Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Carolinino veliké dobrodružství

30. 08. 2016
18
37
3479
Autor
Meggy607

 

 

Daleko ve městě, které se jmenuje Londýn, žila rodina která se jmenovala Krétovi.

Tato rodina nebyla moc bohatá, ale také nebyla chudá. Matka se jmenovala Sue , táta Michael, syn Jackob a  dcera Caroline. Otec u nich už 2 roky nebydlel. Děti chodily do Charlieho školy, tato škola jim docela vyhovovala. Jackob chodil do 8. třídy a jeho sestra do 4. třídy. Obědy jim moc nechutnaly, ale naštěstí měli vždy velikou svačinu. Na rozdíl od ostatních měli zdravé svačiny a dobré známky. Jednoho dne se stalo něco neočekávaného, Carolan dostala pětku. Bála se jít domů, protože se jí to ještě nikdy nestalo, a tak utekla. Už byl večer a matka se o ní velmi strachovala. Zavolala policii, ale po dívce ani stopa. V noci byla strašná zima a Caroline nevěděla, kam jít. Najednou bum!! Spadla do kanálu. Byla tam spousta potkanů. Všechni utekly až na jednoho malinkého roztomilého potkana. Caroline se na potkana zadívala a řekla si, to je ale drobeček. Začala potkana hladit, a on se nechal, děvče bylo radostí bez sebe: má nového  kamaráda. Ale jak  potkaního kámoše pojmenovat? Napadlo ji: Čumáček, Ťunťa nebo Teodor, ano, Teodor  je to pravé jméno. Caroline tušila, že už je tak 9 hodin, i když v kanále byla naprostá tma.

Maminka pořád věřila, že se její milovaná dceruška  vrátí a že všechno bude jako dřív. Dívenka přestala počítat hodiny v temných chodbách, ale již trpěla hlady a žízní.

A pak zahlédla v dálce denní světlo a šla za ním s Teodorem v ruce. To světlo přicházelo zeshora. Opravují kanály: juchů, dostanou se ven!!!

Rychle schovala Teodora do kapsy a začala volat o pomoc. Dělníci jí slyšeli a samozřejmě jí pomohli dostat se z kanálu. Když byla Caroline venku, pověděla dělníkům, co se vlastně přihodilo a oni zavolali její mamce. Ta byla radostí bez sebe, že se její  dcera našla. I Jackob byl rád, že jeho někdy otravná sestra je doma. Ale táta, jelikož s nimi nebydlel, nic nevěděl,  dokud mu to Jackob o prázdninách neřekl. Táta se smál a prozradil Jackobovi, že jako malý také utekl.

Od té doby, když by Jackob nebo Caroline měli špatnou známku, vědí, že jim maminka ani tatínek nic nevyčtou, ale že to s nimi pořádně proberou. 

Když Caroline vyndala z kapsičky kamaráda Teodora, maminka souhlasila, že si jej může nechat.  Koupili výběh, krmení a další potřeby, také došli s Teodorem k veterináři, jestli není nemocný, a dopadlo  to velmi dobře.

A tak žili šťastně.


37 názorů

mne sa pacilo velmi pekna rozpravka :)


Meggy607
20. 04. 2017
Dát tip

8hanka: Pravda také si to myslím :)


8hanka
19. 04. 2017
Dát tip

:)

Potkany sú roztomilé, ale neodvážim sa ich mať doma, pretože máme kočičku:)

Máš pravdu, deti by sa nemali báť prísť domov a zdôveriť sa rodičom aj so zlými známkami, kto iný by mal mať pre nich pochopenie?


Meggy607
06. 04. 2017
Dát tip

Goin : díky že se ti líbí a také za tvé rady :) :) 


Gogin
06. 04. 2017
Dát tip

ahoj - milý příběh - nejvíc se mi líbilo to setkání s potkany

jedna poznámka ke struktuře textu - asi bych to rozčlenil na víc odstavců -  trochu bych sledoval dějovou linku - a tam kde nastane nějaký předěl, či zlom, změna prostředí - bych založil nový odstavec - text by byl přehlednější

jinak dávám TIP

 


Meggy607
04. 04. 2017
Dát tip

vesuvanka :  Díky :) :) 


vesuvanka
02. 04. 2017
Dát tip

Hezký dětský příběh :-))) TIP


Meggy607
03. 09. 2016
Dát tip

K3: Děkuji ano přečtu si ho :) .


K3
02. 09. 2016
Dát tip

Moc se mi to líbilo, nechci to rozebírat, to udělali ostatní. Víš já jsem taky takhle nějak začínal, ale tenkrát to nebylo kam poslat a nikdo mě nepovzbudil. Tak povzbudím aspoň tebe. Jestli jsi to napsala celé sama tak je to perfektní. Piš dál, nemusíš spěchat, času máš dost. Okoukej třeba nějaký příběh kolem sebe nebo si něco vymysli úplně z gruntu, co tě zaujalo a co nikdo nenapsal. Ať se ti daří. Tip.

Když budeš chtít. přečti si můj pohádkový příběh "Petrklíč." Je o klucích v tvém věku. Možná tě inspiruje...


Meggy607
01. 09. 2016
Dát tip

Adriana Bártová: ano je mi 11 let a mnohokrát děkuji :) :D.


Meggy607
01. 09. 2016
Dát tip

Pečený medvěd: díky :) :) .


Meggy607
01. 09. 2016
Dát tip

Kolobajda: díky určitě jse pokusím ještě něco napsat :) .


milá dívenko, pokud je ti opravdu 11, jak říkáš, klobouk dolů! tvůj projev je velmi sofistikovaný,/ tím chci říct zkušený a hodný dospělého člověka/ i když se jeví jako dětisnký, není tomu tak, je v něm spousta touhy,  možná, že to je tvůj hnací motor, piš dál, ráda si tvé příběhy přečtu, T*


Kolobajda
31. 08. 2016
Dát tip

Ahoj Meggy, zdraví tě Pavel z Ostravy! I když žiji v drsném kraji, mám rád hezké dětské příběhy a dětské uvažování. Vždy mě potěší, když někdo ve tvém věku má jiné zájmy, než počítačové hry! Tak zkus ještě nějakou... T*


Meggy607
31. 08. 2016
Dát tip

Larkov: děkuji za opravení a jsem ráda že jse ti to líbilo :) .


Lakrov
31. 08. 2016
Dát tip

Text na mě hned od začátku dělá dojem, že jej napsal někdo školou (myslím tou  základní) povinný, což není špatně, jen je třeba na to brát při čtení zřetel.  Milá pohádka, říkám si po dočtení. Všechno dobře dopadlo, žádný výprask  za špatnou známku a ještě k tomu nový zvířecí kamarád -- hezky jsi to vymyslel(a).  Tip.  

Tahle věta se mi líbí:  ...zdravé svačiny a dobré známky... ## je z ní cítit takový opravdu dětský  pohled na svět, prostý žebříček hodnot.  

A upozornění na překlepy/nepřesnosti:  .

..spousta potkanů. Všechny utekly... ## Všichni utekli  

...začala potkana hladit, a ona se nechala... ## on se nechal  

 Číslovky od jedné do dvaceti se píší slovy  


Meggy607
31. 08. 2016
Dát tip

okoloidúci: dekuji také si to myslím.


Meggy607
31. 08. 2016
Dát tip

pedvo: dekuji za upozornění :) .


Meggy607
31. 08. 2016
Dát tip

Stázka: děkuji.


Meggy607
31. 08. 2016
Dát tip

Jarmila_Maršálová: budu psát i příběhy z Čech.


Meggy607
31. 08. 2016
Dát tip

blacksabbath: Také moc děkuji :) .


Meggy607
31. 08. 2016
Dát tip

Kočkodan: Děkuji 


Ahoj....vítám Tě na Písmáku.......první a dobrá....hezky se mi četlo......dávám si Tě do oblíbených...aby mi nic od Tebe neuteklo....tip...*/**


Kočkodan
30. 08. 2016
Dát tip
Meggy, po zveřejnění tohoto dílka určitě nemusíš chodit kanálama. :-) I já tě mezi námi vítám, mladičká slečno kolegyně . Tvým příchodem došlo k výraznému snížení věkového průměru autorů na Písmáku. ;-)

pedvo
30. 08. 2016
Dát tip

Pozor, v kanálech žijí potkani.


okoloidúci
30. 08. 2016
Dát tip

Meggy, napísala si pekný príbeh s ponaučením pre školákov aj pre ich rodičov :) *


příběh z Čech by tady nebyl? ale dobrý, Meggy))


Meggy607
30. 08. 2016
Dát tip

aleš: mám radost moc děkuji.


a přidal jsem tvůj příběh do klubu "slabikář", když je pro děti...


Meggy607
30. 08. 2016
Dát tip

Ano, děkuji 


a když už budeš měnit, tak ještě vyměň jednu Cerollan za Caroline... aby se to nepletlo...


Meggy607
30. 08. 2016
Dát tip

aleš: Děkuji za čtení a přivítání, název školy změním :) :D .


krumlovská písmácká komunita se rozrůstá? to je dobře, vítej...

příběh pěkný, jen mě zaujala ta Charlieho universita. Může být vymyšlená, to by nevadilo, ale děti tam chodí do čtvrté a osmé třídy? to mi tedy vrtá hlavou...

 


Meggy607
30. 08. 2016
Dát tip

Gora: Děkuji ti :) .


Gora
30. 08. 2016
Dát tip

Hezký dětský příběh, ve které jsou zobrazeny touhy všech dětí po přátelství a rodinné harmonii. Vítej na písmáku, a přeji mnoho spisovatelských úspěchů, Meggy607.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru