Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha o 17. listopadu

18. 11. 2016
12
18
775
Autor
aleš-novák

obávám se, že brzy bude vzpomínka

na Jana Opletala, který zemřel na následky zranění z 28.10.1939

a jehož pohřeb měl za následek smrt dalších studentů, popravených 17.11.1939,

 

přehlušena vzpomínkou na tragickou "smrt" Martina Šmída

na Národní třídě 17.11.1989...


18 názorů

K3
24. 11. 2016
Dát tip

:)


K3: při volbě hlavy sátu se právě nikdo zmanipulovat nenechal...hlas lidu - hlas boží...


K3
23. 11. 2016
Dát tip

Nemyslím si že je to s pamětí národa tak špatné. Zapomene se na Šmída, na studenty ne, o tom jsem přesvědčen. Ovšem, kdo chce zapomenout, ten už dávno zapoměl.


K3
23. 11. 2016
Dát tip

Ano manipulace a kdo se nechal zmanipulovat při volbě hlavy státu? Nebyly to rodiče těch studentů kdo se nechal opít rohlíkem? Myslím že studenti se probouzí u nás přecejen nejdřív.

A dějepis? Tam se toho studenti mnoho nedozvědí co se událo za posledních padesát let. Bohužel.


... a samozřejmě i zmínka o dalších devíti popravených studentech...


to je dobře, že někde ještě svět funguje, jak má...


Účastnila jsem se i letošních oslav v Dojči (SK) a v úvodním slovu zaznělo jenom jedno jméno - Jan Opletal.


Mladí lidé dnes uctívají jiné hodnoty. Neradi poslouchají, co bylo. /T


Markel
19. 11. 2016
Dát tip

díky za toto téma, bohužel, národ jako takový postupně blbne a bude hůř :-((, manipulace byla, je a bude *


Diana
19. 11. 2016
Dát tip

To jsi klepl hřebík na hlavičku, aleši!. Každý z nás se musí postarat o pravdu ve své rodině a svém okolí. Propaganda byla, je a bude. S tím nic nenaděláme. Ale  jsou také rodiče a prarodiče, kteří tu minulost zažili na vlastní kůži. Je nutná jen ochota říct a ochota naslouchat. Vliv má každý z nás jen na sebe a na své okolí, bohužel...


Gora
18. 11. 2016
Dát tip

studentskými, pardon


Gora
18. 11. 2016
Dát tip

Před pár dny byl na 2 dokument, jak to bylo s těmi studenskými hnutími u nás...jedině snad promítat ve školách? Pokud to děti bude zajímat.


"kdo ovláda minulost, ovládá současnost"... neměli bychom si nechat líbit vnucování témat. Dopadneme jako za komunistů, kdy se nesmělo říkat, že 28.10. je den vzniku Československa, byl to "den znárodnění"...

a o Masarykovi se dovídaly děti od svých dědečků, místo aby se o "zakladateli státu" normálně mluvilo v dějepise.

 


Gora
18. 11. 2016
Dát tip

Aleši, "paměť národa" je tak ošidná...


ano, a víc jak 1000 studentů šlo do koncentráku, kdežto Šmíd ani neexistoval


Norsko 1
18. 11. 2016
Dát tip
Kristovanoho

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru