Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Literární nokturno

Výběr: Lyryk, a2a2a
24. 10. 2016
13
22
1796
Autor
Umbratica

 

 

 

Literární nokturno

Kolobajdovi

 

Bílá luna na hladině

houpe se jak vratký člun

Kolik louží tolik lun !

Slova cvičí na kladině

 

roztodivné prostocviky :

výskok - přemet a pak pád...

Básníkům se nechce spát

zabrali si každý vikýř

 

s tužkou v ruce civí k nebi

s nerudovskou grimasou

aniž hvězdu propasou...

Být básnířkou ? - Být či nebýt

 

podivínkou - noční můrou

která vínko cucá v tmách

uzří měsíc špitne : ách ?

- Dočti veršík slzu uroň

 

zapomeň na staré časy

Postmoderna - to je zdviž !

S postmodernou vzlétneš výš !!

- Dá ti asyl ? - Nedá asi

 

 

 

 

 


22 názorů

Umbratica
01. 11. 2016
Dát tip

a2a2a,

pokud mám dost času,snažím se kverulanty ,jako je třeba náš motýlek,udiskutovat.

 

agáto,

nemůžeš mluvit takhle obecně.Každý z nás tady má nějaké příznivce a odpůrce. Já tu mám odpůrců požehnaně,protože si je sama vyrábím.

 

Adriano,qíčalo,Big George,

díky za otipování i za to,že jste se zastavili a popřemýšleli.

 

Norsko,

nebavilo by mě pořád psát jen "říkačky" - snažím se do nich občas vložit i nějaký ten námět k diskusi. Ale k diskusi jsou potřeba minimálně dva.


Norsko 1
28. 10. 2016
Dát tip

Možná to jednou bude tvá nejlepší báseň, humor je vždy sympatický. Ale nemohu se ubránit dojmu, že máš na víc než psát nějaké hezké říkačky



agáta5
25. 10. 2016
Dát tip

jj, souhlasím, že umb. tvorba je zde přijímána s příznivým ohlasem :)  je srozumitelná a skvělá


a2a2a
25. 10. 2016
Dát tip

S těmi diskusemi je často problém, já sám občas ukončím diskusi, když získám dojem, že v danou chvíli není šance na posun a přitom ani z jedné strany nemusí jít o zlovolnost, ale jen o dočasně nezvládnuté emoce. A pak jsou zde kverulanti, naštěstí ve výrazné menšině a ty je v zájmu zdraví lépe ignorovat. Má to samozřejmě další negativní vlivy, ale rozhodující je mít dostatek sebedůvěry.


Umbratica
25. 10. 2016
Dát tip

a2a2a,

mně ale negativní kritiky nevadí.Vůbec ne. Mně vadí to,že když některým lidem předložím protiargumenty,oni se zaseknou a v diskusi dál nepokračují. Jsem ráda,že Whispermoonlite má jediný výdrž a odpovídá argumentem na argument a nebojí se ani poznamenat,co ho napadne jen tak mezi řádky.


a2a2a
25. 10. 2016
Dát tip

Nemyslím, spíše je problém v nás samotných, mne nevýjimaje, že se obtížně s kritikou, i tou věcnou, vyrovnáváme. Občas řikám, že naše básně jsou něco jako naše děti a máme potřebu je bránit. Na druhou stranu, kdyby nás nikdo neupozornil na lumpárny těch našich dětí, kde by to skončilo?

Pokud jde o tvou tvorbu, je zde přijímána s velkým a výrazně příznivým ohlasem. Jsou i kritičtější přístupy, které právě pro tvou značnou schopnost psát obrazně a používat metafor volí náročnější pohled v očekávání dalšího posunu, ale nemyslím si, že by se tvá práce setkávala s despektem, naopak.


Umbratica
25. 10. 2016
Dát tip

a2a2a,

moc děkuji za výběr. - A já jsem si myslela,že těch pranic už je kolem mé osůbky až příliš...


a2a2a
25. 10. 2016
Dát tip

Slovo do pranice


Umbratica
25. 10. 2016
Dát tip

Lyryku,

děkuji za výběr a jsem ráda,že básnička snad trochu pobavila.

 

Kolobajdo,

moc ti přeju,at' se problém se zoubkem rychle vyřeší. - Znám to.Taky jsem si užila svoje.

 

Lnice,Evženie,

díky za hvězdičku.

 

blackie,

s tapírem jsme členové jednoho zasloužilého a slovutného klubu.


lehkou tužkou ve vikýři....křídla dostal papír...přiťuknem si  s múzou.......a ejhle... je to tapír..............:-)))))))))))))))))



Lyryk
24. 10. 2016
Dát tip

.)


Kolobajda
24. 10. 2016
Dát tip

Ano ano, mám radost... zvlášť když ten bolavý zoubek už nebolí, protože když jsem se v sobotu večer zakousl do tvrdé čokolády, on si v ní prostě zůstal. No ale zítra jsem objednán k zubaři - asi bude následovat GO chrupu. Jinak děkuji za dárek -  potěšil, zvlášť když jsem včera měl narozeniny!  T*


Lnice
24. 10. 2016
Dát tip

Taky myslím, že Kolobajda bude mít radost.-)


Umbratica
24. 10. 2016
Dát tip

Díky Goro,

tenhle týden tu budu asi ještě zítra a pak se na pár dní odmlčím. 


Umbratica
24. 10. 2016
Dát tip

Kočkodane,

to mi nedělej ! - Vždyt' ta tvoje básnička je zase lepší než ta moje !

 

Diano,

jsem ráda,když tě pobavím i jako satirička.


Gora
24. 10. 2016
Dát tip

Ode mne také obdiv, a to srdečný, a pozdravení pondělní:-)


Kočkodan
24. 10. 2016
Dát tip
Um si drepí ve vikýri, prekracujíc v cucu míru, krídly vírí netopýri, tuzka tancí po papíru. Leze dolu z pudních pater, versíku má jako máku, tezko sklidí obdiv jater, ten vsak prijde od Písmáků. :-)

Diana
24. 10. 2016
Dát tip

Překvapivé, vtipné, Kolobajda bude mít radost! :-)))***********


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru