Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozárka a měsíc

25. 08. 2016
6
24
2324
Autor
Movsar

Malá noční psaní.

Rozárka a měsíc

Třeba se jmenuje Rozárka a spí od pasu dolů nahá. Za nocí, jako je tato, kdy je měsíc při chuti, mívá blažené sny. A ráno už si ti náhodní milenci nic nepamatují. Jen vypravěč.


Broučci hrajou na housličky

„To broučci hrajou na housličky,“ říká ze spaní. A oni skutečně hrají, pootevřeným oknem je může slyšet. Jednou bude velká a o podobné noci na sklonku srpna možná řekne tu větu ze sna zas. A někoho vedle ní to trochu poleká.


Kroky holky nade mnou

Půlnoc, nade mnou kroky. Ale nejsou to kroky Františka Janečka, ta holka ze sousedního bytu se jmenuje docela jistě jinak. Nejspíš se vrátila z nevydařeného rande a teď si chce dupnout. Anebo to rande bylo vydařené, tančili plnokrevné tance a v ní to ještě vře. Proč pak ale přišla sama? Napínám únavu, chci vědět, jak tohle skončí: dá i do malé erotické samoradosti tolik vervy, že ji uslyším? Snad.


Vytratit se do rána?

Pátek a k půlnoci krok. Čas zapomnění, ovocitých drinků a rozverných slok. A z lokálů do ložnic cesta krátká, v peřinách pokvete láska. Třeba si pak budou vyprávět o možné existenci strážných andělů nebo náhody. Anebo se bez snídaně vytratí do rána, cestou svobody.


Patro nahé do muškátů

Je skoro půlnoc a sousedka vychází na balkón. Oděna jen do muškátů, tmu nechává pronikat klínem. Netuší, že vždy před usnutím provozuji malý rituál: vykláním se z okna a pozoruji ulici, zpozdilé chodce a poslední autobusy, prosvěcující svou prázdnotu. Dnes hledím nad sebe, k šestému patru tak nahému do muškátů.


24 názorů

Gora
27. 08. 2016
Dát tip

S těmi kroky - Kroky to byl jen žert, careful, ona tam trochu dupala, dívka rozjetá...aspoň mi to tak připadá:-)


Čudla
27. 08. 2016
Dát tip

Mě to přijde dobré, Nikde jsem tam navyčetl, že by poslouchala Kroky Fr.Janečka. Careful, neber si ti tajk osobně. /*


Pak jsi ještě hloupější,  než jsem si myslela.


careful
26. 08. 2016
Dát tip

Jsem to nejspíš nesmazala, ale jen zařadila do složky...nevím, přesně, co myslíš... asi můj strašný omyl s jedním slovem...ó tragédie, jsem debil, spletla jsem si slovo...

Jak vkus, který neznám...snad čtu, že napsal Nedvěda...což je o něco lepší než Kroky F.J., ale taky dost masová záležitost pro nenáročné..

.. a muškáty jsou hnusný kytky, co tradičně pěstují slepice a smrděj...

...jo, a většina lidí je tu pitomější než já a někteří o hodně...


Možná by stačilo, kdyby sis pohlídala, co píšeš. Osobní útoky nejsou moc vhodné. A urážet lidi, které neznáš a hodnotit jejich vkus, který neznáš, to je podle mne velká drzost.

Nikdo z nás není slabomyslný, jak tak ráda naznačuješ. A ty určitě nejsi jediná chytrá ve vesmíru, jak tak ráda naznačuješ.

Nedávno jsem od tebe četla něco, co jsi pak smazala. Měla jsi to nechat, aby si víc lidí udělalo pěkný obrázek. Myslím, že to bylo ve středu 10.8. Hezký den.


careful
26. 08. 2016
Dát tip

Běžte s tou redaktorkou laskavě do análu...jako redaktorka asi musím dělat všechno neustále perfektně... nebýt sprostá, nedělat překlepy a vše důsledně číst, abych se náhodou nepřekoukla... a můžu být vůbec ještě člověk?

Nebo mám vytvořit jeden úchvatný post za půl roku, abych náhodou něco nepokazila...


prostě mi to nepřipadalo až tak důležitý, abych to komentoval v průběhu...

nezastávám se ani tak Movsara, spíš se pozastavuji nad tím, jak - coby redaktorka - nepozorně čteš.

Ano, pokud není tvůj komentář podbarvený, jde o soukromý názor...chápu.


careful
26. 08. 2016
Dát tip

Mě udivuje, že se někdo od začátku udivuje, ale nic nenapíše a pak, po boji, je generál.

Ale je od tebe pěkný, že ses Movsara zastal... k tomu nemáš žádný důvod, pochybuju, že by tě za takovou kravinu, šel uplácet:D a tak musím věřit tomu, že jsem se překoukla.


jo, četlas to špatně...je to od začátku stejné, žádná oprava.proto mě ta diskuse dost udivovala...


careful
26. 08. 2016
Dát tip

... a tak jako tak...takové odpornosti jako jsou Kroky FJ by se měly zmiňovat jen v negativní konotaci...ve spojení s čímkoli jiným je to jako oslavovat zločin proti lidskosti...


careful
26. 08. 2016
Dát tip

Jo, jinak mi je samozřejmě jedno z jaké doby hudba je... nejde o dobu vzniku, ale o kvalitu, netuctovost a takové ty věci... pro vás patrně nedůležité...


careful
26. 08. 2016
Dát tip

Jo, aha..jsem to špatně přečetla...nebo jsi to rychle upravil, což bych se nedivila, křivej jsi na to dost, co si budem vykládat.:D

No, on Honza Nedvěd by se k těm krokům skoro i hodil...taky dost hrůza

...Evžénie: No, asi sis nevšimla (ani se nedivím), ale opravovat posty se tu nedá.


Movsar
25. 08. 2016
Dát tip

ono tam dokonce vůbec není, že by (sousedka) poslouchala kroky f.j. ale careful to ve víru vášně tak nějak přečetla. na tu jutub hudbu se nedám, raději třeba honzu nedvěda.

díky, přátelé, za čtení!


Movsare, tentokrát moc dobrý./T

Careful, to není psané o tobě a jen pro tebe, tak se v tom nedloubej jak v bolavé řiti.

Mám ráda muškáty a poslouchám "depešáky" a taky hudbu z dob, kdy ty jsi dřepěla na nočníku. A oprav si ty překlepy, redaktorko.


careful
25. 08. 2016
Dát tip

Si to klidně použíj... být tvou sousedkou já, tak 90% hudby, co jedu, bys slyšel poprvé v životě, natžš abys to dovedl pojmenovat...  fakt může někdo mladší čtyřiceti poslouchat Kroky Františka Janečka?  To musí být materiál...:D erotika jako prkno!

Tohle si zapni na plný pecky, ať ta nebožačka ví, co je pořádný retro, když už!

https://www.youtube.com/watch?v=er416Ad3R1g&feature=share&list=LLhwQn247c4IJDMHElM7uFNw


Movsar
25. 08. 2016
Dát tip

děkuji, přátelé, za zprávy.

kočkodane, zasmál jsem se.

k.k.: vystihl jsi to přesně. mám rád barthesův postřeh, tuším už z 60. let, o vytrácení se sexu: sex je dnes všude, kromě sexu samotného. možná mnou tenhle "společenský" obrat hýbe a mám potřebu vrátit erotiku do hry, odkud ji vyhnalo porno a reklamní průmysl.

careful: velmi vkusná retrolady, to se mi líbí. buď napiš miniaturu pod tímto názvem/námětem ty, nebo to udělám já!  


careful
25. 08. 2016
Dát tip

..joa  ještě má muškáty...fuj....to musí bejt husa...


careful
25. 08. 2016
Dát tip

Ty snad musíš být nezaměstnanej, nebo jsi vysvětlení toho, proč soudům všechno tak trvá...

Dívka, co poslouchá Kroky Františka Janečka je buď dívka důchodového věku, nebo je to "velmi vkusná retrolady".


ten úchylný pozorovatel je výborný, už jsem to jednou říkal,  já když tohle nastávalo jsem chodil v noci po lese, teď bydlíme sami pod střechou, od zvuků je pokoj.  Hrdina je ve své zastydlé zvědavosti a nepřerušené pasívní chuti pevně usazený, rád se vzbudí, co by dělal jiného. On skutečně odráží cestou literární ambivalence nejsilnější potenciál života, jeho žalostnou podobu dnes po překročení všech domnělých tabu a následných výprodejích. On (paradoxní hrdina) je "ještě při chuti" zatímco reálně existuje pouze prodej. Když hrdina říká své mlsné poslušné "snad", pracuje téměř jako švejk v rakousko-uherské armádě, když říkal "kázeň musí být"... 


Kočkodan
24. 08. 2016
Dát tip
Třeba sousedka vyšla právě proto, že o tvém rituálu ví. A jestli ti ty muškáty vadí, tak ji zkus poprosit o defloraci... ;-)

....pěkné čtení na dobrou noc.......*/***


Gora
24. 08. 2016
Dát tip

Krásné, i s těmi broučky:-)   je nebezpečné bydlet nad tebou:-) a vlastně kdekoliv blízko:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru