Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jsem jablko

16. 10. 2016
15
19
1120
Autor
aleš-novák

volně navazuje na nedělní poledne

Polední slunce poloviny října mě vylákalo k posezení v zahradním křesílku. Možná jeden z posledních takových dnů, kdo ví?

Jen pár kroků od křesla nabízí jabloň své plody, jablka, co celé léto sbírala sluneční svit, aby se teď mohla podělit o svou sladkokyselou radost. Není jich letos mnoho, jarní mrazíky se projevily.

Natahuji ruku, sedám si zpátky do křesla a ochutnávám. Zavírám oči a nechávám na sebe tu letní energii působit. Cítím, jak se sousto pomalu rozplývá na jazyku, nádechy a výdechy pumpují jablečný zážitek do celého těla, jablečné molekuly se šíří jako tichá lavina.

Když dospějí až do konečků prstů, setkají se tyhle imaginární kuličky s jablkem, co ho ještě držím v ruce. Trochu se v tomhle místě přetlačují s těmi, co chtějí vstoupit z jablka do mého nitra přímo, přes otisky prstů. Kruh se uzavřel.

Na chvíli jsem se sám stal jablkem.

 

 

 


19 názorů

BG: díky za rozvinutí tématu...


Diana
17. 10. 2016
Dát tip
Milé, příjemné, zajímavý postřeh :-)*

IQ nick
17. 10. 2016
Dát tip

Je.


fialka...
17. 10. 2016
Dát tip

T***


tak včera jsem byl jablkem a dnes v práci jeden kolega rozdával domácí jablečný mošt...

není ten svět krásný...?


agáta5
17. 10. 2016
Dát tip

vydrží! Dohlížím na to!


tak ať mu to vydrží :o)


agáta5
17. 10. 2016
Dát tip

já jsem košilela, jablko je můj vnuk... ten je papá po kilech :)


Markel: to je správný přístup...:o)


Markel
17. 10. 2016
Dát tip

moc dobrý pocit jsi ve mně vyvolal, zkusím si dát k obědu trochu guláše, co zbyl ze včerejška, to jsem tedy zvědavá, co pocítm, když použiji tvoji metodu, musím dodat, že rukama jíst nehodlám, ale třeba to také zafunguje, dám pak vědět, zda budu paprikou, cibulí či vepříkem :-)) dávám *


Čudla
16. 10. 2016
Dát tip

Moc fajn. /*


Já měla salát! Sned nebudu zelená? :-))/T


Movsar
16. 10. 2016
Dát tip

inspirace deleuzovským "stáváním se"?


Kočkodan
16. 10. 2016
Dát tip
Aleši, u názvu ve mně hrklo, jestli se po psychické stránce cítíš v pořádku. Tahle představa je pro mne velkým bubákem. Sevřelo se mi hrdlo (včetně ohryzku) a před přečtením jsem si dal raději stopičku tvrdšího alkoholu. Teď už je mi lépe, i když červíček pochybnosti pořád trošku hlodá... :-)

copak kozel zahradníkem zná odrůdy? :o) prostě je chutné...


Lnice
16. 10. 2016
Dát tip

a jaká je to odrůda?.-)


Gora
16. 10. 2016
Dát tip

Aleši, molekulo jablečná, vtipně a všímavě napsané:-) Taky jedno koušu, ale tohle mne nenapadlo:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru