Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

haiku 1+

02. 10. 2016
16
17
1223
Autor
Oldjerry

*

dutě slova zní
nejdéle ten mluvívá
jenž nemá co říct


17 názorů

bestye
13. 10. 2016
Dát tip

více než řády

ozdobí pomazané

umění mlčet

 

:c)


Oldjerry
06. 10. 2016
Dát tip

Adriano - když se budeš probírat (zejména básněmi) tak přijdeš na to, že je toho napsáno tolik, že skutečně původní námět už nnajdeš. Vždy se to nechá odněkud napadnout.  Překvapilo mne to - existuje relevantní námitka proti tomuto haiku, ale zatím ji nikdo neuplatnil. 

Umbratica - ano, zejména...


Oldjerry, já netvrdím, že to někdo napsal jako haiku, nicméně i pro tento způsob básnického vyjádření bych očekávala větší originalitu, a ty ji máš, proto mě překvapil tento příspěvek


Umbratica
06. 10. 2016
Dát tip

a někdy taky mohou znít velmi dutě i slova v jistých rozsáhlých velkokritikách. Tip.


Darmo-šlap
05. 10. 2016
Dát tip

Taky jsem rád, Jardo, že jsem sem po delší době opět zavítal. Teď, když nám hekři odrovnali stránky Skupiny XXVI, hledám někde možnost komunikace. Churáňov je již třetí den zahalený v mlhách, pršelo tu, teď nám teplota klesla na -1,2 °C, při zemi bylo dokonce jen -2,5 °C.


Oldjerry
05. 10. 2016
Dát tip

snake,  darmošlap - vítejte, borci!


Darmo-šlap
04. 10. 2016
Dát tip

Bral bych to spíše jako sentenci, úsloví či průpovídku. "Dutě slova znít" mohou v haiku jen z plechové hlásné trouby. Co to znamená, že někdo "nejdéle" mluví? Nejdéle vzhledem k čemu, k jaké délce? A že nemá někdo co říci (v mluveném), to je hodnotící prvek, ryze subjektivní, rozdílný od posluchače k posluchači. V tomto smyslu z tohoto haiku zůstává jen (pro někoho) normovaný počet slabik 5-7-5.


snake_01
04. 10. 2016
Dát tip

Tohle je takové čepelkovské haiku, gnómické, ale dost abstraktní. Sice bych si v tom dovedl najít určitý přesah, například autokritiku lyrického subjektu, což je vlastně docela vtipné...


Oldjerry
04. 10. 2016
Dát tip

Díky,  všem

Adriano, je sice  fakt, že tato pravda je notoricky známá, ale už ji někdo zpracoval jako haiku?  Pokud ano, dej mi, prosím odkaz, omluvím se a smažu to. Láska je taky notoricky... hm - ještě známější a píše se o ní dál... a ne vždy originálně.


omlouvám se, ale tohle je stará známá pravda a vydávat, tuhle již velmi zevšednělou frázi za vlastní, mi nepřipadá fér


fialka...
03. 10. 2016
Dát tip

Neboj se přerušit tok slov ... :-)))

T


A.H.
03. 10. 2016
Dát tip

*


zvedavec
02. 10. 2016
Dát tip

tak

 


Gora
02. 10. 2016
Dát tip

:-))))


Danny
02. 10. 2016
Dát tip
:)

Diana
02. 10. 2016
Dát tip

Tak to ses strefil přesně :-)***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru