Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Listí ze stromů a déšť

04. 11. 2016
24
40
3985
Autor
Gora

 

~~
Listí ze stromů a déšť

Skalní masiv nad Vltavou se v Českém Krumlově s podzimem obnažil na dřeň, monument hradu a zámku vyniká jako dva skvosty v jednom. Lazebnický most je nejvděčnějším stanovištěm pozorovatele života ve městě. Po sezóně jen  občas naslouchá angličtině z miniúst  drobných Asiatek. Klopýtají po kočičích hlavách nevhodně oblečené, jen v balerínách a svetřících.  Česká zima je, nalehko ustrojené, zaskočila .

O Dušičkách bývá  most častějším svědkem  zastavení se  domorodců, tedy Krumlovanů.
Těbůh, Františku, kdy já tě viděl naposledy … ještě před Velikonocemi?
 A že je o čem hovořit. Jaká byla úroda na zahrádce, co chata na Lipně, jak šlo letos pronajímání  Holanďanům: rok od roku slabší, viď, a co manželka. Po vzájemném ujištění  se o mladistvém  vzhledu podáním  ruky, a levé, oba  bývali  Skauty, odcházejí. Most radostně  mlasknul  vltavskou vlnou do kamenných pilířů: konečně čeština.


Výklady blýskají  drahým kamením. Housku zde nekoupíš, zato  vltavínům  výloha nestačí. Co na tom, že nedaleko jiného městečka, Besednic,  rozkopali  hledači pole i s úrodou, hlavně, že našli. Zaházet po sobě díry v zemi? Nebuďme fantasty.
Obchodníci, otrávení příchodem koncem sezóny, zavírají krám. Napřed si ještě zapálí, pěkně u zadního vchodu, zahleděni do kouřové šňůrky,  a  v duchu počítají zisky.  A tabák zavoněl uličkami. Chvilka filosofie nikoho nezabije. Lidského hemžení a kupeckého snažení bylo dosti, do sytosti.
Všeho do času. Nad ochozem zámecké věže ztmavla nebeská výseč.  Poprchává.


Vietnamský obchodník s výrazem pokerového hráče vyslal starostlivý pohled k nebi. Zřejmě dostal pokyn od nejvyššího. V jasnozřivé chvilce sbírá z věšáku před obchůdkem plavky a ve chvíli je zpět. Rozvěšuje pláštěnky.
A anglicky hovořící se již hrnou, divže pršipláště netrhají z ruky. Tvář Vietnamce se rozzářila. Je snad mamon to jediné, co ještě rozveselí  prodejcův obličej?
A je ještě něco, co  rozehřeje naše tváře a srdce v období  klouzavého listí a vyhrnutých límců?
Stánek s punčem bude na náměstí postaven až za měsíc…


40 názorů

Gora
27. 01. 2017
Dát tip

vesuvanko, díky, ženo sopečná:-)))


vesuvanka
27. 01. 2017
Dát tip

Hezky napsané miniaturky, které vtáhnou do atmosféry. Líbí se mně Tvůj styl psaní :-))). TIP


Gora
17. 12. 2016
Dát tip

Jarrdo: a já jsem potěšena, vážně:-) a díky:-)


Jarrda
17. 12. 2016
Dát tip

Nevím co napsat. Že se mi tvůj styl píši stále. Jen bych se opakoval.

Co mne zde zaujalo?

Most radostně  mlasknul  vltavskou vlnou do kamenných pilířů: konečně čeština.


Lakrov
05. 12. 2016
Dát tip

Je to tak, s tím podáváním levé ruky. Jen už mi úplně vypadlo z hlavy, že to z dávných dob vím :-)


Gora
05. 12. 2016
Dát tip

Lakrov, a myslím, že v tom levorukém podání se nepletu? Jen pozoruji:-)) A děkuju moc...


Lakrov
05. 12. 2016
Dát tip

Takový nenásilný popis rubu a líce historického města na mě z toho textu kouká  a zaujalo mě ono levoruké skautství, to už je let...  


Gora
04. 12. 2016
Dát tip

Meggy:-) děkuji...


Meggy607
04. 12. 2016
Dát tip

Gora: Pěkné T. :) 


Gora
14. 11. 2016
Dát tip

K3: chachá, s těmi prasaty jsi to vystihnul parádně...no, je to o zlomení nohy - po hledačích:-) a díky


K3
14. 11. 2016
Dát tip

Krumlov mě letos nadchnul, možná se tam ještě vrátím. Pří zmínce o hledačích vltavínů mi naskočila divoká prasata. Dobré porovnání, dělají totéž a jsou totéž :) T.


Gora
07. 11. 2016
Dát tip

Lnice, Lenko, díky moc:-)


Lnice
07. 11. 2016
Dát tip
Hezké...podzimní...ráda jsem si namalovala obrázek krumlovský...

Gora
06. 11. 2016
Dát tip

Vitexi, děkuji:-), potěšilo...


Vitex
06. 11. 2016
Dát tip

Pěkný *


Gora
05. 11. 2016
Dát tip

BG: díky moc...tvonGora,von:-)))


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

overe:-) snad jsi skutečně mlasknul jakož i já při tvém veršíku:-) Díky


over
04. 11. 2016
Dát tip
moc pěkné co dím tuze krásné jako když most radostně mlaskne :)

Gora
04. 11. 2016
Dát tip

blackie:-) dobrý nápad:-) až bude ale teplo:-(


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Oldjerry: tohle jsi nemohl číst:-) Je to fungl nové:-))) a děkuji moc


navrhuji výměnnou stáž......ty za mnou do Budějc...já k tobě  do Krumlova.............................:-))).................*/***


Oldjerry
04. 11. 2016
Dát tip

Kde jsem to už četl? až si vzpomenu dám tip....

 

 

 

 

Už... *


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Evži, děkuju, snad se tu ještě někdy sejdeme:-)


Máš zajímavé postřehy, jako bych tam zase byla. /T


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Čudlíku, mám nejraději stal hořkosladký...pláč pod víčky, na rtech úsměv a tak:-) děkuji


Čudla
04. 11. 2016
Dát tip

Líbí se mi Tvůj styl psaní.v /*


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Di, díky ti:-)


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Marcelo, už jsem si říkala, co je s tebou:-) Tak díky moc:-)


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Kočkodane. jedině ve velmi pozdním věku se dle mých pozorování i statnější ženy stávají rachitičkami:-) a díky


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Hugo, děkuju za zamyšlení o levosti pravé ruky:-)


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Karpatský knihomole, děkuju za přízeň:-)


Gora
04. 11. 2016
Dát tip

Aleši, no, to blaho zákazníků je i jeho blahem:-), vlastně mu v tom okamžiku pršelo štěstí:-), a děkuju


Diana
04. 11. 2016
Dát tip
Pěkně popsané postřehy. Příjemné čtení *

Marcela.K.
04. 11. 2016
Dát tip

Kočkodane? to až před smrtí :-)

Goro, ráda tě čtu, když mám čas...teď jen chvilka, než dorazí syn s vnučkou na oběd. Jen co skončí práce na zahradě a večery se prodlouží...vrátím se k Tvým příběhům. Mám je v avizech. *

Děkuji za procházku ;-)


Kočkodan
04. 11. 2016
Dát tip
Goro, je to hezké, ale na jednom míste jsi trochu popletla slovosled. Správne má být: ...a co manzelka: rok od roku slabsí, vid. (mrk)

Hugo Ramon
04. 11. 2016
Dát tip

Nevšední, ale podání levé je neúplné. Aleš má recht. Vítězí pravá láska, pravda i ta pravá ruka (což může být i levá) :-)))


určite neľutujem že som si to prečítal


prozíravý obchodní nemyslí jen na mamon, ale i na blaho turistů...:o) a podávání levé ruky? to jsem nevěděl...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru