Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mori turi te salutant

30. 09. 2016
4
4
1009
Autor
dazdozienka

ave cézar

Deň, keď si pozrieš Casablancu
a dubom opadnú všetky listy
bla bla bla
Nemyslíš na sľuby, ktoré si nikdy ani
neplánoval splniť
Celkom civilne sa snažíš dotknúť
plachty priľahnutej
snehom
jazykom
Celkom sám
(bla bla bla)
nemyslíš na sľuby splny,
pri ktorých si nebol.
Hľadáš jeden prozaický dôvod,
prečo práve ty
by si mal zomrieť
pre nejakého
cézara.


4 názory

:-)


dazdozienka
04. 10. 2016
Dát tip

každopádne za tip ďakujem!


zaklincovala som to tým, že som si chcela pozrieť, kto dal tipy a omylom som dala tip. takže tak....


tieto kreácie typu "nemyslíš na/nemyslí/nemyslel..." by čitateľa mali naviesť na nejaký rozmer lyrického hrdinu, ktorý ho nejakým spôsobom dopĺňal. ozrejmil jeho funkciu, históriu, pohnútky. alebo by dopĺňal prostredie, kontext... alebo je "nemyslíš na/ nemyslel..." spôsob, ako autor čosi prilepí, keď nevie, ako inak to prilepiť.

pri "nemyslíš na" použitom týmto spôsobom v tomto texte so "sľubmi, ktoré si nikdy ani neplánoval splniť" mám pocit, že dostávam prekombinovanú zbytočnosť. 

nemyslíš na splny, pri ktorých si nebol - okrem lyrického vyznenia - premýšľam, prečo ne/myslieť na splny, pri ktorých sme boli, neboli. ja neviem. asi by som radšej nepremýšľala o týchto veciach. alebo premýšľala o iných.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru