Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hototogisu

Výběr: snake_01
01. 09. 2016
20
34
1850
Autor
Umbratica

Hototogisu = japonsky kukačka

 

 

 

CarverlsBackovi

 

 

Hřbitůvek za vsí -

Komu tady kukačko

počítáš léta ?

 

 

 

 


34 názorů

Umbratica
06. 10. 2016
Dát tip

Snake.

moc děkuji za zájem a zasvěcený komentář.


snake_01
04. 10. 2016
Dát tip

Tohle je takové solidní issovské haiku, akorát trochu převráceně. Chtěl bych se tu ale především zastavit nad jednou věcí. Mnozí by se mohli ptát, jak js to s tou personifikací a s tou metaforou obecně. Personifikace by se pochopitelně v haiku objevovat neměla, ale tady nejde o typický příklad vystavění textu na metafoře. Jde spíše o jinou věc: o citlivé začlenění folklorní látky do textu (není to metafora ale odkaz na ustálený motiv folklorní víry). Text je tak silný a pochopitelný zároveň, protože pracuje se všeobecně známou folklorní látkou a zasazuje ji do nového kontextu. Pokud je tam porušeno nějaké pravidlo, je to tak (spíše než metafora) vyjádření postoje lyrického subjektu. protože za otázkou je zřejmý tazatel. Ale dnes je na druhou stranu poměrně typické, že se v mnoha (i japonských) textech objevuje lyrický mluvčí...

V


Umbratica
12. 09. 2016
Dát tip

Díky Won Ume,

ani nevíš,jakou mám radost,že se mi zase po čase podařilo napsat haiku,které vzbudilo tak dobrý ohlas u čtenářů.


Won Um
12. 09. 2016
Dát tip

Tak tohle mě dostalo, klobouk dolů..  /Tip


Horác
12. 09. 2016
Dát tip

Aha, to by byla ta lepší varianta...:-)


Umbratica
12. 09. 2016
Dát tip

Měla bych ještě jedno řešení,Horáci. - Třeba počítá zbývající roky do vzkříšení.


Horác
08. 09. 2016
Dát tip

Aha, zase o něco chytřejší, abych nezemřel v nevědomosti... Pak tedy nejspíš počítá ne jen vílám z urnových hájů ale i těm mezi náhrobky. Tak děkuji ...:-)


Umbratica
08. 09. 2016
Dát tip

Horáci,

to určitě ne,ale teprve od Backa jsem se dověděla,že v Japonsku je kukačka symbolem smrti. - Takže v mém haiku je kukačka na hřbitově "doma".


Horác
05. 09. 2016
Dát tip

Zajímalo by mě, jestli tu Kukačku v tomhle smyslu táží i Japonci?


Umbratica
05. 09. 2016
Dát tip

Můro,

tak to je největší chvála,kterou jsem od tebe kdy obdržela. Vážím si toho a děkuji.

 

blackie,

možná ta kukačka počítala roky mně,která jsem šla kolem.

 

Knihomole,Adriano,IQ icku,Backu,ga,returne,Čudlo,Evženie,Lnice,qíčalo,

jako haikařku mě moc potěši váš zájem a chvála.Moc si vážím toho,že tohle haiku vyvolalo takovou nečekanou odezvu.


Můra73
03. 09. 2016
Dát tip

Ještě se vracím, tenhle text si to zaslouží.

Čtenáři je okamžitě jasné, o čem haiku je. Má velmi silný přesah, švih. Je protkaný emocemi, ale přímo v textu se o nich nepíše. Je štíhlý, má časové zařazení, drží formu 5-7-5, obsahuje předěl i jistou omšelost motivů. Je psán naprosto civilním jazykem bez poetických ozdob. Výborně. 


Lnice
02. 09. 2016
Dát tip

jé , to je hezké.-)


*


............komu.....těm čekajícím v zástupu.............


To je krásné. /T


To je krásné. /T


Čudla
01. 09. 2016
Dát tip

Hodně dobré. /*


ga
01. 09. 2016
Dát tip

fajn


díky ;)

/*


IQ nick
01. 09. 2016
Dát tip

Že by hrobaři?  

moc pěkný haiku  b:-)

 


vtipné!


Malo by byť v písmáckom Manjóšú.


Umbratica
01. 09. 2016
Dát tip

Supr. - Nevím Kočkodane,proč ta svoje senrjú nekladeš do haikárny jedno za druhým. Třeba by se z nich vyklubaly tipy.


Kočkodan
01. 09. 2016
Dát tip
Umbratico, tvoje "ptákovinka" se mi moc líbí. Kukacka letí pristává v cizím hnízde nasla babybox

Umbratica
01. 09. 2016
Dát tip

Aleši - a vůbec nejlepší je nebýt pověrčivý.


Umbratica
01. 09. 2016
Dát tip

okoloidúci,

díky za chválu.

 

Goro,

kukačka je vůbec zvláštní pták. Např. kdysi dávno si prostý lid myslel ,že kukačka je v létě kukačkou a v zimě krahujcem. Ta pověra má dokonce reálnou podstatu,ale to by bylo na dlouhé povídání.


pokud napočítám málo zakukání, říkám si, že jsem asi prošvihnul přesný začátek kukání...:o)


Gora
01. 09. 2016
Dát tip

Opravdu, kukačka dokáže způsobit pocit mrazení v zádech...kolik těch kuku přidá? 


okoloidúci
01. 09. 2016
Dát tip

... tvorivý nápad a pekné spracovanie, líbí moc :) ***


Umbratica
01. 09. 2016
Dát tip

Goro,

tohle haiku je už asi rok staré.Kukačka je v japonských haiku velmi častý námět,ale teprve od Backa jsem se dověděla,že pro Japonce je kukačka symbol smrti. Já jsem ji kukat ze hřbitova opravdu slyšela,takže asi sama ví,že "tam patří".


Gora
01. 09. 2016
Dát tip

Ano, kuká pro sebe a nás, zatím:-)


Umbratica
01. 09. 2016
Dát tip

Díky Goro - a taky možná smutné a nostalgické.


Gora
01. 09. 2016
Dát tip

Hezké:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru