Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o mé svobodě

03. 10. 2016
25
53
2088
Autor
agáta5

Ještě je žízeň po ovoci
pro hada na mých bocích
dotepy v klíně    závrať   víno

a ve tvé schránce otevříno

do mravenčích cest
skládám ruce
na nahých loktech brnění
a jak ho sklepávám       
roste mi husí kůže          
                                         do tvých bran jsem vešla
                                         po slasti vstřebávala ticho

mám vláčné rozmary
nechávám je ťukat k mezerám
než rozkošatí a dolehnou


pak pluju v hrbolatých řekách

*
jak hořím?
přes vlastní dlaň k slunci
téměř neslyšně praskám v kloubech
nemám hlas
jen vlním

*
natahuju tmě bílé šaty

po nohách klouže přítel stín
a noc se neschyluje

noc letí

                                            k tvým břehům…

 


53 názorů

Markel
10. 10. 2016
Dát tip

krásná, pocitová, tomu rozumím *


agáta5
06. 10. 2016
Dát tip

snažím se vyjadřovat pouze k básním :) někdy to není tak úplně možný, ale to víš

poznámka byla k básni... a je škoda, že nebudeš mít už tolik času...tvý poznámky si ráda pročítám a porovnávám s básněmi a svými názory... je to dobrá škola   ... a vím, kde je nejspíš zakopanej pes, jen nevím, jestli se s tím dá něco dělat, to ukáže čas

zatím mě to baví, číst, psát a komentovat...   


Safián
06. 10. 2016
Dát tip

Agáto, asi jsem nedovtipný. Myslíš báseň nebo kolobajdův názor? K názoru mohu těžko něco mít, četl jsem od tebe sotva pár básní. A k básni? Pokusil jsem se popsat svůj náhled. Připouštím, že může být příliš povrchní. Ale když báseň nezabírá nebo se mne docela nezmocní ( ato se stane málokdy), snažím se pochopit, v čem to může být. Snažím se oprostit od postoje "líbí - nelíbí". Netušil jsem, že Kolobajdova poznámka je výzvou k diskuzi. Ani bych nevěděl, co říci. Asi to není důležité,  poznámky jsem psal, protože jsem měl čas. To zvolna pomíjí, takže se tu možná v budoucnu objevím mnohem méně.


Safián
06. 10. 2016
Dát tip

Kolobajdo, já nevím, o čem mluvíš. Ty sis koupil moji knížku? A kterou? A jak jsi poznal, že je ode mne? Každá je jiná, ale je možné, že by se ti nelíbila žádná. Napiš mi k tomu něco.

Jsi-li stoupencem komunitního Písmáka, já nic proti tomu. To mě nezajímá. Píšu-li nějakou poznámku, nepíšu ji z pozice "své" pravdy, ale s úmyslem autorovi prospět. Když se ti to nezdá, můžeš napsat něco sám.


Kolobajda
06. 10. 2016
Dát tip

Safiáne - k tomuto dílku jsem psal první hodnocení, které posílám vždy automaticky všem. Toto teď jsem ti mohl poslat v soukromé zprávě, ale když jsem si přečetl tvou "úžasnou tvorbu", nemám chuť na důvěrnosti. To jen abys věděl, že zde taky může mít někdy někdo jiný názor. A začínají se zde množit případy s patentem na rozum - možná by vám vyhovovaly jiné stránky, než Písmák.


agáta5
06. 10. 2016
Dát tip

kolobajda si myslel, že se ti to bude líbit .) a nelíbí, takže se jen netrefil :)


Safián
06. 10. 2016
Dát tip

Kolobajdo, dostal jsem avízo, ale nevím, na co mám reagovat.


Kolobajda
06. 10. 2016
Dát tip

A agáta nám dozrála jako víno....    máš ještě někde nějaký limit, nebo ten je až na horizontu?    /***


justyou
05. 10. 2016
Dát tip

***


agáta5
05. 10. 2016
Dát tip

dikes oldjerry :)


Oldjerry
04. 10. 2016
Dát tip

Máš ho tam!         (tip)


agáta5
04. 10. 2016
Dát tip

dikes, nahá :)) ta dvanáctka na konci tvýho nicku by mě zajímala...


nahá12
04. 10. 2016
Dát tip

to je super...


agáta5
04. 10. 2016
Dát tip

black, evžo, dikes za zastávku, děvčata :)  



je to jako kdybys boky rozvlnila.....na rozhraní dne a noci....a....ťuk-ťuk do klávesnice.........uf........*/***


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

jemně jsem do toho sáhla :)


Safián
03. 10. 2016
Dát tip

To muselo být prima.


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

i já mám raději melodické texty, které plynou samy ... juknu na to, vím asi kde upravit..

já jednou četla úryvek autorky, která dostala děsnou trému. Jsem se obětovala a on to byl úryvek se sexuální tématikou... asi desetkrát jsem polkla úžasem... prej to mělo grády :)))... lidi tleskali... a uculovali se pak celej večer


Čudla
03. 10. 2016
Dát tip

Pěkné /*


Safián
03. 10. 2016
Dát tip

Znám a neznám. Já na čteních občas čtu z listu neznámé texty. Dělám to tak, že recutuji strukturu a tu a tam přidám nebo zmšním hlas podle toho, o kolik jsem schopen předběhnout pohledem. Také se mi stalo, že mi autor nachystal past, najednou všechno změnil a já to bůhvíjak zachraňoval. Tím chci říci, že i volný verš má svůj metrický impuls, kterému by měl vyhovět. Možná jsem příliš  konzervativní, vždyť underground zrušil podle Václava Černého vše, i gramatiku, ale to není poezie, které bych fandil.


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

díky safiáne, mrknu na to a nějak s tím zakejkluju sama :)  jsou to tří různé obrazy, oddělené hvězdičkou... možná až moc volné... zkusila jsem číst, autor problém nemá, ale znáš to, autorovo dítě... :)))


Safián
03. 10. 2016
Dát tip

Obrazy se mi zdají formální, bez vnitřního propojení. Nemám tím na mysli jenom jejich věcnou podobu, ale i tah hlasu, který by je měl tlumočit. Závěr bych neuměl zarecitovat. musel bych zapojit nějaké kejkle, aby to alespoň troch vyšlo. Volný verš není tak docela volný a tady se rozběhnul až příliš.


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

hugísi, jo jo přesně TO :)))

dikes za návštěvu fšem, těší mě to


Danny
03. 10. 2016
Dát tip
parádička T

to jsem sice moc nepochopil, ale dokážu s tím žít :o)


Hugo Ramon
03. 10. 2016
Dát tip

Ty se mi líbíš. Dnes každý opičák hned brání svoji agresivitu - trochu s neadsázkou řečeno - a ty působíš velmi čerstvě :-) Aleši, klobouk dolu :-) hodně štěstí ...


ok, porucha může být i na mojí straně :o)


Hugo Ramon
03. 10. 2016
Dát tip

Aleši, tady si ale nerozumíme. Já nemluvím o tom, o čem ty si myslíš, že mluvím.


zůstaň gentlemanem, Hugo :o) a mysli si, co chceš...


Hugo Ramon
03. 10. 2016
Dát tip

Agi, je to parádní. Jen mi řekni, jsou dotepy v klíně TO, CO si myslím?


Lnice
03. 10. 2016
Dát tip
*

over
03. 10. 2016
Dát tip

necháváš nahlédnout...ale jen zlehýnka, aby bylo co domýšlet...prima, fajn :)


Whitesnake
03. 10. 2016
Dát tip

ježíšikorýšinaplyši, ty tři tečky za "občas i..." jsou obludné i tajnosnubné


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

já to přežiju :))) ale přiznávám bez mučení, že je mě dost, takže ... občas i ... posoudit mohou jen druzí :))


Whitesnake
03. 10. 2016
Dát tip

... myslím z mé strany, samozřejmě


Whitesnake
03. 10. 2016
Dát tip

pitomý pokus o humor


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

:)))


Whitesnake
03. 10. 2016
Dát tip

... takže ty jsi ten R. L. a movsar v jednom :-( spas se kdo můžeš


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

Goro, díky :)

W: no já jsem to zkloubila, abych nepočítala,  protože na matiku jsem byla vždycky dřevo:))) už mám ten luxus považovat se za kohokoliv :))


Whitesnake
03. 10. 2016
Dát tip

... a ty jsi taky číslo a příklad "nemoci", že se cituje nepřesně a někom,u se dáívá do úst něco, co neřekl... já pravil "zrale ženský půvab" a ne "zrale ženský věk". Ten první může vykázat za určitých uměleckých či každodenních činností i dívčina, ten druhý vykázat v osmnácti nelze :-)


Whitesnake
03. 10. 2016
Dát tip

ono je to opravdu umění psát vzletně a zároveň pokorně a uměřeně. Sám jsem transparentní příklad, že se to ne vždy daří. A jo, vím, že jsi mladá paní a žádná seniorka, takže tvůj úchecht v pořádku...


Gora
03. 10. 2016
Dát tip

Agát,tvé kluby znám už skoro jako své vlastní, a jejich praskot taky. Jsi prostě skvělá.


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

W: zrale ženský věk :)) dikes za zastávku, jsem ráda, jak na tebe moje poezie působí...


Whitesnake
03. 10. 2016
Dát tip

je to prostě o tvojí svobodě, takže tečka. Na tvých verších mě baví, že dokážeš najít hranici mezi takovým tím miloučkým ťuťuňuňu a zrale ženským půvabem (a to nevím kolik ti je). Některé obrazy (klouby, vlny) skvělé...


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

KK, o svobodě já ráda :)   díky, potěšilo


agáta, máš výdatný prameň nápadov /*


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

qíčalko, tak to mám obrovskou radost :)     to víš, já teď tři dny motala košíky z kukuřičnýho šustí... ještě mi šustí v hlavě :))) a tak krásně jsem si odpočinula... to je pak v té mé tvorbě cejtit :)


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

jj ... se chystám zazimovat :)))


JARUB
03. 10. 2016
Dát tip

To ten podzim, obrací listy, maluje, žaluje, pak všechno roztrhá, nakonec nechá všechno usnout....  :o)


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

jarub dikes, jsem poslední dobou romantická až se děsím sama sobě :))))


JARUB
03. 10. 2016
Dát tip

Ale krása nesmírná, vesmírná.... mravenčí cesty, na loktech brnění, hrbolaté řeky a tvoje břehy...

k nerozeznání od měsíce.... Nádhera! Moc líbí! *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru