Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sezónní katastrofa

Výběr: a2a2a, Zbora
12. 09. 2016
12
13
1693
Autor
Movsar

Katastrofa

Každé léto postihne Jadran ekologická katastrofa: turisti. Olejová skvrna z krémů proti opalování se pak táhne hluboko do Středního moře a tráví ryby. Těla zasypou pláže jak tučné sněhy. Ale není v tom stopa něhy, všichni ječí a nejvíc děti. Kéž by je snědli racci. A vše je online přenášeno na sociální síť. Už se celá hemží těmi děsnými tvory.


Lokál

"Dvakrát Mogulovu baštu," objednali si neznámí chlapi. Lokálem šel kyselý pach jídla, moči od toalet a kouře od cigaret, zažraný až na dno záclon. U stropu přeskakoval obraz televize bez zvuku. Sem tam cinkly sklínky anebo karty, nikdo nic neříkal. Pak vrchní rozkopl dveře kuchyně. Na stůl cizinců položil dvakrát Mogulovu baštu. 


Podvečer

Do oken ubytovny se opíralo zapadající slunce, takže rudla jako podivuhodný drahokam, jak tváře dívenky. Byla neděle, dělníci se teprve vraceli ze stavby. Jakási žena ze sídliště venčila psa a pohybovala při tom boky v trudném rytmu stárnutí. Dělníci šli za ní, chyceni na vábničku jen pomalu uhasínající sexuality. Fantasma pozadí sevřeného do černých legín jim dávalo zapomenout na hlad. Nevedli mezi sebou žádné řeči, šli tiše po stopě unikajícího pohlaví.


Měsíc

Měsíc svítí nad paneláky jak fixní idea. A uvnitř betonových sarkofágů faraoni. Uspokojeni ústy, usínají podobni dětem. Ty spí hned vedle, ve svém uspokojení podobny dospělcům. A měsíc mezitím zvedá hladinu oceánu. Toneme ve snech bez naděje na záchranu.


13 názorů

Zbora
21. 09. 2016
Dát tip

Na stůl cizinců položil dvakrát Mogulovu baštu. - šokující rozuzlení :)


IQ nick
18. 09. 2016
Dát tip
Dokonalý! Každý postřeh. ***

a2a2a
17. 09. 2016
Dát tip

Bezvadná triekopoznámka, opravdu pěkná, snad bych vypustil ...jak tváře dívenky... Podle mne tam nemá zakotvení, asi jsi chtěl vytvořit cílený kontrast k oné pejskařce, ale ten s ohledem na pointu není vůbec nutný a navíc po předchozím podivuhodném drahokamu působí jako genetivní vazba. Na druhou stranu poslední Měsíc je korunou, stylisticky i obsahově, dokonce až možná s příliš tíživým koncem. Tam podvědomě cítím potřebu mírnějšího konce, ale to už je spíše subjektivní psychologická potřeba bránit se beznaději.


Movsar
13. 09. 2016
Dát tip

tušeil jsem, že nenarážíš na můj demokratický přístup k ženám, například. ano, asi jsi to někde dřáíve zachytil, že jsem se k tomu doznal: publikuji vše, necenzuruji se. spíše je to chyba, ale má to blízko k deníku, proto. 


Movsar
13. 09. 2016
Dát tip

tušeil jsem, že nenarážíš na můj demokratický přístup k ženám, například. ano, asi jsi to někde dřáíve zachytil, že jsem se k tomu doznal: publikuji vše, necenzuruji se. spíše je to chyba, ale má to blízko k deníku, proto. 


diletant
13. 09. 2016
Dát tip

Opět jsem se špatně vyjádřil, to je dnes den... chtěl jsem jen říci, v dobrém, že je pak lépe vidět na to, co vyniká; promiň, pokud nesouhlasíš :) 


Movsar
13. 09. 2016
Dát tip

obávám se, že nerozumím


diletant
13. 09. 2016
Dát tip

Asi je dobře, že neprovádíš selekci, jestli mi rozumíš :)


Kočkodan
13. 09. 2016
Dát tip
Mogulova bašta, to bude asi hodně mastný...

Lepší už to nebude. Leda až se oteplí na Baltu. /T


upečenecký tábor na Jadranu...

ale jinak všechno...


Gora
12. 09. 2016
Dát tip

Pěkné věci přeješ dětem:-)    Trudný rytmus stárnutí:-)    Smutná podobenství:-)))))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru