Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzrušení na chatě

07. 09. 2016
4
13
754
Autor
Kolobajda

I banální věc lze dovést ad absurdum...

 

Vzrušení na chatě

Manželka vychrstla vodu se saponátem po umytí nádobí k plotu pod lískový keř.

A já jsem tam den před tím objevil hříbka. A kropil jsem ho a chodil kontrolovat, jak bují.

Načež jí říkám (dost vzrušeně): Tady je hříbek, a já ho zalévám vodou, a ty mastnou vodou s jarem!

Dostalo se mi odpovědi: Tomu se říká Jarovizace!

 


13 názorů

Přečetla jsem celý postup,nevím,jestli je to ta jarovizace,ale po přečtení mám různé vize,například,co se asi tvoří v odpadních rourách pod dřezem?

Lakrov
27. 09. 2016
Dát tip

V botanice mám holt mezery :-)


Kolobajda
27. 09. 2016
Dát tip

Příjemcem jarovizačního impulsu je apikální meristém a embryo, podmínkou pro přijetí tohoto popudu je výskyt dělících se buněk v mateřské rostlině. Mechanizmus jarovizace spočívá v epigenetických změnách stavu methylace DNA a v konformaci chromatinu následkem nízkých (vysokých) teplot. Vzniklá demethylace a uvolnění bílkovin chromatinu dovoluje oživení původně neaktivních genů. Aktivaci genu VRN2 (vernalization) je potlačeno brzdící působení na přechod do etapy kvetení.

Doufám, že tomu všichni rozumíte...


Lakrov
27. 09. 2016
Dát tip

...Jarovizace... je pěkné slovo. Názvu téhle miniatury by slušelo víc,  než nynější zavádějící titulek :-)  


Chápu

Kolobajda
08. 09. 2016
Dát tip

No, víš pedvo - já taky nědy dost kecám...  o))


pedvo
08. 09. 2016
Dát tip

A hrome, tys toho na sebe vyklopil tolik, že už bys mohl udat sám sebe.


Jak chutná klouzavy hřib?*


Kolobajda
07. 09. 2016
Dát tip

Přátelé, díky za názory - byť různorodé. Pedvo - udal bych, udal (kdysi mě tady někdo nazval udavačem STB), leč v Kunčicích p.O. policie néni. Ale i kdyby byla, váhal bych. Určitě by se ptali, proč nemáme septik, proč nemám revizní zprávu od elektriky, od komínu, proč máme tyčky od plotu napuštěné vyjetým olejem... oni to tak tam sice mají všichni chataři, ale co oči nevidí... Takže - co tam jeden klouzek... stejně to nepřežil.  o))


pedvo
07. 09. 2016
Dát tip

Udej to na ni policajtům.


Lubošova poznámka o klouzku mě rozchechtala......a ty  nepěstuj u plotu a hajdy do lesa....*/***


Kočkodan
07. 09. 2016
Dát tip
Nic tak hrozného se nestalo, Oli ti jen udělala z hříbku klouzek... Horší je, že se pořád nemohu zbavit svého občasného fantazírování – já si myslel, že nám budeš v mniatuře líčit nějaké svoje erotické zážitky. ;-)

Gora
07. 09. 2016
Dát tip

Vždyť to říkám, že máš manželku taky Písmačku:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru