisuje do diáře a poroučí si ještě jednu minerálku. No a pak běží zpátky do metra, na sběrné parkoviště a zas točí volantem a komusi sděluje, že pospíchá z dozorčí rady a že na dé jedničce to stojí…


Společná řeč

Výročí okupace z roku 1968. Z rádia jdou písničky Karla Kryla. V Turecku malý islamista roztrhal padesát svatebčanů bombou. A z Ria budou hodinu po půlnoci vysílat závěrečný ceremoniál olympijských her. Malá bilance: někdo je stále na stráži před vlkem, ještě 25 let po jeho totálním vyčerpání a vyvanutí; jiného před pár hodinami rozmetala výbušnina; a další se chystá oslavit stříbrnou medaili v hlučném baru. Nabízí se úvaha, jak moc jsou si lidé vzdálení. Pořád ale stojí za to hledat, jak ty osudy sblížit. Třeba nechtějí, řekneš. Jenže žijeme v jednom světě a bez solidarity to jde jen těžko. Klíč leží nejspíš ve společné řeči: mluvit o věcech a nacházet na těch cestách podstatná místa: místa shody.


6 názorů

Za společnou řeč. /T


jeden svět je jen iluze, podporovaná globalizovaným "zpravodajstvím". kdybychom žili víc lokálně, byl by svět šťastnější...

a lovci pokemonů? další ukázka , jak se z člověka rychle stává počítačem (telefonem) řízený kyborg...


careful
24. 08. 2016
Dát tip

Tentokrát ty imho ušlo..jen ta první věta i toho bombardování... a to skoňování pokémona mi úplně nesdí...ale netvrdím, že je to blbě, jen se mi to prostě nezdá...a místa shody? se často neshodnou ani dva lidi z podobného prostředí natož několik miliard...a když se na něčem náhodnou shodnou, tak to ještě nemusí být podstatná záležitost... naopak...lidi se nejradši shodují asi na blbostech viz internetové memy


Movsar
24. 08. 2016
Dát tip

jenom u míst shody?! :-)


Gora
24. 08. 2016
Dát tip

Na místech shody se s tebou shoduji:-)))))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru